  • 1. Data: 2007-04-17 19:11:14
    Temat: platnosci przez posrednika
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Dzień dobry!
    Prowadzę kpir, jestem malym podatnikiem i rozliczam faktury kasowo.
    Zaczynam serwis www, na ktorym ktos placi za produkty przy pomocy posrednika
    (platnosci.pl).
    Czyli ktos zamawia towar i placi przez platnosci.pl. Ja wysylam towar i
    wystawiam np. fakture. Ale pieniadze dostaje zbiorczo co jakis czas od
    platnosci.pl, nie bezpośrednio od zamawiającego.

    Zastanawiam się w którym momencie powinienem to wpisywac do ksiegi.
    Teoretycznie jako rozliczający się kasowo mogę w momencie otrzymania
    pieniedzy choćby było to za miesiąc lub dwa, prawda?

    --
    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-04-17 19:30:45
    Temat: Re: platnosci przez posrednika
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2007 GrzegorzP <l...@w...pl> napisał/a:
    > Dzień dobry!
    > Prowadzę kpir, jestem malym podatnikiem i rozliczam faktury kasowo.

    A to już Twój problem ;-) Rozliczanie kasowo właściwie nigdy nie wychodzi
    korzystnie.

> [...]
    > Teoretycznie jako rozliczający się kasowo mogę w momencie otrzymania
    > pieniedzy choćby było to za miesiąc lub dwa, prawda?

    Myślę, że jeśli kasowo, to jednak w momencie otrzymania płatności od
    klienta na rachunek pośrednika.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-04-17 19:43:45
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    .

    > A to już Twój problem ;-) Rozliczanie kasowo właściwie nigdy nie wychodzi
    > korzystnie.

    Ale dlaczego niekorzystnie :-) ???

  • 4. Data: 2007-04-17 19:47:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    GrzegorzP wrote:
    > Dzień dobry!
    > Prowadzę kpir, jestem malym podatnikiem i rozliczam faktury kasowo.
    > Zastanawiam się w którym momencie powinienem to wpisywac do ksiegi.

    Jest jakiś specjalny paragraf na ujmowanie kasowe przychodów?
    Przychód wykazujesz nawet jak klient wcale nie zapłaci.
    Wpisujesz do ksiązki w dniu wydania towaru, bo wtedy była sprzedaż.
    Kasowo to sobie możesz rozliczać koszty.

  • 5. Data: 2007-04-17 20:58:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "GrzegorzP" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam się w którym momencie powinienem to wpisywac do ksiegi.

    Ja (uslugi przez internet) wpisuje do KPiR w momencie wplywu kasy na
    rachunek w platnosciach. Nastepnie wplyw kasy z platnosci na rachunek
    bankowy (z reguly korzstam z automatycznych wyplat) ksieguje w kolumnie 16.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-04-18 06:25:07
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

> [...]
    > rachunek w platnosciach. Nastepnie wplyw kasy z platnosci na rachunek
    > bankowy (z reguly korzstam z automatycznych wyplat) ksieguje w kolumnie

    Ale co tam wpisujesz? A wartosc prowizji z platnosci dajesz osobno jako
    koszt?

    --
    pozdro
    Grzegorz

  • 7. Data: 2007-04-18 07:24:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Ale dlaczego niekorzystnie :-) ???

    Bo:

    1. koszta odliczysz dopiero, jak zapłacisz. Jeśli masz obsuwę w finansach,
    to ona się potęguje przez fakt, że nie możesz sobie odliczyć podatków

    2. VAT od sprzedaży musisz płacić chyba i tak na zasadach ogólnych, czyli
    "w tym miesiącu"

    3. nie jestem pewny, czy wolno przychód w podatku dochodowym wykazywać
    kasowo. Prawdę mówiąc wątpię, bo to by otwierało pole do potężnych
    'optymalizacji' podatkowych, dostajesz kasę gotówką i mówisz, że klient nie
    zapłacił, nie masz dochodu itd.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2007-04-18 07:36:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007, Samotnik wrote:

    > Bo:
    >
    > 1. koszta odliczysz dopiero, jak zapłacisz. Jeśli masz obsuwę w finansach,
    > to ona się potęguje przez fakt, że nie możesz sobie odliczyć podatków

    Zgoda.

    > 2. VAT od sprzedaży musisz płacić chyba i tak na zasadach ogólnych, czyli
    > "w tym miesiącu"

    VAT rozlicza się przecież OSOBNO i mały podatnik może właśnie dla VAT
    wybrać rozliczanie kasowe (również obrotu)!
    Całość założeń odnośnie VAT bierze w łeb dlatego, że "księgowi nie lubią"
    dostawać VAT MP - bo trzeba te faktury przetwarzać oddzielną ścieżką
    księgową (prawo do odliczenia powstaje również dopiero w momencie
    zapłaty).

    > 3. nie jestem pewny, czy wolno przychód w podatku dochodowym wykazywać
    > kasowo.

    Zasadniczo nie. Oczywiście nie licząc tych które wykazuje się tak z mocy
    przepisów :) (np. odsetki).

    > Prawdę mówiąc wątpię, bo to by otwierało pole do potężnych
    > 'optymalizacji' podatkowych, dostajesz kasę gotówką i mówisz, że klient nie
    > zapłacił, nie masz dochodu itd.

    *Jakby* było księgowanie kasowe, to pewnie z tym samym zastrzeżeniem co
    przy VAT: dokument oznaczony że jest "kasowy", a więc stanowi dowód
    księgowy dopiero wraz z dowodem zapłaty.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-04-18 07:44:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ale co tam wpisujesz? A wartosc prowizji z platnosci dajesz osobno jako
    > koszt?

    No to chyba oczywiste.
    Przyklad - Klient placi mi dzisiaj 100 zl:

    wpisuje 100 zl jako przychod dzisiaj - kol 7 i 9

    nastepnego dnia przychodzi przelew z Payback na konto w mBank - wpisuje
    96,70 w kolumnie 16 (jako wplyw nieprzychodowy)

    pod koniec miesiaca dostaje fakture z Payback na laczna kwote prowizji i
    wrzucam ja w koszt kol. 14 i 15 - jest tam miedzy innymi i to pobrane 3,30
    zl za te transakcje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-04-18 08:33:47