  • 1. Data: 2011-12-21 12:08:00
    Temat: ePUAP a Urzędy Skarbowe
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Co to jest ePUAP to chyba nie muszę tłumaczyć. Co to jednak konkretnie
    robi, to chyba musicie mi wytłumaczyć. Przykładowo: chcę złożyć wniosek
    do US w mieście X, z prośbą o informację, czy pan Y działający na ich
    terenie jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Już łapałem za kartkę i
    długopis, ale ... zaraz! Przecież mam profil zaufany na ePUAP - złożę
    sobie wniosek elektronicznie. Otwieram stronę, loguję się, tworzę
    wniosek, wybieram US, do którego chcę go skierować.
    Wniosek, jak wniosek - zwykły formularz na którym można wpisać wszystko,
    więc na wszelki wypadek dzwonię do docelowego US z pytaniem, czy mój
    wniosek nie powinien zawierać jakichś magicznych formułek, żeby czary
    zadziałały i odpowiedź do mnie dotarła, a najlepiej gdyby dotyczyła
    jeszcze poruszonych we wniosku problemów :-> Czegóż dowiaduję się w US?
    Otóż oni takie wnioski przyjmują tylko za pomocą tradycyjnej poczty.
    No i teraz moje pytanie: czego w takim razie może dotyczyć wniosek
    składany za pośrednictwem tej platformy do US (na to pytanie nie
    potrafili odpowiedzieć). I jeszcze ciśnie mi się na usta: na cholerę
    poszła kasa na platformę (przecież także unijna, pewnie z Grecji :->),
    skoro i tak muszę korzystać z tradycyjnej poczty (wczoraj 35 minut przed
    okienkiem, w kolejce po odbiór głupiego pisma).

    Maciek

  • 2. Data: 2011-12-21 12:14:39
    Temat: Re: ePUAP a Urzędy Skarbowe
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-21 13:08, Maciek wrote:
> [...]
    > skoro i tak muszę korzystać z tradycyjnej poczty (wczoraj 35 minut przed
    > okienkiem, w kolejce po odbiór głupiego pisma).

    W największym uproszczeniu: ePUAP to jest *platforma* na której
    *zainteresowany* urząd *może* sobie wdrożyć usługę.

    Kluczowe słowa wyboldowałem. Dalsze wyjaśnienia chyba są zbędne ;-)

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-12-21 12:37:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-12-21 13:14, Piotrek pisze:
    > W największym uproszczeniu: ePUAP to jest *platforma* na której
    > *zainteresowany* urząd *może* sobie wdrożyć usługę.
    > Kluczowe słowa wyboldowałem. Dalsze wyjaśnienia chyba są zbędne ;-)
    Teraz już też to wiem, aczkolwiek zachodzę w głowę jaka sprytna bestia
    mogła wymyślić coś takiego. Platforma jest, zapewne swoje kosztowała, a
    urzędnik sobie z niej skorzysta, albo i nie :->

    Maciek

  • 4. Data: 2011-12-21 12:52:58
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Maciek wrote:
    > Teraz już też to wiem, aczkolwiek zachodzę w głowę jaka sprytna bestia
    > mogła wymyślić coś takiego. Platforma jest, zapewne swoje kosztowała,
    > a urzędnik sobie z niej skorzysta, albo i nie :->

    Ktoś wziął kasę za utworzenie , wdrożenie...
    i to jest kluczowe!

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2011-12-21 13:09:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-12-21 13:52, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Ktoś wziął kasę za utworzenie , wdrożenie...
    > i to jest kluczowe!
    Aaaaa - no tak, stworzył miejsca pracy, zapłacił ZUS, podatki ... no i
    środki unijne nie poszły na zmarnowanie :->

    Maciek

  • 6. Data: 2011-12-21 19:13:07
    Temat: [OT] Re: ePUAP a Urzędy Skarbowe
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-21 14:09, Maciek wrote:
    > Aaaaa - no tak, stworzył miejsca pracy, zapłacił ZUS, podatki ... no i
    > środki unijne nie poszły na zmarnowanie :->

    Wbrew pozorom tu nie ma się co czepiać.

    Powstał w miarę porządny back-office i każdy z urzędów może się skupić
    na merytoryce, a nie na rzeźbieniu od podstaw.

    Teraz po prostu należy się wybrać do biura poselskiego posła, na którego
    się głosowało :-)

    I naciskać, żeby coś z tym zrobił. No bo publiczna kasa została wydana,
    a urzędy dalej działają jak za Piasta Kołodzieja ;-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2011-12-21 20:38:43
    Temat: Re: [OT] Re: ePUAP a Urzędy Skarbowe
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-12-21 20:13, Piotrek pisze:
> [...]
    > I naciskać, żeby coś z tym zrobił. No bo publiczna kasa została wydana,
    > a urzędy dalej działają jak za Piasta Kołodzieja ;-)
    Hehe. Od naciskania to jest Rychu i Zdzichu. Oni już w odpowiednim
    momencie nacisną, żeby się właściwa ustawa pojawiła o obowiązku
    podłączenia 20% urzędów do systemu. Tylko, że dziwnym zbiegiem
    okoliczności okaże się, że system nie uciągnie więcej niż 10%. Na
    szczęście da się go wymienić na kolejną wersję :->

    Maciek

  • 8. Data: 2011-12-21 21:08:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Piotrek wrote:
    (ciap)
    > Teraz po prostu należy się wybrać do biura poselskiego posła, na
    > którego się głosowało :-)

    Zawsze mnie śmieszą takie propozycje.

    --
    Włodek

  • 9. Data: 2011-12-22 07:38:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-21 22:08, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Piotrek wrote:
    > (ciap)
    >>

    > Zawsze mnie śmieszą takie propozycje.

    No to rzeczywiście pozostaje Ci jedynie marudzenie na pspp :-P

    Piotrek

  • 10. Data: 2011-12-23 11:30:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-12-21 13:08, Maciek pisze:
> [...]
    > skoro i tak muszę korzystać z tradycyjnej poczty (wczoraj 35 minut przed
    > okienkiem, w kolejce po odbiór głupiego pisma).
    A teraz wszystkich zaskoczę: okazuje się, że wniosek można bez problemu
    złożyć przez ePUAP. Taką odpowiedź otrzymałem, gdy wysłałem do US
    pytanie e-mailem :-D Innymi słowy: jeśli chcesz uzyskać informację na
    temat nowych technologii stosowanych przez urząd, nie zadawaj tego
    pytania archaicznymi metodami (czytaj: telefonicznie, czy już nie daj
    Boże ustnie) :-)

    Maciek