  • 1. Data: 2007-09-03 10:19:13
    Temat: Nazwy towarów na FVAT
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem.
    Kupuję tanie, różnorodne elementy elektroniczne i na FVAT zakupu mam
    szczegółowe wyszczególnienie.
    Teraz chcę sprzedać jakiś asortyment.
    Czy mogę wystawić fvat na 'elementy elektroniczne' ilość 1. komplet.

    Osobiście często sam tak dostawałem fvat.

    Chodzi o to, że faktury zakupu i sprzedaży nie będą się pokrywały ani
    nazwami, ani ilościami.
    Słyszałem, że to nie ma znaczenia.
    --
    Pozdr
    EdiM

  • 2. Data: 2007-09-04 14:10:59
    Temat: Re: Nazwy towarów na FVAT
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 3 Wrz, 12:19, EM <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Kupuję tanie, różnorodne elementy elektroniczne i na FVAT zakupu mam
    > szczegółowe wyszczególnienie.
    > Teraz chcę sprzedać jakiś asortyment.
    > Czy mogę wystawić fvat na 'elementy elektroniczne' ilość 1. komplet.

    mozesz to nazwac jak chcesz i nikt nic Ci nie zarzuci.

    pozdrawiam.

  • 3. Data: 2007-09-05 08:50:50
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Marchefkowy pisze:

    > mozesz to nazwac jak chcesz i nikt nic Ci nie zarzuci.

    Dziękuję

    A jak wygląda sprawa z podzespołami, które 'wniosłem' do nowo otwartej
    firmy?
    Chodzi o to, że zajmowałem się czymś jako hobby, miałem sporo
    podzespołów i teraz chciałbym część z nich sprzedać jako firma. Nie mam
    faktur zakupu.
    --
    Pozdr
    EM

  • 4. Data: 2007-09-05 10:42:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, EM wrote:

    > A jak wygląda sprawa z podzespołami, które 'wniosłem' do nowo otwartej firmy?

    Przyznaj się może, jakie masz początkowe wpisy w KPiR.
    Nie piszę "pierwszy wpis", żeby nie prowokować dyskusji nt. "pieczątki
    kupionej przed DG oraz opłacie za wpis do EDG" uznawane za koszt przy
    przyjęciu zasady "chronologicznego ujmowania" :)
    Niemniej... jaką wartość wykazałeś w remanencie i gdzie masz spis
    remanentowy oraz na której pozycji figuruje w KPiR? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-09-05 10:49:56
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Niemniej... jaką wartość wykazałeś w remanencie i gdzie masz spis
    > remanentowy oraz na której pozycji figuruje w KPiR? ;)

    Przyznam się, że działalność dopiero rozpoczęta i od strony rozliczenia,
    to nie mam doświadczeń. Nadrobię po zakończeniu miesiąca z księgową.
    Niezbędne dokumenty zbieram.

    Czyli powinienm sobie zrobić remanent?
    Jak to powinno wyglądać?

    Pozdr
    EM

  • 6. Data: 2007-09-05 11:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, EM wrote:

    > Przyznam się, że działalność dopiero rozpoczęta i od strony rozliczenia, to
    > nie mam doświadczeń.

    :)

    > Czyli powinienm sobie zrobić remanent?
    > Jak to powinno wyglądać?

    Weź w garść rozporządzenie o prowadzeniu KPiR, tu np. ja korzystam:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm
    ...ale wymaga rejestracji (darmowej, nie za dużo spamu).

    No i archiwum grupy:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100
    ...np: