  • 91. Data: 2009-02-10 13:57:43
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Zaproponuj sensowny system. "zlikwidować" to każdy głupi umie napisać.
    > Marginalizować konsekwencje również.

    Prywatne ubezpieczalnie bez przymusu i marmurowych palacow. Jakos firmy
    ubezpieczeniowe swietnie sobie radza, tylko ZUS-owi zawsze paru
    miliardow brakuje. A to trzeba bylo zrobic szkolenia dla personelu na
    Filipinach, a to trzeba bylo postawic nowy 'inspektorat' za pareset
    milionow.

    Przeciez to zlodziejstwo w bialy dzien. Nie widzisz, ze nalezy to
    natychmiast zamknac a zlodziei poddac pod osad wymiaru sprawiedliwosci?

  • 92. Data: 2009-02-10 13:58:39
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Jacek_P wrote:

    > Nawet kompletny idiota staje sie geniuszem,
    > gdy sprawa dotyczy JEGO pieniedzy.

    Dokladnie, Friedman powiedzial, ze *nikt* nie zadba o interes prywatnej
    osoby lepiej niz ona sama.

  • 93. Data: 2009-02-10 14:02:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Ehm, wlasnie dostalem wyciag z OFE. Ubaw po pachy.
    > Gdybym trzymal na lokacie, mialbym wiecej.
    >
    > Jeszcze lepszy ubaw w przypadku ubezpieczen na zycie
    > z funduszem inwestycyjnym: gdybym czesc trzymal w skarpecie,
    > a druga czesc rozdawal pod kosciolem - mialbym wiecej.

    Ehm, po co porównujesz różne rzeczy? Jakbyś trzymał na lokacie, a
    połowę rozdawał pod kościołem, to nie miałbyś ubezpieczenia na życie.
    Oczekujesz, że ubezpieczenie takie będzie darmowo dodawane do lokaty?

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2009-02-10 14:06:26
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:

    > To że nie można wyrzucić, nie oznacza że nie ma kłopotów.

    No to inny przyklad (albo kilka przykladow):
    - Jak to sie dzieje, ze ludzie bez pomocy urzednika potrafia splodzic,
    urodzic i wychowac dziecko?
    - Jak to sie dzieje, ze ludzie bez pomocy urzednika potrafia tworzyc
    sztuke, pisac wiersze, zakladac innowacyjne firmy, skrecac biurka i w
    ogole robic tysiace fascynujacych, tworczych rzeczy?
    - Jak to sie dzieje, ze mimo iz nie ma prawnego obowiazku mycia zebow
    wiekszosc ludzi robi to z wlasnej, nieprzymuszonej woli w trosce o swoje
    zdrowie?
    - Jak to sie dzieje, ze ludzie bez pomocy urzednika potrafia zakladac
    lokaty, oszczedzac pieniadze, zbierac na przyszlosc swoich dzieci i
    robic wiele innych rozsadnych rzeczy?
    - Jak to sie dzieje, ze ludzie podobni Tobie nie potrafia zrozumiec, iz
    zliwidowanie przymusu nie rowna sie temu, ze ludzie przestana dbac o
    swoje sprawy (w tym o sprawy swojej emerytury)?

  • 95. Data: 2009-02-10 14:07:59
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Jacek_P wrote:
    > Ehm, wlasnie dostalem wyciag z OFE. Ubaw po pachy.
    > Gdybym trzymal na lokacie, mialbym wiecej.

    A czy OFE jest dobrowolny? Nie rozsmieszaj mnie.

    > Jeszcze lepszy ubaw w przypadku ubezpieczen na zycie
    > z funduszem inwestycyjnym: gdybym czesc trzymal w skarpecie,
    > a druga czesc rozdawal pod kosciolem - mialbym wiecej.

    No i wlasnie o to chodzi - nie podoba ci sie aktualny ubezpieczyciel -
    idziesz do innego widzac jak malo dla ciebie zarobil, albo zabierasz
    pieniadze i inwestujesz we wlasna firme albo dajesz na lokate.

    A jak okradnie cie ZUS albo OFE, z ktorych nie mozesz sie wycofac to co
    zrobisz? Pozostaje stryczek.

