  • 11. Data: 2007-10-05 16:48:10
    Temat: Re: [NTG] Jak szybko się ludzie starzeją w myśl prawa?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Siarra" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ondl4tobxbhw$.13gjp08y10iy7$.dlg@40tude.net...

    > Jest sobie pływalnia.
    > Z cennikiem, w którym widnieje: "Dzieci do lat 3 - wstęp wolny"
    > Byłem tam dziś z synem, który urodził się 03.11.2003r.

    Coz - szukasz po prostu dziury w dupie.
    Rozumiem, ze - widzac w sklepach monopolowych napis "Mlodziezy do lat 18
    alkoholu nie sprzedajemy" nawet nie probowales go kupic, zanim nie minely
    Twoje 19. urodziny, prawda?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2007-10-05 16:55:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "lwh" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jak na jakiś towar masz 3 lata gwarancji, to oczekujesz, że przez 364dni
    > po terminie będzie jeszcze za darmo?

    Zaloze sie, ze Siarra tego wlasnie oczekuje.
    Inaczej bedzie za lat dziesiat, gdy np. zobaczy napis, ze "Osoby powyzej 70
    roku zycia podrozuja za darmo"" - wtedy juz w dniu 70. urodzin bedzie chcial
    jechac gratis.
    To pewnie taki typ czlowieka, jak ulga inaczej iterpretuje, jak restrykcja
    to inaczej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2007-10-05 22:08:32
    Od: Siarra <s...@w...pl>

> [...]
    > jechac gratis.
    > To pewnie taki typ czlowieka, jak ulga inaczej iterpretuje, jak restrykcja

    Zastanawiam się czemu tak bardzo mnie nie lubisz i skąd wiesz jakim jestem
    typem człowieka?

    Dlaczedo zakładasz, że domagam się ulgi dla dziecka? Pewnie nawet nie
    pójdziemy ponownie na basen zanim mały skończy w listopadzie 4 lata.
    Sprawa wzbudziła moje zainteresowanie ponieważ za każdym razem w ostatnich
    miesiącach na pytanie pani na basenie odpowiadałem że mały ma 3 lata i w
    kilka przypadkach opłata została naliczona, a kilka razy wpuścili go za
    darmo.
    Wbij sobie do głowy, że bywają ludzie, którzy od zaoszczędzenia kilku
    złotych bardziej cenią sobe brak konfliktów. Ty na mojm miejscu, mając tak
    drobnego dzieciakia jak mój zapewniałbyś kasjerkę że maluch ma 2 lata.
    Ja wolę zadać pytanie na gupie. Dlaczego? Bo nie znam odpowiedzi! Przecież
    ja nie narzekałem na obsługę, tylko chciałem dowiedzieć się jak to jest z
    tym liczeniem lat.

    Swoją drogą twój post nic nie wniósł do dyskusji, więc najlepiej umilcz się
    ;)

    pozdrawiam
    siarra

  • 14. Data: 2007-10-05 22:12:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Siarra" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Swoją drogą twój post nic nie wniósł do dyskusji, więc najlepiej umilcz
    > się
    > ;)

    Uuuuu - nie dość że wątek NTG, to jeszcze autor pyskaty.
    Mówi się przepraszam......

  • 15. Data: 2007-10-05 22:16:48
    Od: Siarra <s...@w...pl>

    > Y... a zajrzałaś tam aby kiedyś? :O

    Zajrzałem, zajrzałem.
    W pierwszym poscie nawet zacytowałem:

    Kodeks Cywilny( Dz.U.64.16.93) Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach,
    miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą
    odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim
    miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca. Jednakże przy obliczaniu
    wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem ostatniego dnia.

    Zmyliło mnie zdanie:
    Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem
    ostatniego dnia.
    Szczerze powiedziawszy nadal nie wiem jak rozumieć ten zapis.
    Chyba jednak błędnie zinterpretowałem go jako zapis mówiący o tym że
    człowiek MA 3 lata od dnia trzecich urodzin do przedednia czwartych urodzin
    i że z tego wynika, że nie ważne cz mamy 3 lata, czy 3 lata i 364 dni to i
    tak pozostajemy trzylatkami.

    > Ale takie przypadki stanowią *wyjątek* od zasad ogólnych, więc muszą
    > mieć źródło w odrębnej regulacji.
    Czyli wiek człowieka nie jest jednak takim wyjątkiem.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam

    siarra