  • 1. Data: 2003-02-17 15:27:44
    Temat: Zmiana statusu firmy
    Od: Michal Z. <i...@s...com.pl>

    Witam wszystkich,
    Obecnie prowadze dz. gosp. jako osoba fizyczna na KPiR + VAT.
    Zastanawaim sie nad zmiana statusu firmy na spolke. Przed zmiana,
    chcialem poprosic o rzwianie moich watpliwosci:
    1. czy po przeksztalceniu firmy w spolke za kazde przewinienie
    skarbowe odpowiadam tylko majatkiem spolki, a nie jak dotychczas calym
    swoim prywatnym majatkiem?
    2. czy wzrastaja mi oplaty zwiazane z prowadzeniem dzialanosci gosp.?
    3. czy nie musze podpisywac rozdzielnosci majatkowej aby US nie tknal
    moich prywatnych dobr?

    Prosze pomozcie mi w odpowiedzi na te watpliwosci?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Michal Z.

  • 2. Data: 2003-02-17 20:52:41
    Temat: Re: Zmiana statusu firmy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 16:27, Użytkownik Michal Z. napisał:
    > Witam wszystkich,
    > Obecnie prowadze dz. gosp. jako osoba fizyczna na KPiR + VAT.
    > Zastanawaim sie nad zmiana statusu firmy na spolke. Przed zmiana,
    > chcialem poprosic o rzwianie moich watpliwosci:

    1. jaką spółkę?
    2. jak chcesz przekształcić siebie w spółkę? bez gruntownej mutacji nie
    da się, niestety...
    3. jak chcesz ustanowić rodzielnośc majątkowa sam od siebie?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-19 13:01:04
    Od: Michal Z. <i...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Feb 2003 21:52:41 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    >1. jak? spółkę?
    Nie wiem. Nie orientuje sie jaka bylaby dla mnie najlepsza. Jak to
    mozan stwierdzic?

    >2. jak chcesz przekształcić siebie w spółkę? bez gruntownej mutacji nie
    >da się, niestety...
    Na czym ma polegac mutacja

    >3. jak chcesz ustanowić rodzielno?c maj?tkowa sam od siebie?
    Nie, nie. Z malzonka ;-)

    Michal Z.

  • 4. Data: 2003-02-20 07:14:01
    Od: Michal Z. <i...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Feb 2003 21:52:41 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    >1. jak? spółkę?
    Nie wiem. Oczekuje dobrej rady.

    >2. jak chcesz przekształcić siebie w spółkę? bez gruntownej mutacji nie
    >da się, niestety...
    Tzn.?

    >3. jak chcesz ustanowić rodzielno?c maj?tkowa sam od siebie?
    Nie, pomiedzy malzonkami....

    Michal Z.

  • 5. Data: 2003-02-20 08:40:04
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Nie wiem czy post ten sie juz pojawil (mam problemy z wyslaniem go na
    grupe), wiec wysylam jeszcze raz....

    > 1. jaką spółkę?
    Jesli moge prosic o sugestie lub rade, bede wdzieczny.

    > 2. jak chcesz przekształcić siebie w spółkę? bez gruntownej mutacji nie
    > da się, niestety...
    Tzn?

    > 3. jak chcesz ustanowić rodzielnośc majątkowa sam od siebie?
    Wspolnie z malzonka.

    Michal Z.

  • 6. Data: 2003-02-20 15:28:20
    Od: "Joanna Baluszek" <k...@i...pl>

    Witam,

    > Obecnie prowadze dz. gosp. jako osoba fizyczna na KPiR + VAT.
    > Zastanawaim sie nad zmiana statusu firmy na spolke. Przed zmiana,

    Przypuszczam ze chodzi Ci o sp. z o.o. Jest to ponoc mozliwe od 1 sty 2003r.
    (Wczesniej trzeba bylo zamknac jedno i otworzyc drugie)

    > chcialem poprosic o rzwianie moich watpliwosci:
    > 1. czy po przeksztalceniu firmy w spolke za kazde przewinienie
    > skarbowe odpowiadam tylko majatkiem spolki, a nie jak dotychczas calym
    > swoim prywatnym majatkiem?

