  • 41. Data: 2016-10-29 15:22:58
    Temat: Re: No to liniowy idzie się pasać ...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-29, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Ale i nie jest trudno. Nie chciałbym za bardzo uogólniać, ale w kilku
    > zczytanych umowach zyski przedsiębiorstw są opodatkowane (wyłącznie) w
    > kraju rejestracji. Chyba, że działają przez oddział (w PL).

    Nie jest tak jak mówisz. Urząd Skarbowy danego kraju nie ma obowiązku/interesu
    w tym by zabronić Ci płacić podatki wg tego co Ty uznasz za rezydencję
    podatkową.

    Jednak polski urząd może chcieć dociekać gdzie ma siedzibę zarząd spółki
    i przez to ustalić rezydencję podatkową spółki "w Polsce".

    Przykłady takiego podejścia masz np. tu:
    http://www.brytania.co.uk/rezydencja-podatkowa-spolk
    i,105
    W przypadku Rumunii nie udało mi się tego wygooglać,
    ale jeśli masz informacje nt. przepisów w tym zakresie
    to chętnie się dowiem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 42. Data: 2016-10-29 15:56:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-29 15:22, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    i,105
    > W przypadku Rumunii nie udało mi się tego wygooglać,
    > ale jeśli masz informacje nt. przepisów w tym zakresie

    Akurat firma w GB to mnie mało interesuje z różnych powodów. Tak więc
    nie wnikałem we wszystkie niuanse.

    Nie widzę natomiast takich min w przypadku firmy w Rumunii. Ale i na
    razie specjalnie nie drążyłem tego tematu.

    Tak czy inaczej IMHO trzeba poczekać co z siebie wydadzą miszczowie
    businessu z Wiejskiej i wtedy będzie można w sposób racjonalny podjąć
    decyzję.

    P.

  • 43. Data: 2016-10-29 19:37:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-29, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Nie widzę natomiast takich min w przypadku firmy w Rumunii. Ale i na
    > razie specjalnie nie drążyłem tego tematu.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,15,89,164,,,
    umowa-miedzy-rzadem-rzeczypospolitej.html

    Jest coś takiego:
    Art. 4, ust. 3:

    3. Jeżeli stosownie do postanowień ustępu 1 niniejszego artykułu osoba nie będąca
    osobą
    fizyczną ma siedzibę w obu Umawiających się Państwach, to uważa się ją za mającą
    siedzibę
    w tym Państwie, w którym znajduje się miejsce jej faktycznego zarządu. W przypadku
    wątpliwości właściwe władze Umawiających się Państw mogą rozstrzygnąć zagadnienie
    w drodze wzajemnego porozumienia.

    Plus:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/547250,jak-i
    nterpretowac-w-umowach-podatkowych-pojecie-miejsca-f
    aktycznego-zarzadu.html

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 44. Data: 2016-10-29 22:47:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-29 19:37, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > Plus:
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/547250,jak-i
    nterpretowac-w-umowach-podatkowych-pojecie-miejsca-f

    Oczywiście trzeba dbać o to, żeby "kluczowe decyzje w sprawach
    zarządzania i w sprawach handlowych, niezbędne dla prowadzenia
    działalności przedsiębiorstwa" były podejmowane *na terenie Rumunii*.
    I to tylko miałem na myśli.

    Ale ponieważ pojęcie faktycznego zarządu to jest dość rozmyty (i nie
    zdefiniowany w przepisach) temat to zarówno interpretacje jak i wyroki
    podążają za przysłowiem, że "do sądu idzie się po wyrok, a nie po
    sprawiedliwość" ...

    Tak więc gwarancji, że się nie będzie kopać z koniem oczywiście nie ma.

    Pod tym względem ciekawiej jest w umowie z Litwą.

    Stosowny ustęp 3 jest tam następujący:

    "3. Jeżeli stosownie do postanowień ustępu 1 osoba, nie będąca osobą
    fizyczną, ma siedzibę w obu Umawiających się Państwach, to uważa się ją
    za mającą siedzibę w tym Umawiającym się Państwie, z którego prawa
    wywodzi się jej status."

    Tak więc rezydencja podatkowa jest chyba nie do ruszenia.

    Piotrek

  • 45. Data: 2016-10-29 23:03:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-29 22:47, Piotrek wrote:
> [...]
    > wywodzi się jej status."
    >
    > Tak więc rezydencja podatkowa jest chyba nie do ruszenia.

    No właśnie - analogiczna sytuacja opisana tu:

    https://interpretacje-podatkowe.org/umowa-o-unikaniu
    -podwojnego-opodatkowania/ippb5-4510-13-16-2-rs

    P.

  • 46. Data: 2016-10-31 23:02:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zasłyszane: podobno ostatnio coraz więcej DG rozważa Czechy i inne
    > orientalne kierunki :D

    No cóż, skoro koniecznie PZPR BIS chce uprawiać z przedsiębiorcami seks
    analny bez ich zgody, to nie ma wyboru.

    Nie po dymam (ale sam) po kilkanaście godzin dziennie, codziennie, w
    soboty niedziele i święta (teraz też jestem w pracy sobota godz.
    23:00), żeby moją kasę rozdawać nieudacznikom.

    Jeżeli nie uda mi się wynieść stąd firmy (ale uda się), to zawieszę ją
    do czasu aż się zmieni rząd. A zmieni się.
    Wolę nie zarabiać niż zarabiać i oddawać.

    Ja już jeden PRL przeżyłem i wystarczy.

  • 47. Data: 2016-11-01 00:38:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-10-31 o 23:02, sundayman pisze:

> [...]
    > do czasu aż się zmieni rząd. A zmieni się.
    > Wolę nie zarabiać niż zarabiać i oddawać.

    Nie bądź taki pewny. Zobowiązania podatkowe przedawniają się po 5
    latach, wiec masz szansę, że dobra zmiana v2.0 cię dopadnie i domiar
    taki przywali, że w skarpetkach puści ...

    --
    Pete