  • 11. Data: 2004-05-15 11:56:07
    Temat: Re: Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    księgowych

    > Latet, ty się trzymaj przepisów ;)
    > Powiedz skąd wziąłeś owe 1500 zł ??

    Granica wejscia zakupionej czesci do Ewidencji Wysposażenia
    (czy jak to sie tam nazywa). Nie chodzi o EŚT.
    Sam wtedy pisaleś (przyznales), ze to by sie nie oplacalo.

    latet

  • 12. Data: 2004-05-15 11:58:36
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > IMHO błąd.
    > WinXP tak, ale pod warunkiem "ścisłej interpretacji Maddy" (że
    > WNiP zawsze osobno, nawet jak OEM), natomiast myszka... myszka
    > nijak :) !

    Nie rozumiem. Co myszka nijak? Nijak gdzie? Nijak dlaczego?
    Nijak myszka w koszty?

    > ...plus myszka ;)

    Ktora, stara, nowa? ;-)

    Pozdrawiam,

    latet

  • 13. Data: 2004-05-15 13:53:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 May 2004, latet wrote:
    [...]
    >+ > Latet, ty się trzymaj przepisów ;)
    >+ > Powiedz skąd wziąłeś owe 1500 zł ??
    >+
    >+ Granica wejscia zakupionej czesci do Ewidencji Wysposażenia
    >+ (czy jak to sie tam nazywa).

    Tak się nazywa i tak podejrzewałem, ale:

    >+ Nie chodzi o EŚT.

    ...ale właśnie skoro NIE chodzi o EST, to NIE ma związku z ST !

    >+ Sam wtedy pisaleś (przyznales), ze to by sie nie oplacalo.

    Chyba jednak nie bardzo. Ja to się przyznaję, że odnosiłem się
    do problemu "czy wpisać do EW czy EST" - ale czy wpisać CAŁY
    KOMPUTER !
    I argumentem za wpisaniem do EST było uniknięcie *możliwości*
    przyszłych komplikacji w razie "ulepszania" :)
    Dla problemu "ulepszenie czy w koszt" granicą jest 3500 zł !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-05-15 13:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > nijak :) !
    >+
    >+ Nie rozumiem. Co myszka nijak? Nijak gdzie? Nijak dlaczego?

    Nijak.
    Sama myszka luzem nie ma "wartości użytkowej".
    A zakupy służące wytworzeniu ST kosztem NIE SĄ !
    Kosztem jest dopiero amortyzacja gotowego komputera :)

    >+ > >+ 2. w styczniu wciągnięcie do EŚT starego zest. komp.,
    >+ > >+ 1-razowa amortyzacja, wpisana w lutym w koszty (1000 zł).
> [...]

    Ta, która w p.1 nie mogła samodzielnie być uznana za koszt :)
    Nie twierdzę że nie da się *w ogóle* utopić rzeczonej myszki
    w kosztach, szczególnie w środku roku - jak handlujesz sprzętem
    komputerowym to mogła być towarem, nie wiem.
    Ale jak została kupiona "do komputera" i to do komputera który
    *dopiero powstawał* - to kosztem nie była :), powinna wejść do
    amortyzacji razem z kompem.
    Inna rzecz... ile ta myszka kosztowała ? Może warto tak zostawić,
    żeby najbliża kontrola mogła się wykazać ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-05-15 14:35:18
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > ...ale właśnie skoro NIE chodzi o EST, to NIE ma związku z ST !

    Nie twierdze, ze ma.

    > Chyba jednak nie bardzo. Ja to się przyznaję, że odnosiłem się
    > do problemu "czy wpisać do EW czy EST" - ale czy wpisać CAŁY
    > KOMPUTER !

    A ja pisalem o czesciach, lub innym sprzecie, ktory moze isc
    po prostu w koszty i nie kosztuje nawet 2000 zł,
    ale trzeba uwazac na te 1500, aby sie nie wpadkowac w EW.

    > I argumentem za wpisaniem do EST było uniknięcie *możliwości*
    > przyszłych komplikacji w razie "ulepszania" :)
    > Dla problemu "ulepszenie czy w koszt" granicą jest 3500 zł !

    Jasne. 3500 zł na poszczegolną, kupowana osobno czesc.
    Nie wierze w zadne roczne sumowanie sie kupowanych czesci :-)

    Latet

  • 16. Data: 2004-05-15 14:40:37
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > Nijak.
    > Sama myszka luzem nie ma "wartości użytkowej".
    > A zakupy służące wytworzeniu ST kosztem NIE SĄ !
    > Kosztem jest dopiero amortyzacja gotowego komputera :)

    Rozumiem.
    Ale troche to glupie, ze nie mogę kupic (i dac w koszt) myszki
    na miesiac przed planowanym pojawianiem sie kompa w firmie,
    a miesiac pozniej, czy 4 miesiace pozniej juz moge.

    > Ale jak została kupiona "do komputera" i to do komputera który
    > *dopiero powstawał* - to kosztem nie była :), powinna wejść do
    > amortyzacji razem z kompem.

    Nie przyszlo mi do glowy, ze komp "powstaje". Nie tworzylem
    kompa z kupowanych czesci. Komp stał (stary) i byl prywany.
    Potem dopiero go przenioslem do EST.

    > Inna rzecz... ile ta myszka kosztowała ? Może warto tak zostawić,
    > żeby najbliża kontrola mogła się wykazać ?? ;)

    Dokladnie, nie bede tego "odkręcac", bo kosztowała 20 zl.
    Niech się "wykażą" ;-)
    Choc powodów bedą mieli więcej, bo choć liczbowo (pieniężnie)
    staram się być w zgodzie z US co do grosza, i nigdy "nie uszczuplić",
    to zawsze sie mogą przyczepić do sposobu w jaki prowadzę "papiery".
    Wszystko mam "na brudno", a "dowody wewn." to tylko w głowie :-))

    latet

  • 17. Data: 2004-05-17 06:36:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ > KOMPUTER !
    >+
    >+ A ja pisalem o czesciach, lub innym sprzecie,

    Latet, to dwie RÓŻNE rzeczy, możemy się zgodzić ?
    Jedno - "sprzęt", wiertarka dajmy na to, i wtedy trzeba patrzeć
    na limit 1500 zł przy "dawaniu w koszt".
    Drugie - częsci, te podlegają WYŁĄCZNIE pod limit 3500 zł.
    Nie ma różnicy między monitorem za 1400 zł a 1600 zł - jeden
    i drugi "idzie w koszt" albo "nie idzie w koszt", zależnie czy
    jest "remontem" czy "do przyszłego komputera" :)

    >+ ktory moze isc
    >+ po prostu w koszty i nie kosztuje nawet 2000 zł,
    >+ ale trzeba uwazac na te 1500, aby sie nie wpadkowac w EW.

    Ale TO NIE DOTYCZY CZĘŚCI !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)