    From: "mb" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Leasing, jak nie zapłcić VAT przy sprzedaży ST
    Date: Mon, 1 Dec 2003 11:11:21 +0100

    Witam,
    Prowadzę DG, KPiR, płatnik VAT. Wziąłem samochód siężarowy w leasing
    operacyjny. Odliczam VAT od każdej raty leasingowej. Po zakończonej
    umowie leasingu, dokonam wykupu samochodu na firmę i wprowadzę go do
    EST. I teraz nasuwa mi się takie pytanie. Czy jeśli wykupując samochód
    za kilkaset złotych nie odliczę sobie VATu naliczonego, to sprzedając
    ten samochód nie będę miał obowiązku odprowadzać VATu należnego do US ?
    Zgodnie z zasadą, że mam obowiązek odprowadzić VAT należny tylko wtedy,
    gdy przy zakupie ST skorzystałem z prawa odliczenia VATu naliczonego.
    Jeśli się mylę to byłbym wdzięczny gdyby ktoś zepsuł mi humor i
    wyprowadził mnie z błędu.

    Michał