  • 11. Data: 2003-12-03 20:47:18
    Temat: Re: Leasing, jak nie zapłcić VAT przy sprzedaży ST
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, Stasiek G. wrote:

    >+ Ponieważ było to poruszane, napiszę tak:
    >+ umowa leasingu zawierana przez strony wygląda tak:

    :)
    Niezależnie od mojego marudzenia - thx :)
    Teraz się będę czepiał:
    [...]
    >+ imię i nazwisko, zamieszkałym....,dowód osobisty...., pesel...., prowadzącym
    >+ działalność gospodarczą, wpisaną do ewidencji ....., pod numerem....., pod
    >+ nazwą ....., zwanym dalej Korzystającym......"
    >+
    >+ i analogicznie:
    >+ "Umowa zobowiązująca do sprzedaży, zawarta....., zwanym dalej Sprzedającym,
    >+ a:
    >+ imię i nazwisko,.........., zwanym dalej kupującym" itd
    >+
    >+ Właściwa konstrukcja umowy źródłem sukcesu ! Umowa jak najbardziej
> [...]

    ...zgadza się.

    >+ jak ma się do ustawy o VAT ?

    Pośrednio.
    Ustawa o VAT, cytat w przekładzie własnym :) - "wolno odliczać
    VAT tylko od czegoś co może być kosztem".
    Ustawa o podatku dochodowym:
    +++++
    Art. 23a. Ilekroć w rozdziale jest mowa o:

    1) umowie leasingu - rozumie się przez to umowę nazwaną w kodeksie
    cywilnym, a także każdą inną umowę, na mocy której jedna ze stron, zwana
    dalej "finansującym", oddaje [...] drugiej stronie, zwanej dalej
    "korzystającym",
    podlegające amortyzacji środki trwałe [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    Tu mi kaktus, jak ów kupiony "osobiście" samochód podlega
    amortyzacji w momencie zakupu. A jeśli umowa leasingu nie
    jest umową leasingu w rozumieniu UoPDoOF (nie myląc
    z rozumieniem tegoż w ustawach które własnej definicji
    *nie* posiadają - i wtedy obowiązuje "kodeksowa" :))
    no to wyjdą wszystkie komplikacje, które USy rzeczywiście
    *stosowały* wobec podatników nim leasing został wpisany
    do ustawy !

    >+ Niech martwią się prawnicy,

    ...znaczy, ci których pierwszy "trafiony" podatnik zatrudni ? ;)

    >+ do tej pory żaden US tego nie zakwestionował.

    ...to jest możliwe :) Może ja tylko ostrożny jestem :)
    Przyznam że naciągam pod najgorszy wariant...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)