  • 11. Data: 2008-04-07 08:32:32
    Temat: Re: Likwidacja środka trwałego
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:ftcb7g$c8s$1@inews.gazeta.pl...

    > No dobra - faktura nic nie zmienia.
    > Ale czy na pewno przy sporadycznej sprzedaży osobie prywatnej
    > starego "firmowego" peceta czy też samochodu - obowiązuje kasa?

    A ta wartość sprzedaży przekroczy próg zwolnienia z kasy?
    Nawet jeśli - to kasę trzeba założyć dopiero w miesiącu następnym.

  • 12. Data: 2008-04-07 15:00:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chyba *dobrze* opanowanego nie ma tego na razie nikt :)
    > Powód?
    > Ustawa "śmieciowa". Jakoś o zużytym sprzęcie czy podobnie.

    Koszt utylizacji w firmie z uprawnieniami to 1-3 plz/kg (sprzęt
    komputerowy - zależy co utylizujesz).
    Dostajesz wszelkie niezbędne "kwity".

    Piotrek

  • 13. Data: 2008-04-07 15:07:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chyba *dobrze* opanowanego nie ma tego na razie nikt :)
    > Powód?
    > Ustawa "śmieciowa". Jakoś o zużytym sprzęcie czy podobnie.

    Koszt utylizacji w firmie z uprawnieniami to 1-3 plz/kg (sprzęt
    komputerowy - cena zależy od tego co utylizujesz).

  • 14. Data: 2008-04-07 16:09:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > A ta wartość sprzedaży przekroczy próg zwolnienia z kasy?

    Wracam do mojego pytania. Czy sprzedaż pewnych rzeczy
    dla osób nie prowadzących DG -(słynne płyty CD)-
    a w tym wypadku części komputerowych
    czy komputera nie powoduje obowiązku sprzedaży
    przez kasę już od pierwszej złotówki,
    bo nie obowiązuje tu (dla pewnych artykułów)
    limit zwolnienia?

  • 15. Data: 2008-04-08 06:11:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 18:09:45 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > czy komputera nie powoduje obowiązku sprzedaży
    > przez kasę już od pierwszej złotówki,
    > bo nie obowiązuje tu (dla pewnych artykułów)

    Ta lista nie obejmuje typowego sprzętu komputerowego.

    Sprzęt radiowy, telewizyjny i telekomunikacyjny oraz
    fotograficzny,
    nagrane z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami
    oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawane łącznie z
    licencją na użytkowanie): płyty CD, DVD, kasety magnetofonowe, taśmy
    magnetyczne (w tym kasety wideo), dyskietki, karty pamięci, kartridże.

  • 16. Data: 2008-04-08 08:16:22
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

> [...]
    > licencją na użytkowanie): płyty CD, DVD, kasety magnetofonowe, taśmy
    > magnetyczne (w tym kasety wideo), dyskietki, karty pamięci, kartridże.

    OK, mam stary aparat cyfrowy, kupiony "na firmę" kiedys tam
    za 2500 zł, dziś wart może 500 zł, może mniej, sprawny.
    Jak się go sensownie pozbyć, bez kasy fiskalnej?

    Czy wystarczy, jeśli kupujący (osoba prywatna) zrobi mi przelew i dostanie
    fakturę?

    Musze go sprzedać, bo nie mam ochoty przy ew. zamknięciu
    działalności oddawać całego VAT-u od ceny jego zakupu
    i jeszcze podatek.

    Raczej trudno będzie mi znaleźć na niego klienta, który jest firmą,
    no chyba, że rzeczywiście jakiś handlarz, czy komis?

    Mam jednak wrazenie, że 99% 1-os działalnosci gosp. sprzedaje
    taki sprzęt "normalnie" i nawet do głowy im nie przyjdzie, że kasa.
    Co za to grozi? Przecież to jakaś paranoja.

    Rozumiem jednak, że stary monitor komputerowy moge swobodnie
    sprzedać, bez martwienia się o kasę fiskalną?

    latet

  • 17. Data: 2008-04-08 08:22:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > Jak się go sensownie pozbyć, bez kasy fiskalnej?
    >
    > Czy wystarczy, jeśli kupujący (osoba prywatna) zrobi mi przelew i dostanie

    Nie musi nawet dostawać faktury, może być zwykły paragon.
    Sprzedaj mu przez jakąś aukcję - będziesz kryty w 100%.

  • 18. Data: 2008-04-08 18:16:39
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisal:
    > A co to jest za zwierzę?

    Cofam. Po 2004 to juz jest tylko dostawa :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2008-04-08 20:39:48
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Nie musi nawet dostawać faktury, może być zwykły paragon.
    > Sprzedaj mu przez jakąś aukcję - będziesz kryty w 100%.

    To ja już nic nie kumam. Co ma aukcja do obowiązku kasy?

    latet

  • 20. Data: 2008-04-08 20:45:00
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > To ja już nic nie kumam. Co ma aukcja do obowiązku kasy?

    Sprzedaż przez net z zapłatą na konto, to najbardziej typowy przykład
    sprzedaży detalicznej bez konieczności posiadania kasy.
    Każdy urząd się z tym spotkał, więc żaden tego nie podważy.