  • 1. Data: 2006-04-18 16:53:12
    Temat: jaki VAT
    Od: f...@g...com

    witam,

    mam dzialalnosc gosp w Polsce
    ale wykonuje prace w innym kraju UE
    na fakturze ktora wystawiam mam 3 pozycje:

    1. usluga
    2. travel
    3. flat rental

    za 1. VAT jest 0%
    jaki VAT powinienem wpisac za punkty 2 i 3 ?

    z innej beczki... jezeli place 0% VAT to czy moge sobie odpisac VAT ??

    dziekuje
    pozdrawiam
    filip

  • 2. Data: 2006-04-18 21:23:45
    Temat: Re: jaki VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Apr 2006 f...@g...com wrote:

    > za 1. VAT jest 0%

    wKF: nie krzycz po mnie ze nie na temat :], ale dla porządku tam
    nie ma VAT. Nie 0%, nie zwolniony - ale "nie ma". Nie podlega.

    > z innej beczki... jezeli place 0% VAT to czy moge sobie odpisac VAT ??

    Art. 86.
    1. W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do
    wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym
    mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem
    art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
    [...]
    8. Podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
    o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli
    importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą:
    1) dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza
    terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone,
    gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju,
    a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek
    odliczonego podatku z tymi czynnościami;
    2) czynności, o których mowa w art. 7 ust. 3-7.
    [...]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)