  • 21. Data: 2008-04-08 21:24:14
    Temat: Re: Likwidacja środka trwałego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał
    >
    > Sprzedaż przez net z zapłatą na konto, to najbardziej typowy przykład
    > sprzedaży detalicznej bez konieczności posiadania kasy.
    > Każdy urząd się z tym spotkał, więc żaden tego nie podważy.

    Żeby nie umknęło, powtórzę cytat od którego poszedł ten podwątek:
    +++ CYAT +++

    > OK, mam stary aparat cyfrowy, kupiony "na firmę" kiedys tam
    > za 2500 zł, dziś wart może 500 zł, może mniej, sprawny.
    > Jak się go sensownie pozbyć, bez kasy fiskalnej?
    --- KONIEC ---

    Teraz dopiszę się do Lateta: nie kumam :), co ma aukcja (włącznie
    z zapłatą przelewem na konto) do obowiązku kasy?

    Może zacytuję większymi literami:
    http://podatki.pl/akty/201207.htm
    +++
    § 2. Zwalnia się do dnia 30 czerwca 2008 r. z obowišzku ewidencjonowania
    sprzedaż w zakresie czynnoœci wymienionych w załšczniku do rozporzšdzenia.
    § 4. Zwolnień z obowišzku ewidencjonowania, o których mowa
    w § 2 i 3,
    ^

    [fixed font, podkreslona jest dwójka]
    nie stosuje się bez względu na wysokoœć osišganych obrotów:
    5) przy dostawie:
    a) sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego [...]
    b) sprzętu fotograficznego, [...]
    ---

    A ad rem: sprzedać przez pośrednika.
    Może być najbliższy kioskarz z własnym biznesem (aby nie podpadał
    po jakiś "regulamin" jako ajent/agent) tudzież regularny komis.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-04-08 22:03:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0804082314330.2892@athlon64...

    > Żeby nie umknęło, powtórzę cytat od którego poszedł ten podwątek:
    >+++ CYAT +++

    Dobrze że powtórzyłeś, bo już faktycznie mi umknęło, że to o to idzie.
    Za późno już chyba.

    Faktycznie, sprzedaż przez net nie ma z tym nic wspólnego.

  • 23. Data: 2008-04-08 22:50:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Apr 2008, Cavallino wrote:

    > Dobrze że powtórzyłeś, bo już faktycznie mi umknęło, że to o to idzie.

    Ja miałem łatwiej, przekopuję zaległe wątki łopatą, to mam poukładane
    i skompresowane w czasie :)
    Podejrzewałem ze właśnie ten niuans gdzieś wyparował, a akcentowałem
    bezczelnie Cię prowokując, bo może ktoś z czytelników przy okazji
    sobie zakoduje że zwolnienie kwotowe (z obowiazku kasy) niestety
    nie jest bezwzględne.

    pzdr, Gotfryd