  • 61. Data: 2007-04-18 15:56:20
    Temat: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:f0584k$3j0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Sugerujesz że powinienem sprawdzić np. 1000 luda przed wyborem fachowca do
    > prostych rzeczy?
    > Sorry, nie mam na to ani czasu, ani kasy.
    > Wolę jak ktoś inny to zrobi za mnie.

    To i tak za to zapłacisz. Urzednika trzeba utrzymać i w sumie będzie to
    droższe niż zrobić to własnoręcznie.
    pozdrawiam

  • 62. Data: 2007-04-18 17:37:17
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-04-2007 o 17:17:42 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > No to tak też i teraz jest. Świnie się pasą oficjalnie przy korycie.
    >
    > Zaś to co zaproponowałeś, to jest wypuszczenie świń do spiżarni której
    > mają teoretycznie pilnować, bo przecież wyżerać z niej nie będą - mają
    > swoje prywatne koryto które jest pełne po brzegi i nie trzeba im więcej,
    > zaś praktycznie wyżerają całą spiżarkę, i twoją spiżarką się pasą.

    Niezłe podsumowanie :)

  • 63. Data: 2007-04-19 07:16:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007, mvoicem wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Dlatego też celowo napisałem o ludziach przy zdrowych zmysłach. Procesowanie
    > się o ten pędzel

    ...o klej...

    > uważam za objaw lekko zwichrowanych władz umysłowych.

    Nie do końca. Taki proces jest dowodem że nie można w reklamie DOWOLNIE
    kpić z kupującego. Jeśli obietnica producenta deklaruje KONKRETNĄ
    właściwość towaru (lub usługi) to ma ją zapewnić i tyle.
    Nie dlatego że producent "pokazał że umie" (do czego sprowadza się
    idea "opapierkowania"), tylko do wykazania że producent "robi dobrze
    (a nie byle jak, bo mu się nie chce, mimo że umie jakby chciał).

    > A tak btw: kto wygrał ten proces?

    Podkreślona część cytatu służy za odpowiedź :)
    A powodem w owej rozprawie AFAIR był tamtejszy odpowiednik naszej
    Federacji Konsumentów.
    IMO takie "czepianie się" (konkretnego towaru lub usługi o konkretną
    właściwość) jest właściwszą drogą niż tworzenie "papierkologii"
    o której wątek sprowokowałem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2007-04-19 07:36:41
    Temat: Re: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007, Cavallino wrote:

    > I tak płacą.

    Za "papierki" dziś NIE PŁACĄ.
    Nie płacą, bo niezrzeszeni nie muszą nic doliczać, a cech
    nie może dowolnie podnosić kosztów biurokracji bo by zrzeszonych
    brakło.

    > I to znacznie więcej (np. trzy razy za tą samą robotę).

    A nie nie. Tyle płacą tacy co chcą.
    Spytam: czy i ile razy zapłaciłeś "trzy razy za tę samą robotę"?
    Bo wygląda że masz talent do "fachowców"...

    > Chodzi o to żeby te zapłaty ZA NIC zminimalizować.

    Kiedy właśnie opłata "za papierki" jest zapłatą za nic oraz:

    > Wadzą mi koszty płatne z góry.

    ...owa zapłata "za papierki" jest zapłatą którą klient musi
    zapłacić "z góry".

    Zapłata za to, że jest świch wykonawca *umie* coś zrobić, ma
    się nijak do zapłacenia za to że *zrobi*.
    Przecież może mu się nie chcieć :>

    > Idź do jakiegoś szewca z cechu,

    Nie widzę potrzeby, aby wybierać fachowca pod tym kątem.
    Jak taką potrzebę miałem, to musiałem poszukać sobie fachowca
    który w ogóle się podjął naprawy buta :> oraz takiego który
    podjął się dorobienia klucza.

    > a potem do jakiegoś chałturnika z centrum
    > handlowego i daj znać o ile dyplomowany szewc był droższy......
    > Jak znam życie będzie tańszy, a but naprawi.

    No to CHODŹ SOBIE GDZIE CHCESZ!
    A innym klientom pozwól, tak jak Tommy napisał, że też sobie
    chodzili to tych fachowców do których chcą.

