  • 11. Data: 2007-11-15 17:55:19
    Temat: Re: Księgowanie kosztu w KPiR
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Aha no tak, zapomniałem o tym triku - to może podpowiem: j**nor****a ;)

  • 12. Data: 2007-11-15 18:28:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jest, Wojciech zaraz palcem pokaże, bo obleci 21* w poszukiwaniu
    > gdzie ten "miesiąc następny" był ;)

    Akurat jeśli chodzi o amortyzację, to póki co wolałbym się w nią nie
    pakować (wiem, wybredny jestem. ;) A art. 21f. to już czytałem
    (zresztą jak cały rozdz. 4 ustawy :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 13. Data: 2007-11-15 18:30:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-11-2007 o 19:28:07 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Akurat jeśli chodzi o amortyzację, to póki co wolałbym się w nią nie
    > pakować (wiem, wybredny jestem. ;) A art. 21f. to już czytałem
    > (zresztą jak cały rozdz. 4 ustawy :)

    A wiesz co to jednorazowa amortyzacja? :)

  • 14. Data: 2007-11-15 18:38:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > A wiesz co to jednorazowa amortyzacja? :)

    Wydaje mi się, że wiem. Ale tak czy siak, wpisywać takie oprogramowanie w
    ewidencję wówczas trzeba, tak? :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 15. Data: 2007-11-15 18:43:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-11-2007 o 19:38:54 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Wydaje mi się, że wiem. Ale tak czy siak, wpisywać takie oprogramowanie w
    > ewidencję wówczas trzeba, tak? :)

    Tak, ale praktycznie nic poza tym.
    Ale widzę że masz jakiś problem z tą ewidencją, napisz w czym rzecz
    to może uda się pomóc.

  • 16. Data: 2007-11-15 18:52:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > Tak, ale praktycznie nic poza tym.
    > Ale widzę że masz jakiś problem z tą ewidencją, napisz w czym rzecz
    > to może uda się pomóc.

    Raz, że założonej nie mam, bo mi nie była do tej pory potrzebna.
    Dwa - chcę sobie oszczędzić kłopotu z wypisywaniem. Oprogramowanie będzie mi
    potrzebne tylko parę miesięcy, potem przestanie.

    --
    Wojciech Bancer

  • 17. Data: 2007-11-15 18:58:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-11-2007 o 19:52:56 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Raz, że założonej nie mam, bo mi nie była do tej pory potrzebna.
    > Dwa - chcę sobie oszczędzić kłopotu z wypisywaniem. Oprogramowanie
    > będzie mi
    > potrzebne tylko parę miesięcy, potem przestanie.

    No ale jaki kłopot? Jeśli wpiszesz do kosztów soft, to i tak będzie już
    na stanie i nie będzie mógł ot tak zniknąć.
    A wpisanie go do ewidencji ŚTiWNiP stanowi porównywalny nakład pracy,
    co wpisanie do KPiR, potem tylko wpisujesz do KPiR numer pozycji z
    ewidencji,
    kwotę.. i tyle. I sobie może ten soft tam siedzieć po wieczność w tej
    ewidencji.
    A gdy sprzedasz albo zutylizujesz, to robisz adnotacje w (zwykle)
    ostatniej kolumnie
    i pozamiatane.

    Jeśli koniecznie się nie chcesz z tym babrać, to wpisz w koszty teraz, nie
    powinno się nic stać
    (nie ma na to przepisu, ale ani nie uszczupliłeś podatku, ani nie wpiszesz
    w złym roku).

    Natoamist żeby być 100% zgodnie z przepisem i mieć konkretną podkładkę -
    to wtedy jednorazowa amortyzacja.

  • 18. Data: 2007-11-15 19:20:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    [...]

    > Natoamist żeby być 100% zgodnie z przepisem i mieć konkretną podkładkę -
    > to wtedy jednorazowa amortyzacja.

    Ok. Dzięki za pomoc. :) Myślę, że teraz sobie poradzę. :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 19. Data: 2007-11-16 00:31:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Nov 2007, Wojciech Bancer wrote:

    > Raz, że założonej nie mam, bo mi nie była do tej pory potrzebna.

    Prosisz się IMO o mandat w razie kontroli.
    Przepis jest prosty:

    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1

    § 4.
    1. Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób
    fizycznych oraz spółki partnerskie, o których mowa w § 2 ust. 1,
    obowišzane do prowadzenia księgi, zwane dalej "podatnikami", prowadzš:
    1) ewidencję œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych i prawnych
    zgodnie z art. 22n ust. 2-6 ustawy o podatku dochodowym,
    2) ewidencję wyposażenia.

    Nie chce mi się KKS przekopywać, ale jakiś zapis za "nieprowadzenie
    obowiązkowych ewidencji" tam jest.

    > Dwa - chcę sobie oszczędzić kłopotu z wypisywaniem. Oprogramowanie będzie mi
    > potrzebne tylko parę miesięcy, potem przestanie.

    To nie powód do "wypisania" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-11-16 05:22:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]

    > 1) ewidencję œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych i prawnych
    > zgodnie z art. 22n ust. 2-6 ustawy o podatku dochodowym,

    Ewidencję wyposażenia prowadzę, bo mam. ST żadnych nie mam, bo się
    z zakupami mieszczę poniżej 3500, więc...? Jak kupię coś droższego,
    to oczywiście wpiszę coś takiego do ewidencji.

    --
    Wojciech Bancer