  • 1. Data: 2006-01-05 14:28:10
    Temat: Leasing a rozbudowa ST(sprzet foto)
    Od: Aurigus <a...@g...pl>

    Witam,
    mam taki problem. w grudniu wzialem soobie w leasing operacyjeny aparat
    foto- chcialem go kupic z dodatkowym wyposazeniem- batry packiem i
    bateriami- ale te nie byly dostepne i wzialem "goly" aparat.
    Teraz bede chcial kupic te gadzety, ale rodzi soe pytanie-
    jak je zaksiegowac- jako rozbudowa ST chyba nie bo aparat nie jest moja
    wlasnoscia tylko firmy leasingowej,
    jako samodzielny ST tez nie- bo ten baterypack i bateria dzialaja tylko
    z tym modelem,
    a moze jako rozbudowa innego ST- mam jeszcze na wyposazeniu firmy dwa
    inne aparaty terj samej firmy, -
    czy moze zaksiegowac- jako rozbudowa systemu fotograficznego?

    Acha, na chlopski rozum biorac nie wpisuje tego aparatu do ew. ST i ew.
    wyposazenia? Czy sie myle?

    Pozdrawiam

    Lukasz

  • 2. Data: 2006-01-07 09:13:59
    Temat: Re: Leasing a rozbudowa ST(sprzet foto)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jan 2006, Aurigus wrote:

    > Teraz bede chcial kupic te gadzety, ale rodzi soe pytanie-
    > jak je zaksiegowac- jako rozbudowa ST chyba nie bo aparat nie jest moja
    > wlasnoscia tylko firmy leasingowej,

    I co z tego??
    To się nazywa "inwestycja w obce środki trwałe" :)
    Niemniej dotyczy wyłącznie ulepszeń >3500 zł, zajrzyj do art.22g.17
    w sprawie 3500 zł oraz art.22a.2.1 w sprawie "inwestycji w obce
    środki"...

> [...]
    > aparaty terj samej firmy, -
    > czy moze zaksiegowac- jako rozbudowa systemu fotograficznego?

    Nie podajesz kwoty, a to IMVHO bardzo istotne.
    Nie piszesz czy rozliczasz KH, KPiR czy ryczałt, to też ważne.
    Ze wzmianki:

    > Acha, na chlopski rozum biorac nie wpisuje tego aparatu do ew. ST i ew.
    > wyposazenia? Czy sie myle?

    ...o EW wychodzi że chyba KPiR :)
    A właśnie to miałem na myśli - EW *nie* dotyczy "ST o małej wartości"
    tylko dotyczy "rzeczowych składników o małej wartości", *w tym* ST.
    Ale również ulepszeń (nie będących ulepszeniami w rozumieniu
    przepisów o amortyzacji ze względu na wartość <3500 zł).

    IMVO - betterypack zmieści się <3500 zł.
    Jak się zmieści <1500 zł to bym z nim nie robił NIC (oprócz opisu
    na odwrocie faktury oczywiście!), jak >1500 zł to do EW i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)