  • 1. Data: 2004-09-10 14:35:30
    Temat: Mnóstwo błędów na fakturze
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Pracownik wystawiał fakturę eksportową. Pomylił się i przy jednym produkcie
    wpisał VAT 22%. Program do faktur zgłupiał i wydrukował fakturę, która
    przy tym produkcie miała 22%, a na końcu w tabelce podsumowującej było
    naliczone 22% od całości netto. Czyli mniej więcej tak:

    1. Towar A 1000 EUR 0% VAT 0 EUR VAT
    2. Towar B 1000 EUR 22% VAT 220 EUR VAT
    3. Towar C 1000 EUR 0% VAT 0 EUR VAT

    I na końcu tabelka podsumowująca wg stawki VAT:

    Suma netto: 3000 EUR, VAT 22%, podatek 660 EUR, suma brutto 3660 EUR.

    A więc nie dość, że błąd na wykazie towarów, to jeszcze błąd w podsumowaniu.

    Niestety nikt tego nie zauważył i przesyłka pojechała poza Unię, została
    odprawiona i dopiero odbiorca zauważył błąd. Dzwoniłem do działu reklamacji
    celnych firmy kurierskiej, którą to poszło i powiedzieli, że nie ma problemu,
    pomogą napisać pismo do Urzędu Celnego i całą sprawę się odkręci. Muszę
    tylko zrobić korektę do tej błędnej faktury (na zero) i wystawić nową
    fakturę.

    I teraz moje pytanie: jak skorygować coś takiego? Bo skorygować wykaz
    towarów to bez problemu, ale tabelkę podsumowującą? Jeśli zrobię korektę
    wykazu towaru, to wyjdzie, że VAT zostaje zmniejszony o 220 EUR. Natomiast
    powinien być zmniejszony na 660 EUR, bo taka jest łączna wartość faktury.

    P.

  • 2. Data: 2004-09-10 15:14:45
    Temat: Re: Mnóstwo błędów na fakturze
    Od: "Ireneusz Makowski" <imaks'delete'@plusnet.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinien być zmniejszony na 660 EUR, bo taka jest łączna wartość faktury.

    Twoj problem to niewlasciwe narzedzie.
    Wypisz korektę ręcznie (dosłownie lub w edytorze tekstowym narysuj tabelki
    wpisz stare wartosci z oryginalu faktury a potem takie jakie powinny byc.
    Nie daj sie zniewolic software'owi ;) ).

    Pozdrowka,

    Irek Makowski

  • 3. Data: 2004-09-10 15:35:45
    Temat: Re: Mn?stwo b??d?w na fakturze
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Ireneusz Makowski <imaks'delete'@plusnet.pl> wrote:
> [...]
    > wpisz stare wartosci z oryginalu faktury a potem takie jakie powinny byc.
    > Nie daj sie zniewolic software'owi ;) ).

    Nie no, oczywiście że wypiszę ręcznie (tj. w edytorze), ale jak to ma
    wyglądać? Normalnie na f.kor. miałem korektę poszczególnych pozycji,
    a pod nią podsumowanie. Teraz podsumowanie nie będzie się zgadzało
    bo będzie mniej więcej tak:

    Przed korektą:
    1. Towar A, 1000 EUR, 0 EUR VAT
    2. Towar B, 1000 EUR, 220 EUR VAT
    3. Towar C, 1000 EUR, 0 EUR VAT
    RAZEM: 3000 EUR, 660 EUR VAT

    Po korekcie - same zera.

    No i to 'razem' trochę dziwnie wygląda - choć jest zgodne z oryginalną,
    błędną fakturą.

    P.

  • 4. Data: 2004-09-10 19:59:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2004, Paszczak wrote:

    >+ Ireneusz Makowski <imaks'delete'@plusnet.pl> wrote:
    >+ > Twoj problem to niewlasciwe narzedzie.
    [...]
    >+ Nie no, oczywiście że wypiszę ręcznie (tj. w edytorze), ale jak to ma
    >+ wyglądać? Normalnie na f.kor. miałem korektę poszczególnych pozycji,
    >+ a pod nią podsumowanie. Teraz podsumowanie nie będzie się zgadzało

    A to ty myślisz że faktury z błędem *w podsumowaniu* się nie zdarzały,
    nie zdarzają i zdarzać nie będą (szczególnie jak ktoś "ręcznie" liczy) ??
    :)

    >+ bo będzie mniej więcej tak:
    >+
    >+ Przed korektą:
    >+ 1. Towar A, 1000 EUR, 0 EUR VAT
    >+ 2. Towar B, 1000 EUR, 220 EUR VAT
    >+ 3. Towar C, 1000 EUR, 0 EUR VAT
    >+ RAZEM: 3000 EUR, 660 EUR VAT
    >+
    >+ Po korekcie - same zera.
    >+
    >+ No i to 'razem' trochę dziwnie wygląda - choć jest zgodne z oryginalną,
    >+ błędną fakturą.

    No przecież dlatego robisz korektę że m.in. (*m.in.* !) w "razem"
    masz oczywisty błąd :)
    Przykładowo i IMO - fontem fixed (nie myśleć sobie że np. Arial
    to fixed :>):
    ------------------------------
    Korygowane wartości:
    Było: wartość VAT na pozycji 2: 220 EUR
    Powinno być: 0 EUR
    Było: wartość VAT na pozycji RAZEM: 660 EUR
    Powinno być: 0 EUR

    Łącznie skorygowano pól faktury: dwa

    ...i można IMO rozpatrzeć "prawidłowa treść części rozliczeniowej
    faktury po korekcie: [...i tu tabelka 'na nowo'...]".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)