  • 31. Data: 2009-05-27 07:00:14
    Temat: Re: Ludzie to są jednakowoż głupie ;-)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    glos wrote:
    > Czy znasz chociaz jeden przyklad sytuacji, w ktorej (w Polsce)
    > instytucja panstwowa konkuruje na otwartym rynku na rownych warunkach
    > z podmiotami prywatnymi?
    >
    > Nie twierdze, ze takich nie ma - ale jakos nie moge sobie takich
    > przypomniec.

    Nic takiego nie przychodzi mi do głowy.

    Ale IMHO tam gdzie firma państwowa ma przewagę nad prywatną to taka
    przewaga wynika:
    - albo z monopolu / ulg narzuconych przez prawo,
    - albo z faktu posiadania przez firmę państwową pozyskanego
    (akumulowanego przez długie lata) majątku, który jest niezbędny do
    świadczenia usług / produkcji

    W innych przypadkach otwarcie rynku powoduje odpadnięcie firm państwowych.

    Przykładów jest wiele - choćby rynek usług weterynaryjnych,
    stomatologicznych.

    Piotrek

  • 32. Data: 2009-05-27 11:28:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2009, Tristan wrote:

    > A jeśli tak, to dobrze. Nie będę się upierał, że tamten system był lepszy.
    > Zareagowałem tylko na zdanie, że ludziom nie zależy na budżecie.

    Było trzeba rzucić okiem na temat wątku :D

    > No już ponoć się zabierają za Alledrogo, więc się jednak coś zmienia.

    Tristan, alledrogo to doskonale udokomentowana papierkowo, gotowa
    "robótka" która wręcz się prosi...
    Dokumentacja 100% transakcji, pewnie 80%++ faktycznych przepływów
    gotówki (przelewami)...
    To nie jest "nie bazująca na papierkach" działalność.

    > I wcale nie mówię, że to źle. Jeśli tak jest, to tylko plus. Tylko jakoś nie
    > wierzę, żeby cokolwiek, co wymyślili POpaprańcy było korzystne z założenia.

    Myślisz że akurat oni "wymyślili" obniżanie podatków? :O
    JKM Cię pogryzie ;)
    A faktycznego obniżenia *stawek* aby podnieść wpływy próbowały
    różne rządy (chyba już wspominałem o CIT, czy to za SLD było?)

    Faktycznie korzystny to powinien (na zdrowy rozum) być taki poziom,
    że jest w miarę daleko *przed* szczytem.
    Wtedy "awaryjne" podniesienie podatku nie spowodowałoby krachu
    również np. w czasie kryzysu.
    Problem w tym, iż zarządzanie .pl wygląda na ciągłą awarię :]

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2009-05-27 15:39:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 27 maj 2009 13:28
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0905271320280.372@quad>):

    > Tristan, alledrogo to doskonale udokomentowana papierkowo, gotowa
    > "robótka" która wręcz się prosi...

    No właśnie nieudokumentowana papierkowo, jeden wielki bazar motłochu i
    przestępców. Przestępcy skarbowi to tam jak szczury się lęgną, a i
    przestępców karnych tam od groma. Można by napisać esej ,,Katedra i
    Allegro, czyli że bez sensu jest jak nie ma nadzoru, bo moralność się
    dupcy''.

    > Myślisz że akurat oni "wymyślili" obniżanie podatków? :O

    A nie wiem kto...

    > JKM Cię pogryzie ;)

    Oj to może być śmiertelne. Bo takiej dawki destrukcyjnego debilizmu w jednym
    organizmie na całej kuli ziemskiej nie uświadczysz.

    Może i nie wymyślili, ale akurat twierdzenie, że anarchista JKM był motorem
    stawki 18% chyba jest dość za daleko idące.

    > A faktycznego obniżenia *stawek* aby podnieść wpływy próbowały
    > różne rządy (chyba już wspominałem o CIT, czy to za SLD było?)

    No SLD to mogę zrozumieć. Fakt, że to już nie jest to SLD, co w latach 90,
    ale wciąż resztki rozsądku w nich może i są.

