  • 1. Data: 2007-10-26 16:41:54
    Temat: odliczenie rat kredytu od zysku z najmu okazjonalnego mieszkania
    Od: rysiul <r...@w...pl>

    Witam

    czy od przychodu z najmu pokoju mogę odliczyć raty kredytu płacone za
    mieszkanie?

    --

    Rysiul >> r...@w...pl

  • 2. Data: 2007-10-26 16:47:28
    Od: rysiul <r...@w...pl>

    przepraszam za brak daty, nie wiem dlaczego jej nie ma skoro mam
    ustawioną właściwą w komputerze
    może ktoś poradzi? - używam thunderbirda

  • 3. Data: 2007-10-26 22:07:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2007, rysiul wrote:

    > Witam
    >
    > czy od przychodu z najmu pokoju mogę odliczyć raty kredytu płacone za
    > mieszkanie?

    Z jakiej okazji? :)
    Kosztem mogą być co najwyżej *odsetki*, o ile kredyt jest faktycznie
    na to mieszkanie.
    Owe raty są po prostu pieniedzmi płaconymi na zakup mieszkania, czyli
    inwestycję - i w koszty wchodzą poprzez ewentualną *amortyzację*
    wartości mieszkania (nie jako "raty", bo nikogo nie obchodzi czy te
    pieniędze zarobiłeś wcześniej czy pożyczasz! JEDEN RAZ mogą iść w koszty
    poprzez amortyzację, aby obnizyć podatek - i tyle).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-29 19:28:20
    Od: rysiul <r...@w...pl>

    > Z jakiej okazji? :)
    nie wiem, dlatego pytam...

    > Kosztem mogą być co najwyżej *odsetki*, o ile kredyt jest faktycznie
    > na to mieszkanie.
    a czy napisałem, że za inne? :P

> [...]
    > pieniędze zarobiłeś wcześniej czy pożyczasz! JEDEN RAZ mogą iść w koszty
    > poprzez amortyzację, aby obnizyć podatek - i tyle).

    nie za bardzo rozumiem, nie znam się na podatkach itp.
    czyli jakie mam możliwości, jak to rozliczyć i kiedy, na jakim papierku?

    pozdrawiam

    --

    Rysiul >> r...@w...pl

  • 5. Data: 2007-10-30 08:24:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2007, rysiul wrote:

    > nie wiem, dlatego pytam...

    W zasadzie wolno, ale to jest pytanie z gatunku "czy nauka angielskiego
    jest objęta 100% refundacją" :)

    > a czy napisałem, że za inne? :P

    Nie, ale potocznie mówiący nie zawsze kojarzą, że tak musi być
    LITERALNIE :)

    > nie za bardzo rozumiem, nie znam się na podatkach itp.

    Napisałeś ze nie znasz się na przepisach drogowych, ale chcesz
    przejść przez jezdnię. No to mamy kłopot, bo za dużo pisania :)

    > czyli jakie mam możliwości, jak to rozliczyć i kiedy, na jakim papierku?

    Czekaj, a w ogóle to wiesz co to "amortyzacja"?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-10-31 09:35:53
    Od: rysiul <r...@w...pl>

    > W zasadzie wolno, ale to jest pytanie z gatunku "czy nauka angielskiego
    > jest objęta 100% refundacją" :)
    czytałem ten wątek, aż tak "naiwny" nie jestem ;)

    > Napisałeś ze nie znasz się na przepisach drogowych, ale chcesz
    > przejść przez jezdnię. No to mamy kłopot, bo za dużo pisania :)
    raczej łatwo to wytłumaczyć jeśli się tylko chce... tak jak
    wytłumaczenie przejścia przez jezdnię nawet dziecku, które zupełnie nie
    ma pojęcia o przepisach ruchu drogowego nie jest trudne

    > Czekaj, a w ogóle to wiesz co to "amortyzacja"?

    tak, lecz nie wiedziałem, że stosuję się ją również poza firmami

    --

    Rysiul >> r...@w...pl

  • 7. Data: 2007-11-03 08:12:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 27 Oct 2007 00:07:12 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Z jakiej okazji? :)
    > Kosztem mogą być co najwyżej *odsetki*, o ile kredyt jest faktycznie
    > na to mieszkanie.

    Ale nawet gdyby - to chyba nie "całe" odsetki - przecież wynajmuje tylko
    jeden pokój, a nie całe mieszkanie. Tak sobie tylko głośno myśle ....