  • 1. Data: 2007-10-26 11:03:37
    Temat: FVAT w euro przez pośrednika zagranicznego firmie polskiej
    Od: Hanss <h...@w...pl>

    Jak powinienem wystawić fakturę?

    Sprzedaję domenę poprzez Sedo za jakąś kwotę w walucie obcej (EU). Po
    zaakceptowaniu sprzedaży kupujący zażądał FVAT, okazało się że jest to
    firma z Polski (wcześniej Sedo nie udostępniał danych kupującego).
    Przepisy chyba nie pozwalają pomiędzy kontrahentami polskimi
    wystawiania fa w obcej walucie ? Więc jak to zrobić?

  • 2. Data: 2007-10-26 17:23:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hanss wrote:
    > Jak powinienem wystawić fakturę?
    > Przepisy chyba nie pozwalają pomiędzy kontrahentami polskimi
    > wystawiania fa w obcej walucie ? Więc jak to zrobić?

    Wystawić w złotówkach?
    Waluta z reguły jest przeliczalna na inną.

  • 3. Data: 2007-10-26 18:59:38
    Od: Hanss <h...@w...pl>

    > Wystawić w złotówkach?
    > Waluta z reguły jest przeliczalna na inną.

    A mogę na fakturze mieć podaną w EUR i obok w PLN, przeliczoną wg
    kursu NBP z dnia sprzedaży ? W EUR widnieje w Sedo sprzedaż i w EUR
    wpłynie mi na konto dlatego wolę mieć kwotę euro na papierze np :
    sprzedaż domeny 200 EUR netto (wg. kursu 1 EUR=3,60, 720 PLN netto) +
    22% VAT. ? US się nie przyczepi ?

  • 4. Data: 2007-10-26 19:13:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hanss wrote:

> [...]
    > wpłynie mi na konto dlatego wolę mieć kwotę euro na papierze np :
    > sprzedaż domeny 200 EUR netto (wg. kursu 1 EUR=3,60, 720 PLN netto) +

    Jeśli podasz WSZYSTKIE kwoty w złotówkach,
    to kwoty w euro będą informacją dodatkową na fakturze,
    w niczym nie przeszkadzającą.