  • 11. Data: 2009-01-02 16:24:37
    Temat: Re: Nierząd, czy coś innego?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, armar wrote:

    > Jeśli dobrze rozumiem, to mogę dokonać darowizny (umową) na
    > rodziców i rodzeństwo, a oni później pożyczą te pieniądze?

    Nie przekombinuj.
    US może - moze, wcale nie musi - zechcieć "zebrać dowody
    opisujące stan faktyczny".
    Na przykład zeznania świadków...
    Nie sądzisz, że mogą chcieć zarzucić "obejście przepisu"?

    > Czy termin spłaty pożyczki może być określony na np 10 lat?

    "A dlaczego by nie".

    > Czy taką pożyczkę można umorzyć bez konsekwencji podatkowych?

    Nie sądzę.
    I obawiam się, że to może być "gorsze" podatkowo niż darowizna,
    acz od tego roku już niewiele.
    Darowizna łapie się pod niższe stawki, zaś "inne świadczenie"
    (a umorzenie przecież nie jest darowizną) to "inny przychód".
    Podatek dochodowy, czyli 18% jak rozumiem.

    BTW: pytałeś gugla o hasło "weksel"?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-01-02 20:07:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>