  • 1. Data: 2003-07-21 11:28:32
    Temat: Mniejsze zaliczki na PD?
    Od: "pp" <p...@n...net.pl>

    Witajcie,

    Prowadzę DG na zasadach ogólnych. Żona nie ma dochodów. Rozliczamy się od
    lat wspólnie.
    Wyliczyłem sobie PIT-5 za czerwiec i okazało się, że wpadłem po 6 m-cach w
    30% stawkę.
    Czy mogę poprosić w US bym mógł wpłacać niższe zaliczki zgodnie z art. 22
    par. 2 ust. 2a Ordynacji Podatkowej?

    cyt:
    Organ podatkowy, na wniosek podatnika, z zastrzezeniem § 3, moze:
    1) zaniechac w calosci lub w czesci:
    a) ustalania zobowiazania podatkowego,
    b) poboru podatku,
    gdy pobranie podatku zagraza waznym interesom podatnika, a w szczególnosci
    jego egzystencji,
    2) zwolnic platnika z obowiazku pobrania:
    a) podatku - gdy pobranie podatku zagraza waznym interesom podatnika, a w
    szczególnosci jego egzystencji,
    b) zaliczek na podatek - jezeli podatnik uprawdopodobni, ze pobrane zaliczki
    bylyby niewspólmiernie wysokie w stosunku do podatku naleznego za rok
    podatkowy lub inny okres rozliczeniowy.

    Czy komuś to zadziałało? Jeśli tak, to jak to "uprawdopodobnić"?

    Pozdrawiam - Paweł

  • 2. Data: 2003-07-21 14:39:24
    Temat: Re: Mniejsze zaliczki na PD?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Czy mogę poprosić w US bym mógł wpłacać niższe zaliczki zgodnie z
    art. 22
    > par. 2 ust. 2a Ordynacji Podatkowej?

    Możesz.

    > Organ podatkowy, na wniosek podatnika, z zastrzezeniem § 3, moze:
    [...]
> [...]
    zaliczki
    > bylyby niewspólmiernie wysokie w stosunku do podatku naleznego za

    Tak.

    Jeśli tak, to jak to "uprawdopodobnić"?

    Nic nie uprawdopodobniałem.
    Przywołałem tylko przepis z upof
    o wspólnym opodatkowaniu małżonków

    PS
    Warto się pospieszyć, bo jak zawnioskujesz
    w sierpniu, to decyzję dostaniesz we wrześniu,
    a rozliczyć się ze zniżką będziesz mógł od pażdziernika

  • 3. Data: 2003-07-22 10:37:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "pp" <p...@n...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > par. 2 ust. 2a Ordynacji Podatkowej?
    >
    > cyt:
    > Organ podatkowy, na wniosek podatnika, z zastrzezeniem § 3, moze:

    MOZE.....

    ale sprobowac warto...

    Boguslaw