    --
    Tristan

  • 34. Data: 2009-05-27 15:43:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-27, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > przestępców karnych tam od groma. Można by napisać esej ,,Katedra i
    > Allegro, czyli że bez sensu jest jak nie ma nadzoru, bo moralność się

    Ależ oczywiście, że jest udokumentowana. Tylko nikt się nie wziął za
    sprawdzanie tego. Co wg Ciebie jest nieudokumentowane?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2009-05-27 16:26:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > [...] Można by napisać esej ,,Katedra i
    > Allegro, czyli że bez sensu jest jak nie ma nadzoru, bo moralność się
    > dupcy''.

    Nie traktuj tego osobiście, ale click -->
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Homo_sovieticus

    Piotrek

  • 36. Data: 2009-05-27 16:32:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 27 maj 2009 17:43
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Ależ oczywiście, że jest udokumentowana. Tylko nikt się nie wziął za
    > sprawdzanie tego. Co wg Ciebie jest nieudokumentowane?

    Przecie to jedna wielka szara strefa i sporo sprzedawców tam handlujących
    niczego nie dokumentuje albo dokumentuje połowicznie.

    --
    Tristan

  • 37. Data: 2009-05-27 16:35:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 27 maj 2009 18:26
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gvjpms$bn5$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Nie traktuj tego osobiście, ale click -->
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Homo_sovieticus

    Jak to sugestia, że ja jestem, to g. prawda, bo:

    Homo sovieticus wymaga teraz od nowych ?kapitalistów?, by zaspokajali te
    potrzeby, których nie zdołali zaspokoić komuniści.

    A ja nie wymagam niczego od kapitalistów poza zdechnięciem jak najszybciej.
    Kapitalizm tylko trochę lepszy jest od tyranii. Na szczęście utopijny i nie
    istnieje. Sęk w tym, żeby nie chcieć za bardzo, żeby istniał, bo wychodzi
    totalitaryzm wtedy, jak w USA.

    --
    Tristan

  • 38. Data: 2009-05-27 16:39:47
    Temat: [OT] Re: Ludzie to są jednakowoż głupie ;-)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > Jak to sugestia, że ja jestem, to g. prawda, bo: [...]

    Jeśli pozwolisz, że nie będę kontynuował tego wątku.
    Ot tak mi się skojarzyło ...

    Piotrek

  • 39. Data: 2009-05-27 17:46:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 May 2009, Tristan wrote:

> [...]
    >
    > Przecie to jedna wielka szara strefa i sporo sprzedawców tam handlujących
    > niczego nie dokumentuje albo dokumentuje połowicznie.

    Uparłeś się podpiąć pod tytuł wątku? ;)
    Co do tego że "transakcja jest udokumentowana" ma fakt że
    "oni nie dokumentują"?

    Dokumentację prowadzą INNI - allegro i banki.

    I na "uzasadnione żądanie US" mają obowiązek ją wydać - a do uzasadnienia
    wystarczyłyby nieraz dwie transakcje albo spojrzenie na licznik,
    wedle uznania.

    To iż USy "nie robią porządku z allegro" nie zmienia W NICZYM faktu,
    że kontrola allegro byłaby *również* "tylko papierkowa".
    Żadnej kontroli faktycznego obrotu towarem czy świadczenia usług,
    same dokumenty (a że by wystarczyły do "ubicia" podatkowo tych
    transakcji to jest INNA sprawa).
    To co innego niż wnioski z narzekań w miarę uczciwych podatników,
    którzy tu czasem pisują że konkurencja ich dołuje nietrafianiem
    w klawisze kasy fiskalnej.
    Bo do takiej kontroli to trzeba przyjść, popatrzeć jak odbywa
    się SPRZEDAŻ... a nie DOKUMENTY do niej.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-05-27 17:52:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 27 maj 2009 19:46
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0905271939370.372@quad>):

> [...]
    > Żadnej kontroli faktycznego obrotu towarem czy świadczenia usług,
    > same dokumenty (a że by wystarczyły do "ubicia" podatkowo tych

    No a jak inaczej? Jak nie ma dowodów, to jak złapiesz?

    --
    Tristan