    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Księgowanie kosztu w KPiR
    Date: Thu, 15 Nov 2007 00:28:57 +0100

    Dnia 14-11-2007 o 23:55:08 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Pod koniec poprzedniego miesiąca otrzymałem fakturę na dość sporą
    > wartość,

    Dla studenta by to oznaczało że faktura na jest na 200zł,
    dla taksówkarza w Żagania - że na 3000zł,
    dla Krauzego - to nie wiem :)

    > za którą jestem w stanie zapłacić dopiero jutro (parę dni po terminie
    > widniejącym na fakturze, ale się z firmą dogadałem).
    >
    > Pytanie moje jest następujące - czy muszę w KPiR księgować tą pozycję
    > w poprzednim miesiącu, czy też mogę ująć ją w kosztach z tego miesiąca?
    > Jeśli tak, to z jaką datą wystawienia i wpływu? Dzień wysłania przelewu?
    > Jeśli ujmę ją w poprzednim miesiącu, to wykażę stratę, a tego wolałbym
    > uniknąć. :) Faktura zaliczana do kosztów pozostałych, o ile to ma
    > znaczenie.
    >
    > 1-os DG, liniówka 19%, KPiR.

    Zakładając że to koszt ogólny, niezwiązany z konkretnym przychodem,
    to obecnie zawsze(?) z datą faktury.
    Natomiast jeśli wpiszesz w tym miesiącu, to pewnie też nikt jaj nie urwie,
    a jeśli jeszcze rozliczasz się kwartalnie, to już wogóle nie ma o co się
    martwić.