  • 11. Data: 2016-10-10 18:27:02
    Temat: Re: No to liniowy idzie się pasać ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2016-10-10, klaus <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >A opcja Sp. z o.o. (CIT = 15% z kosztami) + 17% ryczałtu?
    >Będzie wysyp małych spółek na CIT? :)

    Od razu z komandytowa, bo na samej zoo to podatek jednak za duzy :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-10-10 19:43:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-10 18:27, J.F. wrote:
    > Od razu z komandytowa, bo na samej zoo to podatek jednak za duzy :-)

    Przecież myk (w sensie podatkowym) ze spółkami komandytowymi polegał na
    tym, że komandytariusz był na liniowym. Co jakby przestanie być możliwe.
    Tak więc kasę wyjmujesz albo przez dywidendę, albo przez jednolity
    podatek (czy jak oni to cudo nazywają).

    Piotrek

  • 13. Data: 2016-10-10 20:15:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-10 o 19:43, Piotrek pisze:

> [...]
    > tym, że komandytariusz był na liniowym. Co jakby przestanie być możliwe.
    > Tak więc kasę wyjmujesz albo przez dywidendę, albo przez jednolity

    Jak kasa tego warta to się wyjmie jakoś albo nawet w innym kraju.
    Ja znam takich co są na liniowym i nawet nie wiedzą,
    że dopłacają, bo im się wydaje, że płacą mniej
    Np przy rozliczeniu z małżonkiem, który niewiele zarabia opodatkowanie
    wg skali z tym z liniowego rozmija się dopiero ok 195tys rocznie
    łącznego dochodu,
    a np te firmy z samozatrudnienia to często gęsto ledwo kilka tysięcy
    miesięcznie uciągają albo i mniej skoro po zejściu z ulgowego zus częśc
    upada.
    Politycy myślą, że jak ktoś ma firmę, to zaraz wielki kapitalista
    i trzeba go skubać. Owszem coś tam skroją rozliczając jakieś auto
    czy inne osobiste wydatki, ale generalnie Ci, którzy są na liniowym,
    bo na tym dobrze wychodzą, to sobie z fiskusem poradzą.
    Po dupie dostaną szaraki i średniaki :-)

  • 14. Data: 2016-10-11 20:50:10
    Od: W <w...@w...pl>

    klaus wystukał, co następuje:

    > Przy 20% PPE to musieliby być praktycznie zerokosztowcy.
    > Poza Polską też się da prowadzić DG ;).

    A gdzie byś polecał, żeby było ciepło, cywilizowanie i z niskimi podatkami?
    ;-)

    w.

  • 15. Data: 2016-10-11 20:51:11
    Od: W <w...@w...pl>

    Piotrek wystukał, co następuje:

    > To prawda. Tylko albo trzeba się wystornować z polskiej rezydencji
    > podatkowej, albo zaczynają grać rolę umowy o unikaniu podwójnego
    > opodatkowania i niekoniecznie da się zbyt wiele ugrać (jeśli w ogóle).

    A w ogóle tak poniekąd przy okazji - jak sprawdzałoby się estońskie e-
    obywatelstwo i prowadzenie działaności tam?

  • 16. Data: 2016-10-12 11:30:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >częśc upada.
    >Politycy myślą, że jak ktoś ma firmę, to zaraz wielki kapitalista

    Hm ... poprzedni chyba tak nie mysleli, skoro wprowadzili liniowy.
    Obecni, a wczesniej przedpoprzedni, tez nie skubali malych, bo skala
    progresywna skubie dopiero tych wielkich kapitalistow :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-10-12 19:23:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    On 2016-10-10 18:27, J.F. wrote:
    >Przecież myk (w sensie podatkowym) ze spółkami komandytowymi polegał
    >na tym, że komandytariusz był na liniowym. Co jakby przestanie być
    >możliwe.

    Nie tylko - unikales podwojnego opodatkowania.
    Najpierw od zysku spolka placila CIT, potem od dywidendy wlasciciel
    PIT.
    A czasem nawet potrojnego, jak sprawa byla zagraniczna.

    Dywidenda akurat jest oblozona ryczaltowym 19% PIT.

    J.

  • 18. Data: 2016-10-12 23:24:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-12 o 11:30, J.F. pisze:
> [...]
    > Obecni, a wczesniej przedpoprzedni, tez nie skubali malych, bo skala
    > progresywna skubie dopiero tych wielkich kapitalistow :-)

    Już widzę jak ci wielcy kapitaliści się dają skubać :-).
    Na jakiej by nie byli skali wydymać się nie dadzą.

    Spójrz na kwoty o których się mówi - 6-7 tys to jest wg rządu
    zarobek,który juz powinien być obciążony większym podatkiem.
    Mnie chodziło bardziej o to, że z logiki wynikałoby, że każdy kto jest
    na liniowym osiaga dochód (dochód do opodatkowania) większy niż
    te 85-90tys czyli pierwszy próg skali- bo wtedy daje to podatkowo jakiś
    tam zysk.
    A w rzeczywistości są na liniowym owszem ci, którym sie
    to opłaca, ale jest znacznie więcej takich, którzy prawie nic z tego nie
    mają.
    I teraz jak się robi prognozę, że z liniowego jest wpływ
    przykładowo X milionów, to rząd myśli, że jak wprowadzi 40%,
    to dostanie 2X milionów z tego podatku. A w rzeczywistości
    jest 0,7X od biedaków i oni nie zapłacą więcej,
    a te 0,3X przeniesie dochód gdzieś indziej i prognoza mija się z
    rzeczywistością prawie trzykrotnie.

  • 19. Data: 2016-10-13 08:15:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-12 23:24, cef wrote:
    > [...]
    > a te 0,3X przeniesie dochód gdzieś indziej

    Tia ... na przykład spółka z o.o. w Rumunii ...

    Przy założeniu, że przychód mniejszy niż 100keuro podatek obrotowy
    (zamiast CIT) 3% lub mniej (jeśli się kogoś zatrudnia).

    Podatek od dywidend 5% i jest umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania
    (aczkolwiek jeszcze mocno się nie wczytywałem).

    I komu to qrwa przeszkadza, żeby u nas było podobnie ...

    Piotrek

  • 20. Data: 2016-10-22 02:46:34
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/12/2016 03:51 AM, W wrote:
    > Piotrek wystukał, co następuje:

    > A w ogóle tak poniekąd przy okazji - jak sprawdzałoby się estońskie e-
    > obywatelstwo i prowadzenie działaności tam?

    Obywatelstwo nie gra zasadniczej roli, bo liczy się miejsce zamieszkania
    (czy "centrum życiowe"). W przypadku dochodów osobistych.

    Tak przy okazji, sp. z o.o. na Litwie z przychodami do 200 tys. EUR są
    opodatkowane na 5%.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com