    Jesli bedzie to sp. z o.o. to _z _tego_co_wiem_ to do wysokosci Twojego
    wkladu, pod warunkiem ze roszczen nie da sie zaspokoic z majatku spólki (jak
    sie myle to prosze mnie poprawic).

    > 2. czy wzrastaja mi oplaty zwiazane z prowadzeniem dzialanosci gosp.?

    no pewnie tak... zaczyna sie od drozszych oplat poczatkowych (notariusz,
    KRS) a konczy na koniecznosci przejscia na ksiegi handlowe (o ile sie nie
    myle) :(

    > 3. czy nie musze podpisywac rozdzielnosci majatkowej aby US nie tknal
    > moich prywatnych dobr?

    nie, bo _IMHO_ wlasnie to zrobisz, od takiej zmiany dzialalnosc bedzie
    dzialalnoscia (ze swoim NIPem) a Ty bedziesz Ty (bez dzialalnosci, ze swoim
    NIPem)

    > Prosze pomozcie mi w odpowiedzi na te watpliwosci?
    Tez mnie interesuje ten temat wiec kontynuacja tej rozmowy przez osoby
    _znajace_sie_ jest wysoce wskazana :)

    pzdr
    aska

  • 7. Data: 2003-02-20 21:55:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, Joanna Baluszek wrote:

> [...]
    >+ Przypuszczam ze chodzi Ci o sp. z o.o. Jest to ponoc mozliwe od 1 sty 2003r.
    >+ (Wczesniej trzeba bylo zamknac jedno i otworzyc drugie)

    Jako osobnik który posłał cytat przed gruntownym przeczytaniem
    o co chodzi :> zeznaję że pamiętam, iż tam było zastrzeżenie
    iż dotyczy "ciągłości podatkowej". Czyli podmiot z p. widzenia
    innych przepisów (np. cywilnych) jednak się zmienia... :(

> [...]
    >+ wkladu, pod warunkiem ze roszczen nie da sie zaspokoic z majatku spólki (jak

    Chyba OK, ale AFAIK są roszczenia o które można pociągnąć do
    odpowiedzialności zarząd. Różniste - m.in. z powodu za późnego
    wszczęcia postępowania upadłowościowgo (jakby co), niezapłaconych
    podatków...

    No i inne komplikacje:
    - kto ma byc zarządem ? Jeśli jedyny właściciel - to całkiem sporo
    "papierów" musi być poświadczanych notarialnie - chodzi o
    zagwarantowanie "daty pewnej". Nie wiem jak wyjdzie przy
    prokurencie (dobrze napisałem ?), ale chyba nie lepiej.
    - jak wypłacić sobie pensję ? Nie można zawrzeć umowy samego
    ze sobą tak, aby została uznana za KUP (zawrzeć można,
    ZUS płacić można - ale podatki wypadnie płacić podwójne,
    CIT i PIT :>)

    Zdaje się że to nie koniec listy "przyjemności" 1-osobowej spzoo :)

> [...]
    >+ KRS) a konczy na koniecznosci przejscia na ksiegi handlowe (o ile sie nie

    Chyba się nie mylisz :[

    >+ > Prosze pomozcie mi w odpowiedzi na te watpliwosci?
    >+ Tez mnie interesuje ten temat wiec kontynuacja tej rozmowy przez osoby
    >+ _znajace_sie_ jest wysoce wskazana :)

    Ja tam tylko cytowałem z RAMu[1] mądrości ze stron doradców podatkowych
    oraz wnioski z przeczytanych opisów wyroków, żeby była jasność !

    >+ pzdr

    wzjm, Gotfryd
    [1] - dla niekomputerowców: pamięć o swobodnym dostępie. Ze względów
    technologicznych czasów ostatnich utożsamiana z pamięcią ulotną :),
    acz niesłusznie ;)