  • 1. Data: 2006-01-05 11:52:19
    Temat: ZUS
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku;-))

    ile osób w biurze, każdy ma inne zdanie, więc POMOCY!!!!

    wynagrodzenie za miesiąc grudzień wypłacone będzie w miesiącu styczniu
    wynagrodzenie postawione do dyspozycji w miesiącu styczniu, więc
    wiadomo, że następuje spadek do 19 % oraz ulga 30 diet -w końcu nowy rok?
    a co z ZUSem ?pojawią sie te kwoty w deklaracji za styczeń, czyli
    składka zdrowotna w wysokości obowiązującej już według nowego roku ?

    to tylko wygląda, że jest to moje zdanie, ja osobiście zwątpiłam ;>

    g.

  • 2. Data: 2006-01-05 13:37:55
    Temat: Re: ZUS
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 05-01-2006 14:40, Użytkownik Hikikomori San napisał:

    > gonia, po prostu obserwuj zmiany na tej stronie:
    > http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    no całkiem ładna tabelka, dziękuję za nią;-)))

    ale niekoniecznie odpowiada na moje pytanie;-)

    g.

  • 3. Data: 2006-01-05 13:40:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 4. Data: 2006-01-05 14:14:17
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gonia wrote:

    > ale niekoniecznie odpowiada na moje pytanie;-)

    no jak nie jak czesciowo tak ;) masz jak na widelcu co za kiedy gdzie
    wpisac :) i nawet nie musisz sie interesowac kolejnymi dodatkowymi 0,25%
    dodanymi do skladki zdrowotnej po 1 stycznia :)

  • 5. Data: 2006-01-07 09:04:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jan 2006, Hikikomori San wrote:

    > no jak nie jak czesciowo tak ;) masz jak na widelcu co za kiedy gdzie
    > wpisac :) i nawet nie musisz sie interesowac kolejnymi dodatkowymi 0,25%
    > dodanymi do skladki zdrowotnej po 1 stycznia :)

    ...kiedy gonia właśnie takie pytanie postawiła: czy jeśli składka
    za grudzień zostanie zapłacona w styczniu to należy się 8,5%
    czy 8,75% podstawy - tabelka co najwyżej sugeruje iż procent
    dotyczy roku *za* który dokonano wypłaty a nie *w którym*
    jej dokonano (inaczej niż się zalicza do odliczenia), jestem
    przekonany że tak jest ale podstawy prawnej szukać mi się
    nie chce :| (a jak mniemam o nią chodzi)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-09 09:05:05
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 07-01-2006 10:04, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > przekonany że tak jest ale podstawy prawnej szukać mi się
    > nie chce :| (a jak mniemam o nią chodzi)

    eeeeeeeeeee, tzn jak jest?? bo ja jeszcze sie wczasuję, a moje damy się
    ze mną wykłócają;-))

    przy czym niezupełnie tak;-)) o ile składka zostanie zapłacona w
    styczniu za grudzień, to się należy 8,5
    ale wynagrodzenie jest za grudzień, wypłacone w syczniu, a składka
    zostanie zapłacona w lutym;-)

    ja poproszę bez podstawy ale za to zgodnie z moim tokiem myślowym,
    uwierzę Tobie na słowo;-)

    g.

  • 7. Data: 2006-01-09 12:37:00
    Od: "danusia" <d...@o...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostanie zapłacona w lutym;-)
    >
    > ja poproszę bez podstawy ale za to zgodnie z moim tokiem myślowym,

    Wypłata za grudzień w styczniu. Przychód dla pracownika w styczniu , wobec
    tego podatek do 20 lutego , ZUS w lutym - ze składką 8,75%.

    Pozdrawiam, Danusia.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0601-3, 2006-01-06
    Przetestowano na: 06-01-09 13:42:27

  • 8. Data: 2006-01-09 19:53:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 07-01-2006 10:04, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > czy jeśli składka

    8,75%

    Liczy się miesiąc wypłaty. W deklaracji za styczeń ujmujesz wypłaty
    *dokonane* w styczniu. (porównaj ustawę o ubezpieczeniach i zasady
    wypełniania dokumentów ubezpieczeniowych). I nie ma znaczenia za jaki
    okres one są - mogą być nawet sprzed dwóch lat (np. zaległe pobory). W
    tym miesiącu, w którym wypłacasz, w tym miesiącu wykazujesz to w
    deklaracji i według obowiązujących w danym miesiącu 'procentów'.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2006-01-10 09:19:18
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 09-01-2006 20:53, Użytkownik Nikiel ;-) napisał:

    > Liczy się miesiąc wypłaty. W deklaracji za styczeń ujmujesz wypłaty
    > *dokonane* w styczniu. (porównaj ustawę o ubezpieczeniach i zasady
    > wypełniania dokumentów ubezpieczeniowych).

    nie będę porównywała, chciałam potwierdzenia mojego toku bezmyślnego;)

    dziękuję

    g.