  • 1. Data: 2009-06-09 08:28:53
    Temat: licencja edukacyjna, a korzystanie na sprzecie firmowym
    Od: jakub <j...@g...com>

    Witam jeszcze raz,

    Rozpocząłem studia podyplomowe mające na celu podniesienie moich
    kwalifikacji zawodowych w dziedzinie związanej z prowadzoną przeze
    mnie DG (KPiR, VAT).

    W ramach zajęć konieczne jest korzystanie z oprogramowania
    dostarczanego na licencji edykacyjnej (MSDNAA), które muszę
    zainstalować na swoim komputerze. Komputer jest firmowy i generalnie
    służy do uzyskiwania przychodu.

    Czy prawnie i realnie (w znaczeniu interpretacji przez US) jest
    możliwe abym na sprzęcie firmowym korzystał z oprogramowania na
    licencji edukacyjnej i nie używał go do celów zarobkowych, a do
    podniesienia kwalifikacji zawodowych?

    Teoretycznie wchodzi też w rachubę zakup drugiego komputera, który
    będzie używany wyłącznie do celów edukacyjnych i podniesienia
    kwalifikacji zawodowych. Dla mnie taki wydatek jest uzasadnionym KUP,
    ale czy dobrze to rozumiem?

    Pozdrawiam,
    Jakub

  • 2. Data: 2009-06-09 08:34:39
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    jakub pisze:

> [...]
    > możliwe abym na sprzęcie firmowym korzystał z oprogramowania na
    > licencji edukacyjnej i nie używał go do celów zarobkowych, a do
    pare lat temu miałem taki sam problem
    i wtedy stanowisko MS było jednoznaczne:
    nie można

    o US to nawet nie myślałem :)

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2009-06-09 08:55:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jakub wrote:
> [...]
    > będzie używany wyłącznie do celów edukacyjnych i podniesienia
    > kwalifikacji zawodowych. Dla mnie taki wydatek jest uzasadnionym KUP,

    Z tego co spojrzałem na opis MSDNAA to cały ten software jest dostępny
    za prawie darmo (drobna opłata po 3 latach, przy "wyjściu" z programu) w
    ramach inicjatywy BizSpark. Click --> http://www.microsoft.com/bizspark/

    O ile spełniasz kryteria (firma technologiczna, młodsza niż 3 lata i o
    przychodzi mniejszym niż chyba 300k$), to wystarczy się zarejestrować w
    programie i software możesz ściągać, instalować i wykorzystywać do celów DG.

    Jeśli kwestie licencyjne były głównym motywem Twojego postu, to powyższa
    informacja powinna rozwiązać Twój problem.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-06-09 09:09:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jakub wrote:
> [...]

    Z tego co spojrzałem na opis MSDNAA to cały ten software jest dostępny
    za prawie darmo (drobna opłata po 3 latach, przy "wyjściu" z programu) w

    O ile spełniasz kryteria (firma technologiczna, prywatna, młodsza niż 3
    lata i o przychodzi mniejszym niż 1M$), to wystarczy się zarejestrować w

  • 5. Data: 2009-06-09 09:59:47
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 9 Cze, 10:34, icek2 <i...@p...onet.pl> wrote:
    > pare lat temu miałem taki sam problem
    > i wtedy stanowisko MS było jednoznaczne:
    > nie można

    Skoro "nie można" to gdybym zatrudniał pracowników, to w ogólę nie
    mogę zakupić dla nich sprzętu komputerowego na którym poszerzali by
    swoje kwalifikacje? Dobrze rozumiem? Czy też chodzi tylko o to, że nie
    mogę na tym sprzęcie instalować oprogramowania edukacyjnego?

    Czyli aby korzystać z oprogramowania edukacyjnego musiałbym (lub każdy
    z pracowników musiałby) zainstalować je na swoim prywatnym komputerze,
    tak?

  • 6. Data: 2009-06-09 10:00:43
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 9 Cze, 10:55, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli kwestie licencyjne były głównym motywem Twojego postu, to powyższa
    > informacja powinna rozwiązać Twój problem.

    O bizspark (a to chyba co innego niż MSDNAA) nie wiedziałem i chyba
    się na to łapie. Dzięki poczytam sobie o tym :)

    Jakub

  • 7. Data: 2009-06-09 10:06:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    jakub pisze:

    > Skoro "nie można" to gdybym zatrudniał pracowników, to w ogólę nie
    > mogę zakupić dla nich sprzętu komputerowego na którym poszerzali by
    > swoje kwalifikacje?tak?

    Koledze raczej chodzi o stanowisko Microsoftu (i licencje), nie Urzędu
    Skarbowego (koszty uzyskania). To zupełnie różne sprawy. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-06-09 11:27:03
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 9 Cze, 12:06, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Koledze raczej chodzi o stanowisko Microsoftu (i licencje), nie Urzędu
    > Skarbowego (koszty uzyskania). To zupełnie różne sprawy. :)

    Ach! "MS", przeczytałem "MF", jak Ministerstwo Finansów :)

    Dzięki za sprostowanie, J.

  • 9. Data: 2009-06-09 21:24:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-06-2009 o 11:09:16 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > programie i software możesz ściągać, instalować i wykorzystywać do celów DG.

    Jak już jesteśmy przy temacie, to jeszcze pokuśmy się o wyliczenie
    ile będzie PITu za nieodpłatne świadczenie - strzelam że około 20000? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-06-09 22:13:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Jak już jesteśmy przy temacie, to jeszcze pokuśmy się o wyliczenie
    > ile będzie PITu za nieodpłatne świadczenie - strzelam że około 20000? :)

    Ależ skąd. Na koniec (po 3 latach) płacisz ryczałt za software który
    zużyłeś. :-)

    Piotrek.