  • 1. Data: 2004-11-30 13:22:33
    Temat: NOWY WPIS DO EWIDENCJI??
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Podobno do konca roku trzeba zalatwic sprawe nowego wpisu de ewidencji DG
    (czy nawet KRS). Czy toś coś wie na ten temat i może podać z czego to
    wynika?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-11-30 13:53:13
    Temat: Re: NOWY WPIS DO EWIDENCJI??
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Adamski pisze:

    > Podobno do konca roku trzeba zalatwic sprawe nowego wpisu de ewidencji DG
    > (czy nawet KRS). Czy toś coś wie na ten temat i może podać z czego to
> [...]

    nie trzeba, ale zeby miec "aktualny" (jeslip otrzebujesz,
    trzeba miec swierza "poswiadczona kopie"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-11-30 13:54:39
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Podobno do konca roku trzeba zalatwic sprawe nowego wpisu de ewidencji DG

    Ano, panocku, trza wpis do EDG uzupełnić o PESEL.
    Eto wsio :)

    >(czy nawet KRS).
    A tego to nie wiem

    Alter Native (GG 4646628)

  • 4. Data: 2004-11-30 14:04:10
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 30 lis o godzinie 14:54, na pl.soc.prawo.podatki, Alter Native
    napisał(a):

    > Ano, panocku, trza wpis do EDG uzupełnić o PESEL.
    > Eto wsio :)

    Jesteś pewien?
    A podanie PKD - to wiśta-wio załatwi?
    jeżeli ma PKD to zapewne także będzie miał PESEL i nie potrzebuje
    uaktualniać wpisu do EDG.

    --
    Herbi
    30-11-2004 15:04:06

  • 5. Data: 2004-12-01 06:42:55
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >A podanie PKD - to wiśta-wio załatwi?

    Powiem szczerze, że nie znam dokładnych procedur ;)

    >jeżeli ma PKD to zapewne także będzie miał PESEL i nie potrzebuje
    >uaktualniać wpisu do EDG.

    a to nie jest takie jednoznaczne. Na wcześniejszych zaświadczeniach o wpisie
    do EDG nie było PESELu, a w ramach-dostosowania-do-wymogów-Unii-Europejskiej
    o taką pozycję trzeba właśnie te zaświadczenie uzupełnić.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 6. Data: 2004-12-01 09:11:24
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 1 gru o godzinie 07:42, na pl.soc.prawo.podatki, Alter Native
    napisał(a):

    > a to nie jest takie jednoznaczne. Na wcześniejszych zaświadczeniach o wpisie
    > do EDG nie było PESELu, a w ramach-dostosowania-do-wymogów-Unii-Europejskiej
    > o taką pozycję trzeba właśnie te zaświadczenie uzupełnić.

    Wysil swoją czaszkę - skoro nie ma PESELu w zaświadczeniu o wpisie do EDG
    to bankowo nie ma również zakresu działalności z wpisanymi PKD.
    Reasumując:
    nie ma PESEL = nie ma PKD
    ma PESEL = ma PKD
    Bo to wynika z tego samego rozporządzenia, które w dniu 1 stycznia 2004 r
    weszła w życie ustawa o zmianie ustawy - Prawo działalności gospodarczej
    oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 2125 art. 8, wcześniej
    nie było konieczności posiadania wpisanego PESELa i PKD.

    --
    Herbi
    01-12-2004 09:47:48

  • 7. Data: 2004-12-01 10:18:47
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Dzięki, że tak obrazowo mi (nam) to wytlumaczyłeś, ale jakby nie było, to
    chyba urzędnik w EDG, nawet nie wysilając czaszki, potrafi sam PKD wpisać na
    podstawie starego zaświadczenia, a PESELu to raczej nie wymysli, jakby tą
    swoją czaszkę nie wysilał.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 8. Data: 2004-12-01 12:15:15
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Podobno do konca roku trzeba zalatwic sprawe nowego wpisu de ewidencji DG
    > (czy nawet KRS). Czy toś coś wie na ten temat i może podać z czego to
    > wynika?

    trzeba zaktualizować wpis do EDG o pesel i PKD. I teraz - nie wystarczy
    podać PKD z regonu, bo ten odnosi się do działalności głownej, trzeba wpisać
    oddzielny PKD dla każdej działalności (np. handel, produkcja z tworzyw
    sztucznych itd).
    Z tego co mi wiadomo, w Warszawie aktualizacji mozna dokonać za pomocą
    internetu (niestety strony nie pamiętam - ale w UM na pewno ją podadzą).
    W moim UM nie pobiera się za to opłaty, bo to nie jest zmiana tylko
    uzupełnienie. i można to uzupełnić pisząc zwykłe pisemko do UM z wymaganymi
    danymi.
    W niektórych Um jest to jednak traktowane jako zmiana i trzeba uiściś opłatę
    50 zł.
    Aktualizacji trzeba dokonać do konaca roku (wynika to a art. 8 ustawy o
    zmianie ustawy prawo działalności gosp. z końca 2003 roku).

    Pozdrawiam
    monika

  • 9. Data: 2004-12-01 22:09:40
    Od: b...@p...onet.pl

    > Ano, panocku, trza wpis do EDG uzupełnić o PESEL.
    > Eto wsio :)

    W większości przypadków także o PKD.
    Do końca roku jest to bezpłatne, później mają kasować po 50 zł

  • 10. Data: 2004-12-02 07:52:18
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > wpisać
    > oddzielny PKD dla każdej działalności (np. handel, produkcja z tworzyw

    Czy jesli zamierzam zajmować się tzm .... mydłem i powidłem to mogę do
    wniosku załączyć książkę z PKD? To spora broszurka.

    Adam