  • 96. Data: 2009-02-10 14:17:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Bad Behaviour wrote:
    > A czy OFE jest dobrowolny? Nie rozsmieszaj mnie.

    Dla niektórych był. Mogli dać się obrabować albo przez ZUS albo prze OFE ;-)

    Piotrek

  • 97. Data: 2009-02-10 14:49:12
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Bad Behaviour pisze:
> [...]
    > członków (młodzi, zaczynający płacić składki), to piramida niemal
    > natychmiast zawali się i wszyscy jej uczestnicy w jednej chwili zostają
    > bankrutami. Przecież to dokładnie ten sam schemat działania, który przez
    > lata stosował Madoff.
    >
    > I teraz najważniejsze pytanie, którą ustawę mogę się powołać podając ZUS
    > do sądu i prokuratury? Dlaczego ci oszuści mogą legalnie tworzyć
    > nielegalny biznes a ja jako obywatel nie mogę? Do jakich instytucji mogę
    > tych złodziei i oszustów podać, które skutecznie wymuszą zakończenie tej
    > przestępczej w sposób oczywisty działalności?

    mam pytanie, a wlasciwie kilka:

    1) ile kosztuje rocznie utrzymanie calej machiny zwanej zusem?
    2) ile warty jest obecnie majatek zusu (nieruchomosci, sprzet etc)
    3) jaki byl by skutek (zakladajac ze sie da;) ) obnizenia skladki
    emerytalnej do powiedzmy stalej wartosci 40% najnizszej krajowej, a co
    za tym idzie uwolnienia pieniedzy obywateli?
    4) jak sadzicie jaki procent swiadomie (przy zalozeniu ze 3pkt bylby
    zrealizowany) by zaczelo swiadomie odkladac na starosc?

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 98. Data: 2009-02-10 14:55:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

> [...]
    > miliardow brakuje. A to trzeba bylo zrobic szkolenia dla personelu na
    > Filipinach, a to trzeba bylo postawic nowy 'inspektorat' za pareset

    O bosz. Ale Ty wiesz dlaczego ZUSowi brakuje, czy w ogóle różnicy nie
    widzisz? W prywatnej firmie masz tak:

    1. TU:
    - analityk oblicza kwotę składki na podstawie wzorów kalkulacji
    - TU wypłaca ubezpieczenie na podstawie tych obliczeń

    2. OFE:
    - politycy decydują o wysokości składki
    - TU decyduje o wysokości dodatku do emerytury na podstawie obliczeń
    jak w pkt 1.

    3. ZUS:
    - politycy bez żadnej wiedzy decydują o wysokości składki
    - Ci sami politycy decydują ile wypłacać, na podstawie własnej
    odczapistycznej idei.

    Już widzisz różnicę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 99. Data: 2009-02-10 14:56:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Nawet kompletny idiota staje sie geniuszem,
    > gdy sprawa dotyczy JEGO pieniedzy.

    Mhm. Wpadki z opcjami walutowymi i płacze ludzi "orżniętych"
    przez TFI na funduszach akcyjnych pomijamy niewygodnym milczeniem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 100. Data: 2009-02-10 14:57:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Ehm, nie uprawiaj, prosze, propagandy. IKE to jest przekret
    > nieco tylko mniejszy niz niegdysiejsze ubezpieczenia na zycie
    > z funduszem inwestycyjnym. Wszedzie, gdzie przy moich pieniadzach
    > kreci sie rzadowy 'ryj' tam albo trace, albo bardzo trace.
    > Jest jeszcze trzecia mozliwosc: wszystko trace.

    Gdzie Ci się kręci "rządowy ryj" przy ubezpieczeniach na życie z
    funduszami inwestycyjnymi? O.o

    > Przymusowy ZUS powinien obejmowac wylacznie KWOTOWO
    > okreslona skladke na najnizsza emeryture socjalna.

    No to masz. DG.

    > I nic wiecej. Wtedy obiboki beda mialy na starosc
    > na kolejnego belta, a ludzie nieco bardziej rozgarnieci
    > lepiej zadbaja o swoje pieniadze. I nie bedzie kwestii,
    > dziedziczyc, czy nie dziedziczyc.

    No to masz. DG. O co płacz?

    --
    Wojciech Bańcer