    > Kiedyś było inaczej - skarga w cechu powodowała o niebo większe
    > zainteresowanie się tematem, niż ze strony sądu.

    Tak, tylko że kiedyś np. "brak kleju" był wytłumaczeniem po
    którym mogłeś się użerać z całym cechem :>
    Klucz o którym wyżej dorobił mi (za stosowną opłatą) taki jak
    piszesz "chałturnik" - a kilkunastu wcześniej spasowało (w tym
    dwu oddało klucz i zeznało że po zepsuciu materiału na więcej
    prób nie mają ochoty :>).
    Obawiam się że w razi "ocechowania" dostałbym odpowieź "nie
    bo nie, nie ma takiego materiału, NIKT tego panu w Polsce nie
    zrobi".

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2007-04-19 07:48:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Jednego.
    > Zazwyczaj wszyscy których znajduję nie są warci tej nazwy.

    To pytaj w cechu.
    Tylko nie zabraniaj innym wyboru.

    > Być może, ale zapewne nigdzie co by mi mogło w ręce/oczy wpaść.

    http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&q=cech+OR+
    cechu+-wikipedia

    :)

    > Sprawdzi czy gość który coś oferuje coś umie.

    Umie. Ale może mu się nie chcieć.

    > I weźmie w jakimś stopniu odpowiedzialność za to.

    ...w formie? Dadzą Ci w roli poręczenia czek czy weksel?

    > A niby po co?

    Spytać o zrzeszonych. Sądzisz że w cechu nie wiedzą kto jest
    zrzeszony? Dziwne by było :]

    > Kiedy ostatnio szukałeś kogoś do zrobienia czegoś w domu (już teraz a nie za
    > pół roku)?

    Dawno nie szukalem.
    Ostatnio mi się zdarzyło kilka lat temu, i jedyne posunięcie które
    zrobiłem "na szybko" to wyjaśnienie sąsiadom że można sobie wybić
    z głowy iż "dziś po połdniu" podpiszę umowę na montaż okien :>
    Jak chcesz "na teraz" to z braku fachowców pradopodobnie nie
    znajdziesz i tyle. Twój płacz że "mieli się uczyć za młodu" na
    wiele się nie zda, bo jedni się nie uczyli a inni wyjechali :>
    "Ocechowanie" jeśli coś zmieni, to ZMNIEJSZY ilość fachowców do
    wyboru.

    > Bo na to mi nie wygląda.

    Na co, na to że nie można znaleźć "ocechowanych"?
    Po wprowadzeniu obowiązku może być tak, że fachowców (niezrzeszonych :>)
    będziesz sobie sciągał z Czech, Ukrainy a może i Niemiec (jak mniemam
    w ramach swobody świadczenia usłuhg nie da się im zakazać świadczenia
    ich w Polsce :>).

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2007-04-19 08:23:13
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To i tak za to zapłacisz.

    Zdaję sobie sprawę.
    Ale wolę zapłacić wykonawcy sprawdzonemu przez kogoś 1 promil drożej (ile
    może taka składka stowarzyszeniowa kosztować?) niż 300% babolowi, które nie
    umie zrobić tego za co się zabiera.
    Widzisz tą skromną różnicę w wysokości 299,99 % ceny?

  • 67. Data: 2007-04-19 08:27:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > To pytaj w cechu.

    A cech prowadzi rejestr wykonawców o wolnych mocach przerobowych?

    > Tylko nie zabraniaj innym wyboru.

    Nie zabraniam.
    Zabroniłbym partaczom wykonywania czegokolwiek na czym się nie znają.

    > Umie. Ale może mu się nie chcieć.

    Oczywiście - tak może być.
    Ale i tak wolę jak komuś się nie chce, niż jak ktoś nie umie.

    > ...w formie?

    Wypieprzenia ze zrzeszenia członków na których są słuszne skargi.

    > Spytać o zrzeszonych.

    I co, potem mam dzwonić do 1000 luda z listy?
    Już pisałem - nie stać mnie.

    > Dawno nie szukalem.
    > Ostatnio mi się zdarzyło kilka lat temu

    No to spróbuj teraz.
    Gwarantuję że dużo się zmieniło.

    > Na co, na to że nie można znaleźć "ocechowanych"?

    Wolnych?
    Może być ciężko.
    A chodzi o to, żeby każdy kto się ogłasza, czyli ma wolne moce przerobowe,
    miał papiery w danym zawodzie.

  • 68. Data: 2007-04-19 08:34:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704190920150.2792@a64wrk...

    > Za "papierki" dziś NIE PŁACĄ.

    Jasne.

    > A nie nie. Tyle płacą tacy co chcą.

    Akurat.

    > Spytam: czy i ile razy zapłaciłeś "trzy razy za tę samą robotę"?

    Pytaj raczej ile razy robota była wykonana zgodnie z umową?

    > Bo wygląda że masz talent do "fachowców"...

    Raczej to oni nie mają talentu do tego co robią.

    > Kiedy właśnie opłata "za papierki" jest zapłatą za nic

    Promilowe sprawy...

    > ...owa zapłata "za papierki" jest zapłatą którą klient musi
    > zapłacić "z góry".

    Nie musi.
    Dopiero jak usługa zostanie wykonana.
    Z góry to musi zapłacić potencjalny wykonawca.

    > Zapłata za to, że jest świch wykonawca *umie* coś zrobić, ma
    > się nijak do zapłacenia za to że *zrobi*.

    Jasne.
    Ale jak nie umie, to szanse że to zrobi są bliskie 0.

    > Nie widzę potrzeby, aby wybierać fachowca pod tym kątem.

    I pewnie dlatego pojęcia nie masz o czym mówisz.

    > Jak taką potrzebę miałem, to musiałem poszukać sobie fachowca
    > który w ogóle się podjął naprawy buta

    I na 99% był z cechu.
    A Ci którzy się nie podjęli byli szewcami tylko z nazwy - i tak plus że
    powiedzieli że się nie podejmują, a nie zaczęli od skasowania zaliczki.

    > No to CHODŹ SOBIE GDZIE CHCESZ!
    > A innym klientom pozwól, tak jak Tommy napisał, że też sobie
    > chodzili to tych fachowców do których chcą.

    Na tej samej zasadzie Ty mi pozwól mieć WŁASNE prawo do oceny prawa mającego
    chronić konsumentów.

  • 69. Data: 2007-04-19 08:49:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-04-2007 o 10:27:58 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > wiadomości news:

    > A cech prowadzi rejestr wykonawców o wolnych mocach przerobowych?

    A po zmianie będzie prowadził?

    > Nie zabraniam.
    > Zabroniłbym partaczom wykonywania czegokolwiek na czym się nie znają.

    A ja bym zabronił Tobie, bo czemu nie, skoro walimy z dowolnego klucza.

    > Oczywiście - tak może być.
    > Ale i tak wolę jak komuś się nie chce, niż jak ktoś nie umie.

    Spox, Twój wybór

    > Wypieprzenia ze zrzeszenia członków na których są słuszne skargi.

    Teraz to może i ktoś wypieprzy, skoro cech jest faktycznie elitarny.
    Ale jak zrobisz przymusową kastę to nie licz na to.

    > I co, potem mam dzwonić do 1000 luda z listy?
    > Już pisałem - nie stać mnie.

    A po zmianie nie będziesz musiał dzwonić czy jak,
    sam się już zamotałeś w tym co mówisz.

    > No to spróbuj teraz.
    > Gwarantuję że dużo się zmieniło.

    Gwarantujesz czekiem czy wekslem?
    Nie należysz do cechu więc same gwarancje nie wystarczą.

    > Wolnych?
    > Może być ciężko.
    > A chodzi o to, żeby każdy kto się ogłasza, czyli ma wolne moce
    > przerobowe, miał papiery w danym zawodzie.

    No to się pytaj, co gość wykonał, ile ma listów polecających.

    Ludzie to mają dziwne problem, a później psioczą że socjalizm...

  • 70. Data: 2007-04-19 14:51:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Apr 2007, Cavallino wrote:

    > Pytaj raczej ile razy robota była wykonana zgodnie z umową?

