  • 101. Data: 2009-02-10 14:58:54
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 15:49:12 SlawcioD <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 4) jak sadzicie jaki procent swiadomie (przy zalozeniu ze 3pkt bylby
    > zrealizowany) by zaczelo swiadomie odkladac na starosc?

    Jeszcze zdefiniuj co to znaczy "odkładać na starość". Czy rozumiesz przez to:
    1) inwestycję w tuzin dzieci
    2) lokaty bankowe
    3) prywatne ubezpieczenia emerytalne
    4) grę na giełdzie
    5) inwestycje w obligacje
    6) inwestycje w własną firmę
    7) inwestycje w spółki kapitałowe
    8) inwestycje w metale szlachetne
    9) inwestycje w stare wino, obrazy, znaczki pocztowe, ordery
    10) inwestycje w nieruchomości
    11) budowę kolumny aktywów w postaci np. nieruchomości na wynajem
    12) budowę portfolio własności intelektualnej
    13) inwestycje w towary - np kawę czy kauczuk
    14) budowanie pasywnego dochodu w internecie
    15) inne, w tym specjalności lokalne i inwestycje egzotyczne
    16) mix dowolnego podzbioru z powyższych

    Dyskusję należałoby zacząć od podania skali tych zjawisk obecnie,
    bo może się okazać że ludzie mimo ZUSu są swietnie ustawieni :-)
    To kto zaczyna ;-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 102. Data: 2009-02-10 14:59:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

    > Skad wziela sie potega gospodarcza USA? Otoz wlasnie z nadania
    > obywatelom wolnosci obywatelskich, prawa do samostanowienia i
    > decydowania o sobie, prawa do obrony cielesnej siebie i swojej rodziny
    > oraz prawa wymagania od panstwa przestrzegania przez wszystkich, w tym
    > urzedasow.

    Ty mówisz o tych samych USA, które teraz biorą wolny rynek za ryj i
    nacjonalizują wszystkie banki na potęgę?

    > Czerwona urzednicza mafia precz!!!!!!!!!!!!!!

    Ja tu się staram rozpatrzeć problem z punktu widzenia ekonomicznego. Jak
    masz problem z odróżnieniem chorych ideologii, od pytań z zakresu
    podatkowo-ekonomicznego, to prosiłbym byś skorzystał z pl.soc.polityka

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 103. Data: 2009-02-10 15:00:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 15:56:24 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Mhm. Wpadki z opcjami walutowymi i płacze ludzi "orżniętych"
    > przez TFI na funduszach akcyjnych pomijamy niewygodnym milczeniem.

    oZUSować tych co wtopili z opcjami! Przecież jeśli im nie wyjdzie
    planowany zamach na swobodę zawierania umów, to będą chcieli
    zasiłki z pomocy społecznej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 104. Data: 2009-02-10 15:01:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    > No to inny przyklad (albo kilka przykladow):
    > - Jak to sie dzieje, ze ludzie bez pomocy urzednika potrafia splodzic,
    > urodzic i wychowac dziecko?

    Pierwsze i drugie - zgoda. Trzecie niekoniecznie.

    > - Jak to sie dzieje, ze ludzie bez pomocy urzednika potrafia tworzyc
    > sztuke, pisac wiersze, zakladac innowacyjne firmy, skrecac biurka i w
    > ogole robic tysiace fascynujacych, tworczych rzeczy?

    Bo im się to opłaca/ich to fascynuje.

    [...]

    > - Jak to sie dzieje, ze ludzie bez pomocy urzednika potrafia zakladac
    > lokaty, oszczedzac pieniadze, zbierac na przyszlosc swoich dzieci i
    > robic wiele innych rozsadnych rzeczy?

    Np. inwestować w TFI na górce.

    > - Jak to sie dzieje, ze ludzie podobni Tobie nie potrafia zrozumiec, iz
    > zliwidowanie przymusu nie rowna sie temu, ze ludzie przestana dbac o
    > swoje sprawy (w tym o sprawy swojej emerytury)?

    Ależ potrafią. Tylko TY nie potrafisz zrozumieć, że NIE WSZYSCY tak
    postąpią (rozsądnie). Problem z tym co zrobić z tymi którzy tego NIE
    zrobią.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 105. Data: 2009-02-10 15:03:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > Ehm, po co porównujesz różne rzeczy? Jakbyś trzymał na lokacie, a
    > połowę rozdawał pod kościołem, to nie miałbyś ubezpieczenia na życie.
    > Oczekujesz, że ubezpieczenie takie będzie darmowo dodawane do lokaty?

