  • 11. Data: 2011-03-30 14:14:24
    Temat: Re: Na wuj im KRS?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 15:42, Maddy pisze:
    > Metoda jeszcze z czasów głębokiej komuny, a wtedy to była biurokracja,
    > nie to co dziś, i wystarczało.

    Może i tak, ale akurat w przypadku kabla mam to gdzieś. Nie chcą, łaski
    bez, sklepów z kablami ci u nas dostatek.

    Tak mnie tylko zastanawia, co im dają te magiczne wymagania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2011-03-30 14:25:07
    Temat: [OT]Re: Na wuj im KRS?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.03.2011 16:11), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Inna szkoła podstawowa znów zmusza mnie do wystawiania faktur z Calca
    > zamiast z MK RP, bo MK RP nie pozwala nie umieszczać daty płatności na
    > fakturze.

    A wydruk + korektor nie wystarczał? Czy to może była faktura bezwydrukowa?

    p. m.

  • 13. Data: 2011-03-30 15:16:03
    Temat: Re: [OT]Re: Na wuj im KRS?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 16:25, mvoicem pisze:

    > A wydruk + korektor nie wystarczał?

    No nie, to byłoby podkładanie się kosmiczne :D
    Poza tym, strasznie niewygodne.
    Już wolę dwa razy generowac te faktury, raz z MKRP i raz z Calca.

    >Czy to może była faktura bezwydrukowa?

    Tak cichaczem mówiąc, tak, bo wysyłam jej PDFy i ona sobie sama drukuje.
    Szkoda kasy na dostarczanie kartki. Wiem, wiem, jestem Okropnym
    Przestępcą Skarbowym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2011-03-30 16:47:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.03.2011 17:16), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No nie, to byłoby podkładanie się kosmiczne :D

    Podkładanie się komu i w jakim zakresie?

    > Poza tym, strasznie niewygodne.
    > Już wolę dwa razy generowac te faktury, raz z MKRP i raz z Calca.

    > Tak cichaczem mówiąc, tak, bo wysyłam jej PDFy i ona sobie sama drukuje.
    > Szkoda kasy na dostarczanie kartki.

    I słusznie. Ale przecież tam mają chyba też korektor?

    p. m.

  • 15. Data: 2011-03-30 17:21:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Mar 2011 17:16:03 +0200, w <imvhfj$6lh$1@news.onet.pl>, Przemysław Adam
    Śmiejek <n...@s...pl> napisał(-a):

    > Poza tym, strasznie niewygodne.
    > Już wolę dwa razy generowac te faktury, raz z MKRP i raz z Calca.

    Eksportujesz do GIFa czy PNG, w Paincie wymazujesz datę, wklejasz do OO,
    eksportujesz jako PDF i wysyłasz :). A sobie drukujesz kopię.

  • 16. Data: 2011-03-30 17:55:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.03.2011 19:21), r...@k...pl wrote:

    > Eksportujesz do GIFa czy PNG, w Paincie wymazujesz datę, wklejasz do OO,
    > eksportujesz jako PDF i wysyłasz :). A sobie drukujesz kopię.

    To chyba prościej w Calcu :). Albo wydruk i korektor.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-03-30 18:00:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 19:21, r...@k...pl pisze:

    > Eksportujesz do GIFa czy PNG, w Paincie wymazujesz datę, wklejasz do OO,
    > eksportujesz jako PDF i wysyłasz :). A sobie drukujesz kopię.

    A w czym to lepsze, do wydruku z Calca? Zwłaszcza, że ta druga operacja
    jest o niebo szybsza?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2011-03-30 18:02:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 18:47, mvoicem pisze:
    > Podkładanie się komu i w jakim zakresie?

    Organowi. Wiesz co by kontrola zrobiła widząc korektorem korygowane
    faktury? Nie chcę słyszeć tego wrzasku i latających kar.

    > I słusznie. Ale przecież tam mają chyba też korektor?

    Osz w mordę, korekta dokonana przez nabywcę, bez poświadczenia podpisem
    wystawcy? facet, to już jaja by urwało od samego wzroku kontrolera.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2011-03-30 20:17:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.03.2011 20:02), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Organowi. Wiesz co by kontrola zrobiła widząc korektorem korygowane
    > faktury? Nie chcę słyszeć tego wrzasku i latających kar.

    Ale kontrola jakiego Organu? Skarbowego? Kuratoryjnego?

    A czy Organ czepiłby się też faktury z dopisanym ręcznie terminem
    płatności?

    > Osz w mordę, korekta dokonana przez nabywcę, bez poświadczenia podpisem
    > wystawcy? facet, to już jaja by urwało od samego wzroku kontrolera.

    Ale jaka korekta? Na pewno nie jest to korekta w sensie faktury
    korygującej.

    p. m.

  • 20. Data: 2011-03-30 20:25:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 22:17, mvoicem pisze:
    > Ale kontrola jakiego Organu?

    Prowadzącego. Tego, co nakłada kary na księgowe za niekorzystne umowy etc.
    Szkoły podlegają bodajże pod Urząd Gminy. W każdym razie, w szkolnictwie
    się stosuje pojęcie Organ Prowadzący. Np. umowę z TPSA musiał
    potwierdzić Organ. Dyrekcja szkoły to było za mało.

    > Skarbowego?

    a to inna sprawa, korygowanie faktur (dokumentów w ogólności) korektorem
    jest chyba

    > A czy Organ czepiłby się też faktury z dopisanym ręcznie terminem
    > płatności?

    No ale sęk w tym, że MK RP nie uwzględnia NIEUMIESZCZANIA terminu.
    Dopisek się da zrobić akurat. Więc dopisek ręczny niepotrzebny.
    Szkodliwe jest istnienie datowego terminu jako koniecznego w MK RP.

    > Ale jaka korekta? Na pewno nie jest to korekta w sensie faktury
    > korygującej.

    No. Samodzielna korygowanie treści dokumentu wystawionego przez kogoś
    innego, to chyba przestępstwo nawet jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek