  • 1. Data: 2003-07-21 11:26:03
    Temat: notebook z Niemiec na firmę zarej. w Polsce
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    Wpadł mi do głowy taki oto pomysł.
    Kupuję notebooka w MM w Niemczech, prosząc o wystawienie ichniej fvat na
    firmę. Notebook jest produkowany w kraju należącym do UE, więc cło wynosi
    0%. Przy deklaracji celnej płacę jedynie polski VAT i stempluję u
    niemieckiego celnika czek Tax Free.
    Następnie realizuję czek Tax Free u siebie (ok 10% od ceny odzyskuję).
    Rozpoczynam 16-miesięczną amortyzację sprzętu od ceny brutto (deklarowanej
    przy odprawie celnej), odliczając sobie co miesiąc polski VAT oraz 19%
    podatku PIT.

    Reasumując, notebook kosztuje mnie cena_niemiecka-10%Mvst-19%PIT, czyli ok.
    1/3 mniej.

    Czy jest to do zrealizowania w praktyce?

    Radek

  • 2. Data: 2003-07-27 18:55:26
    Temat: Re: notebook z Niemiec na firmę zarej. w Polsce
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Radek <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    > 1/3 mniej.
    >
    > Czy jest to do zrealizowania w praktyce?
    Tak, ale nie tak prosto.
    Bo ztcp to Tax Free jest dla _turystów_ a nie dla firm.
    Na firme powinienes w Niemczech dostac fakture eksportowa z 0% MwSt
    i niemiecki SAD, ktory podbijasz na granicy i to co zostanie odsylasz
    sprzedawcy w Niemczech (na tej podstawie ma 0% MwSt).
    Dla polskiego celnika trzeba miec polski SAD (wypisuja go agencje celne
    na granicy za 50-70 zl) - przekazowke (chyba ze uda sie namowic celnikow
    na odprawe ostateczna), wplacic zabezpieczenie (na poczet 22% vat)
    a potem juz w kraju zrobic odparwe ostateczna (najlepiej skorzystac z jakiejs
    agencji celnej). Aha, na granicy trzeba miec dokumenty firmy (wpis, regon,nip)
    - kopie tych dokumentow zatrzymuje sobie polski celnik.

    Uff... poczekaj do 1.05.2004 - wtedy bedzie latwiej ;)

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org.pl == |-