  • 21. Data: 2016-10-22 13:06:58
    Temat: Re: No to liniowy idzie się pasać ...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-22, Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> wrote:

    [...]

    > Obywatelstwo nie gra zasadniczej roli, bo liczy się miejsce zamieszkania
    > (czy "centrum życiowe"). W przypadku dochodów osobistych.

    A jak to wygląda np. w przypadku UK i dochodów osobistych z tytułu
    pełnienia funkcji dyrektora w spółce Ltd? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 22. Data: 2016-10-22 14:35:22
    Od: W <w...@w...pl>

    Tomasz Chmielewski wystukał, co następuje:

    > Obywatelstwo nie gra zasadniczej roli, bo liczy się miejsce zamieszkania
    > (czy "centrum życiowe"). W przypadku dochodów osobistych.

    Wiem, ale z tymże e-obywatelstwem wiąże się możliwość założenia tam
    działaności...

    A co do 'centrum życiowego' - właśnie to jest problematyczne (i bardzo
    ciekawe!) w przypadkach 'nomadycznych' ;-)
    Biorąc poprawkę, że w Polsce nie mam miekszania, auta ani żadnej umowy (w
    sumie jedynie konto bankowe i karta prepaid) to jedynie kwestia
    zamieszkania/zarejestrowania działaności wtedy ogrywa rolę. A że ktoś może
    mieszkać po 2-3 miesiące w najróżniejszych zakątkach globu to... ustalanie
    'centrum życiowego' może być zabawne :D

    > Tak przy okazji, sp. z o.o. na Litwie z przychodami do 200 tys. EUR są
    > opodatkowane na 5%.

    Dobrze wiedzieć ;-)

  • 23. Data: 2016-10-22 22:57:20
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > pełnienia funkcji dyrektora w spółce Ltd? :)

    "... liczy się miejsce zamieszkania (czy "centrum życiowe"). W przypadku

    Pete

  • 24. Data: 2016-10-23 03:20:06
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-22, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    > "... liczy się miejsce zamieszkania (czy "centrum życiowe"). W przypadku
    > dochodów osobistych."

    https://interpretacje-podatkowe.org/dyrektor/ibpbii-
    1-415-501-14-jp
    (polecam przeczytać do końca).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2016-10-23 05:07:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/23/2016 10:20 AM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2016-10-22, Pete <n...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > https://interpretacje-podatkowe.org/dyrektor/ibpbii-
    1-415-501-14-jp
    > (polecam przeczytać do końca).

    W celu uniknięcia podwójnego opodatkowania tego dochodu w
    Polsce należy zastosować metodę, o której mowa w art. 22 ust. 2
    pkt a) i c) Konwencji, tj. metodę wyłączenia z progresją.

    No oczywiście, ale to chyba przecież wszędzie tak jest, gdzie
    otrzymujemy jakieś wynagrodzenie.

    Czyli: pracujemy jako dyrektor, czy projektant, czy programista, czy
    budowniczy w kraju X, to firma z tego kraju odprowadza za nas podatek do
    budżetu kraju X.

    Dodatkowo, gdy nasze "centrum życiowe" znajduje się w Polsce - *być
    może* będzie należało się coś dodatkowo dla budżetu polskiego.

    Dużo będzie też zależało od wysokości otrzymywanego świadczenia i samego
    charakteru pracy (w sensie, fiskus z kraju centrum życiowego może
    stwierdzić, że firma zagraniczna jest jakąś lipą, i nakazać zapłatę
    podatku z zaległymi odsetkami).

    Powyższe przy założeniu istnienia umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania między krajem X a Polską.

    Znam przypadek "dyrektora firmy budowlanej na Cyprze", której ów
    dyrektor chyba nigdy nie był na Cyprze, a która to firma z jedynym
    pracownikiem (poza dyrektorem) wykonywała prace budowlane w Norwegii. W
    zamyśle, "mieszkam w Norwegii tax free".