    A wiesz... u mnie była. Tyle, że jak kiedyś sąsiedzi sprowokowali
    telefon "robimy okna bo jest firma" to stwierdziłem że propozycja
    jest nie dla mnie. Poziom zadowolenia jak się domyślasz był
    różny.
    Raz nie wyraziłem sprzeciwu w sprawie domofonu (naprawy,
    nie instalacji) wykoncypowanej "na szybko" i był to błąd.
    Jak się domyślasz, mamy teraz nowy domofon z innej firmy ;)
    Znaczy zdarza się "wtopić", i owszem.
    Po wszystkim wychodzi gdzie popełniłem błędy.

    > Raczej to oni nie mają talentu do tego co robią.

    Mi chodziło o to jak ich wybierasz.

    > Jasne.
    > Ale jak nie umie, to szanse że to zrobi są bliskie 0.

    Zgoda. Za PRLu zdaje się "papierki" były. I kabarety na temat
    "opapierkowanych" zdaje się też.

    > I pewnie dlatego pojęcia nie masz o czym mówisz.

    Ale mnie interesuje *tylko* żebym miał dobrze naprawione buty,
    słowo! I nie mam pojęcia o czym Ty mówisz, bo mam.

    > I na 99% był z cechu.

    A nie wiem. Raczej skupiam się na stwierdzeniu że był fachowcem.
    W jakimś takim sklepie wielkopowierzchniowym miał punkt ;) (muszę
    sprawdzić czy jeszcze jest).
    Tylko, jak widzisz, mi to nie przeszkadza.
    Podejrzewam że znajdą się sytuacje, iż z braku rozeznania zrobię
    to co polecasz, czyli poszukam "cechowca". Ale tylko jeśli
    UZNAM ŻE TAK TRZEBA.
    Po polsku: okna mi montowała "firma". Domofon w domu (budynek
    wielorodzinny, mała wspólnota) montowała "firma". I tak
    dalej. Bo ma to zalety w porównaniu do brania "Zdziśka
    który też umie".
    Jak wyjdzie że fachowców nie ma, to sądzę że państwo straci
    na podatkach i tyle :> a od "Zdziśka który też umie" weźmie
    się weksel na wszelki wypadek :>

    > A Ci którzy się nie podjęli byli szewcami tylko z nazwy

    Niekoniecznie. Nie wszyscy producenci aut produkują Maybachy.
    Minipunktowi "przybijam szpilki" może się nie opłacać
    trzymanie zgrzewarki zdolnej przykleić całą podeszwę :|

    > - i tak plus że
    > powiedzieli że się nie podejmują, a nie zaczęli od skasowania zaliczki.

    Widzisz... chyba źle zaczynasz negocjacje w sprawie umowy ;)
    I nie jest to sprawa znajomości się na przedmiocie, a jak widać
    na ekonomii ;) i jeśli na czymś "wtapiałem", to właśnie w ten
    deseń :>
    Jaka zaliczka? "Pan miał na myśli zadatek? - to proszę
    na kartce z terminem" ;) I żeby jasność była, jeśli rzeczywiście
    są "przeszkody zewnętrzne" to można machnąć ręką na spóźnienie
    o dzień czy dwa (jak nie było to extra akcentowane) tudzież
    łaskawie zejść z zadatku na zaliczkę :|
    Nie wiem czy w tym wątku wspominałem o kluczu - kilkunastu zwiedziłem,
    dwu podeszło i się poddało, jeden zrobił.
    Głupia sprawa, punkt (ten co zrobił) jest przy Makro.
    Uwzięli się żeby podważyć cytat z Twojego postu? ;) - ale powiem
    że to nieprawda, bo jeden z tych którzy "się poddali" (marnując
    materiał) też był w "wielkopowierzchniowym".

    > Na tej samej zasadzie Ty mi pozwól mieć WŁASNE prawo do oceny prawa mającego
    > chronić konsumentów.

    Kiedy w tym cały problem - nie widzisz iż takie postawienie sprawy
    jest niesymetryczne, bo w "moim" (i tommyego i wielu innych oraz
    ciągle aktualnym) rozwiązaniu MOŻESZ iść do cechu, a w "Twoim"
    (i jednego z grupowiczów na .foto oraz paru ministrów) rozwiązaniu
    chcąc zrobić tak jak wolę będę musiał złamać prawo.
    A ściślej, jak to się fachowo określa, "podżegać" :(

    pzdr, Gotfryd