    Nie :) ale koszt tego ubezpieczenia jest niewspolmiernie duzy
    w stosunku do zakresu. No wiec zmieniam ubezpieczyciela na zycie :)
    a czescia inwestycyjna zajme sie sam. W swojej DG. Lepiej mi to wychodzi
    niz funduszom :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 106. Data: 2009-02-10 15:03:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 15:59:40 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Ja tu się staram rozpatrzeć problem z punktu widzenia ekonomicznego. Jak
    > masz problem z odróżnieniem chorych ideologii, od pytań z zakresu
    > podatkowo-ekonomicznego, to prosiłbym byś skorzystał z pl.soc.polityka

    Ależ ZUS to wymysł ideologii marksistowskiej, ekonomii w tym nie ma
    (a przynajmniej tej prawdziwej - jak kupić tanio i sprzedać drożej)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 107. Data: 2009-02-10 15:06:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > oZUSować tych co wtopili z opcjami! Przecież jeśli im nie wyjdzie
    > planowany zamach na swobodę zawierania umów, to będą chcieli
    > zasiłki z pomocy społecznej.

    Uważasz, że jakby postępowali rozsądnie i znali się na tym, to by tak
    wtopili, czy nie? Bo przypominam - wymagasz takiej właśnie wiedzy z
    zakresu finansów od każdego (bo oszczędzanie długoterminowe w wykonaniu
    przeciętnego człowieka to też może być "lokata" w PKO na 1%, bo on się
    nie zna. a pani z okienka mu kit wcisnęła).

    Zresztą o czym my tu bajamy? Był taki jazgod przeciwko zabraniu
    _dodatkowych_ przywilejów emerytalnych opłacanych z _naszej_ kieszeni,
    przy jasno postawionym "państwa na to nie stać", a tu inteligencja
    rzekomo rozważa sensownie likwidację ZUSu bez wzbudzania niepokojów
    społecznych? Come on. :D

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 108. Data: 2009-02-10 15:16:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 16:01:53 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Pierwsze i drugie - zgoda. Trzecie niekoniecznie.

    Co to znaczy 'potrafić wychować dziecko'?
    Przykład: wg urzędników z lat 80.tych karmić dziecko powinno
    się mlekiem sztucznym, a niegrzeczne dzieci powinno się karcić.
    Wg obecnych urzędników najlepsze jest mleko naturalne a dziecka
    nie można dotknąć bo zaburza to jego naturalną psychikę.

    > Np. inwestować w TFI na górce.

    No popatrz, licencjonowani profesjonaliści też powtapiali,
    a dostali złote certyfikaty od KNF. Może trzeba jeszcze certyfikować
    te certyfikaty i wprowadzić obowiązkowe ubezpieczenia od ubezpieczeń?

    > Ależ potrafią. Tylko TY nie potrafisz zrozumieć, że NIE WSZYSCY tak
    > postąpią (rozsądnie). Problem z tym co zrobić z tymi którzy tego NIE
    > zrobią.

    Co to znaczy "postąpić rozsądnie"? Kto to ma zdefiniować?

    Niezależnie od kryterium rozsądku zawsze znajdą się ludzie
    którzy postąpią wbrew temu kryterium.

    Np - czy rozsądnie jest szczepić dzieci? Szczepionki zawierają
    pochodne rtęci, aceton, wywołują mnóstwo efektów ubocznych,
    jednocześnie zachorowalność na polio czy krzysiec spadła.
    Ale jednocześnie wzrosła zachorowalność na autyzm i nowotwory
    - istnieją silne hipotezy mówiące że to jest wynikiem m.in szczepień,
    np białaczka może być generowana przez wirusy odzwierzęce
    utajone w komórkach małpich nerek na których są chodowane szczepionki.

    I teraz Ty mówisz że szczepienia powinny być obowiązkowe,
    bo ludzie nie zdają sobie sprawy jakie są potem koszty leczenia
    tych chorób.
    Jednocześnie nie zdajesz sobie sprawy jakie są koszty leczenia autyzmu
    i białaczki.

    Inną kwestią jest to, że myślisz dokładnie tak jak lewactwo.
    Skoro nie wszyscy rodzice są dobrzy dla dzieci, to trzeba sterroryzować
    wszystkich, żeby uratować setkę maluchów.
    Oczywiście to ma drugie dno, bo tak naprawdę nikomu o maluchy nie chodzi
    (oprócz pożytecznych idiotów) - tak samo jak w ubezpieczeniach nigdy nikomu
    nie chodziło o to żeby ludzie mieli emerytury.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 109. Data: 2009-02-10 15:19:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Ależ ZUS to wymysł ideologii marksistowskiej, ekonomii w tym nie ma
    > (a przynajmniej tej prawdziwej - jak kupić tanio i sprzedać drożej)

    A ja zawsze myślałem, że wzorowano się na systemie wprowadzonym przez
    Otto von Bismarcka. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 110. Data: 2009-02-10 15:22:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:
    > [...] Problem z tym co zrobić z tymi którzy tego NIE zrobią.

    Zostawić w spokoju.

    Jeżeli człowiek jest dorosły (a co za tym idzie ma pewne doświadczenie
    życiowe) i nie ubezwłasnowolniony to należy przyjąć, że taki był jego wybór.

    Zgaduję, że na 80% społeczeństwa świetnie da sobie radę w takiej nowej
    rzeczywistości (albo wynajmie sobie kogoś, kto za nich będzie "dawał
    radę"). Natomiast 20% to będą klienci ośrodków pomocy społecznej.

    Pasuje?

    Piotrek