    "Dyrektor" był od wrażeniem, że urzędy skarbowe w Norwegii, w Polsce i
    na Cyprze porozumiały się pomiędzy sobą, a Norwegia walnęła taki domiar
    podatkowy, że nie pozostało nic innego, jak pójść do więzienia na pół roku.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 26. Data: 2016-10-23 05:56:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/22/2016 09:35 PM, W wrote:

    > Wiem, ale z tymże e-obywatelstwem wiąże się możliwość założenia tam
    > działaności...

    Możesz być nawet obywatelem Mozambiku i założyć w Estonii działalność.

    Estońskie e-obywatelstwo owszem, ułatwia założenie działalności w
    Estonii, ale podatki i tak musisz płacić w swoim własnym kraju.

    W praktyce na otworzenie "małej" działalności w Estonii decyduje się
    dużo Finów, czy obywateli Rosji/Ukrainy/Białorusi (najczęściej
    programiści itp. z klientami z Europy czy USA).

> [...]
    > mieszkać po 2-3 miesiące w najróżniejszych zakątkach globu to... ustalanie

    W przypadku powiedzmy dość średnich zarobków, owszem, raczej nikt nie
    będzie prowadził światowego śledztwa.

    Ale jak już wojaże się znudzą, i zdecydujesz się gdzieś kupić mieszkanie
    czy nawet samochód - to np. Polski fiskus może zdecydować, "a miałeś w
    Polsce konto w banku, co dowodzi, że tu miałeś centrum życiowe, więc
    zaległy podatek się należy" (a z innych krajów nie masz miejscowego
    "dowodu osobistego", zaświadczeń o płaceniu podatków, wyciągów
    bankowych, umów na wynajem itp.).

    W przypadku, gdy zdecydujesz się żyć gdzie indziej (poza Unią) - wiele
    instytucji będzie chciało, żeby wykazać, że płaciłeś podatki w
    poprzednich latach (np. we wniosku wizowym czy przy otwieraniu konta).

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 27. Data: 2016-10-24 00:59:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    > On 2016-10-22, Pete <n...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > https://interpretacje-podatkowe.org/dyrektor/ibpbii-
    1-415-501-14-jp
    > (polecam przeczytać do końca).

    Nie odnaleziono serwera

    Firefox nie może odnaleźć serwera interpretacje-podatkowe.org.

    --
    Pete

  • 28. Data: 2016-10-24 09:50:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-23, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    1-415-501-14-jp

    > Nie odnaleziono serwera
    > Firefox nie może odnaleźć serwera interpretacje-podatkowe.org.

    Chwalisz się (zapewne czasowymi) problemami z internetem? :)
    http://www.epodatnik.pl/interpretacje-podatkowe/wyka
    z.php?id=319026-2014-09-18-dyrektor-izby-skarbowej-w
    -katowicach-ibpbii-1-415-501-14-jp
    Sygn. sprawy: IBPBII/1/415-501/14/JP

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 29. Data: 2016-10-24 11:53:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pete,

    Monday, October 24, 2016, 12:59:15 AM, you wrote:

    [...]

    1-415-501-14-jp
    > Nie odnaleziono serwera

    > Firefox nie może odnaleźć serwera interpretacje-podatkowe.org.

    SOA#1

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2016-10-24 12:41:05
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > http://www.epodatnik.pl/interpretacje-podatkowe/wyka
    z.php?id=319026-2014-09-18-dyrektor-izby-skarbowej-w

    No tak, wyjątek od reguły.
    Faktycznie, wiele to zmienia.

    Zwłaszcza, że
    "Organ wydający niniejszą interpretację podkreśla, że jeżeli
    przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego będzie się różnił od
    zdarzenia występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja
    nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście
    zaistniałego stanu faktycznego. Należy też zauważyć, że na podatniku
    spoczywa obowiązek udowodnienia w toku ewentualnego postępowania
    podatkowego okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie
    korzystne skutki prawne.

    Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego
    przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia
    zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym."

    I każdy dyrektor LTD musi sam wystąpić o interpretację. Której wynik nie
    musi być zgodny z powyższym.
    --
    Pete