  • 211. Data: 2009-02-10 23:27:52
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 22:04:03 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Jak nie?
    > A gdzie wcięło prawie połowę wartości lokat w złotówkach? :>
    > (można przeliczyć np. na harddyski, żeby sprawiedliwie było,
    > a trudno o gorszą lokatę niż w częściach komputerowych)

    Gdzie?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 212. Data: 2009-02-10 23:29:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 00:19:59 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > i samodzielnie). Zawsze się lepiej czuję wiedząc, że nawet gdyby moje
    > inwestycjie szlag trafił (z różnych przyczyn), to zawsze te obowiązkowe
    > składki mam opłacone, udokumentowane i jest ok. :-)

    Teraz jest OK. W końcu ta emerytura odjedzie Ci do 80-tki,
    albo w inny sposób zostanie Ci zabrana - i co wtedy

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 213. Data: 2009-02-10 23:38:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Teraz jest OK. W końcu ta emerytura odjedzie Ci do 80-tki,

    Jestem pracoholikiem, więc to mnie ucieszy :-D

    > albo w inny sposób zostanie Ci zabrana - i co wtedy

    To mam jeszcze inne moje inwestycje. Ja naprawdę nie polegam
    na ZUSie jako na jedynym źródle. :]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 214. Data: 2009-02-11 10:25:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009, Tomek wrote:

    > A dlaczego nie ma? I dlaczego nie zacząłeś tego oferować

    Bo nie stać mnie :P

    > skoro widzisz taką lukę na rynku?

    Nie ma "luki na rynku", przyjmując że rynek to miliony przypadków
    per kraj. Nie ma RYNKU. Przypuszczalny powód m.in. niżej.
    Rynek OC na samochody też jest wygenerowany *przymusem*.
    Prawdopodobnie o niektóre zapisy OC "samchodowego" też by było
    bardzo trudno w ofercie rynkowej, jakby nie były wymagane ustawą.

    BTW: Mowa o ubezpieczeniach na kwoty rzędu miliona złotych (per
    przypadek). Przy jednoczesnym śladowym prawdopodobieństwie i małym
    wkładzie.
    A sam (wymagany prawem) wkład w TU zdaje się przekracza zasoby gotówki
    ludności małego miasteczka.

    > Może tutaj jest odpowiedź.

    Owszem.
    Żaden "mały organizm" nie jest w stanie tego zrobić a "wielkim" widać
    się nie opłaca - za mało zysku (bo za mało chętnych, bo spora większość
    woli postawić na tezę "jakby tak się stało to niestamnieitakniebędępłacił"
    niech się *poszkodowany* martwi za co będzie żył).
    Art.440 KC jakby co.
    Skreślenie tego przepisu i tak nie pomoże (bo co zrobisz temu, kto się
    nie ubezpieczał, bo odszkodowania "niestaćmnieitakniebędępłacił"?)

    pzdr, Gotfryd

  • 215. Data: 2009-02-11 10:27:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A Ty wiesz? Bo ja podejrzewam że cel o którym się mówi w zaciszu
    > gabinetów jest zgoła inny niż cel oficjalny.

    No i że *w tym* jest problem zgadzam się w zupełności.
    Nijak nie ma to nic do użytecznosci owych ubezpieczeń jako takich.
    Z założeniem "sprawiedliwości" i "rachunkowości" oczywiście.

    pzdr, Gotfryd

  • 216. Data: 2009-02-12 13:40:04
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > A mieszkałeś 50km od najblizszego miasta? :)

    Nie mieszkalem. Jakbym mieszkal to bym zatrudnil sie na sprzedawce
    jablek przy drodze albo zbieralbym jagody w lesie.

  • 217. Data: 2009-02-12 13:53:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-12, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    > Nie mieszkalem. Jakbym mieszkal to bym zatrudnil sie na sprzedawce
    > jablek przy drodze albo zbieralbym jagody w lesie.

    Zimą byś kokosy zarabiał!

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl