  • 1. Data: 2002-12-30 12:36:33
    Temat: Nowy człowiek + VAT
    Od: lity <m...@w...pl>

    Witam.
    Od 1 stycznia będę miał "zaszczyt" być vatmanem ryczałtowcem. I teraz
    mam kilka pytań:

    1) Czy do ewidencji przychodów mam wpisywać kwotę netto czy brutto ??
    2) Czy mogę sobie odliczyć VAT z faktury za telefon GSM, który jest
    zarejestrowany na firmę.
    3) Czy mogę sobie odliczyć VAT z faktur za materiały eksploatacyjne
    (m.in. tusz, papier do faksu, drukarki) ???
    Dodam tylko, że komputera, drukarki, ani faksu nie mam wykazanego w
    żadnej ewidencji. Te rzeczy stoją u mnie w domu, gdzie zresztą jest
    siedziba firmy.

    --
    GG: 3705
    Paweł

  • 2. Data: 2002-12-30 17:52:44
    Temat: Re: Nowy człowiek + VAT
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    lity <m...@w...pl> wrote:
    > Witam.
    > Od 1 stycznia będę miał "zaszczyt" być vatmanem ryczałtowcem.

    Gratulacje

    > 1) Czy do ewidencji przychodów mam wpisywać kwotę netto czy brutto ??
    netto

    > 2) Czy mogę sobie odliczyć VAT z faktury za telefon GSM, który jest
    > zarejestrowany na firmę.
    Tak

    > 3) Czy mogę sobie odliczyć VAT z faktur za materiały eksploatacyjne
    > (m.in. tusz, papier do faksu, drukarki) ???

    Tak

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet