  • 1. Data: 2002-10-21 07:40:47
    Temat: OT ZUS - i szlag mnie trafi!
    Od: Magdalena Wołoszyk <m...@i...pl>

    Dostaliśmy ostatnio w firmie zestawienie błedów w deklaracjach
    zuswoskich za 3 lata 1999-2001.
    Średnio w firmi zatrudnionych jest ok 80 osób.
    Przyszła sobie baaaardzo gruba paczka. Zaczełysmy ją z kadrowa przeglądać.
    Dla wyjasnienia - wszystkie deklaracje drukowane z komputera,
    wszystkie "podbite" przez ZUS.
    I oto jakie są błędy (nazwiska ofiar zmieniono :-))

    Kowalski Jan - spacja w nazwisku na co drugiej deklaracji
    patrzymy na deklaracje -żadnych spacji nie ma

    Ślimak Adam - brak zgłoszenia
    Slimak Adam - brak deklaracji (bo w zgłoszeniu wczytał się Slimak, a w
    deklaracjach juz Ślimak, ale u nas wszędzie jest przez "ś".

    40 pracowników niezarejestrowanych, bo system źle przeczytał jedną
    literkę w słowie "polskie" (obywatelstwo) - wyszło mu "polsłie".

    W 6 kolejnych deklaracjach RSA brak liczby dni przerwy - na
    deklaracjach dni są, jak byk.

    Do tego dochodzi mnóstwo błędów skwitowanych "system odrzucił" i
    "system nie przyjął". Np. system nie przyjał rejestracji pana
    Kowalskiego do ub. zdrowotnego (umowa-zlecenie). Taki miał kaprys.

    Pointa - "błędy nie sa zawinione przez płatnika, ale płatnik powinien
    złozyć korekty do wszystkich dokumentów z błędami w terminie 14 dni od
    daty otrzymania pisma".

    Zastanawiam się - a jak nie złożymy to co?
    Przecież mają te same deklaracje co my, wystarczy je jeszcze raz
    zeskanować.
    No ale to wymaga szperania w archiwum. To lepiej niech płatnik się
    postara.

    Pytanie - na co poszły te grube miliony z naszych podatków, skoro ZUS
    nie może poprawić ewidentnych pomylek, mimo że ustawa mu na to pozwala?

    Zastanawiam sie, co sie dzieje w wiekszych firmach, ktore miały
    nieszczęście składac przez jakiś czas deklaracje "na papierze".
    Ile osób trzeba oderwac od normalnych zadań, żeby to skorygować...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-10-21 07:58:04
    Temat: Re: OT ZUS - i szlag mnie trafi!
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > nieszczęście składac przez jakiś czas deklaracje "na papierze".
    > Ile osób trzeba oderwac od normalnych zadań, żeby to skorygować...

    Cześć
    Moje ciśnienie ZUS podniósł po przejściu na przekaz elektroniczny,
    w efekcie sterta korekt i kilka dni wojowania, a później sprzątania
    mięsa rozrzuconego po ścianach ;)

    Teraz już wiem, że warto było przejść na PE, bo liczba korekt rosła
    z czasem do kwadratu.

    Piotr

    PS. to nie ZUS jest dla nas, lecz odwrotnie :(
    podobnie zresztą jest z US,GUS,UM,..

  • 3. Data: 2002-10-21 07:59:28
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Magdalena Wołoszyk" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Dostaliśmy ostatnio w firmie zestawienie błedów w deklaracjach
    > zuswoskich za 3 lata 1999-2001.
    ------
    Współczuje pracy ja to robiłam na koniec 2001 ostatnie korekty do nie
    wczytanego przez system zaniosłam 31.12.2001r i już było OK wszystko się ze
    skanowało a w Sierpniu 2002 zmartchwystał pracownik( którego poprawiałam do
    bólu) a zastał zwolniony w Lutym 1999r.Poszłam kolejny raz okazało że Pani
    weszła do systemu i poprawiła aleczy kiedyś jeszcze nie wróci nie ma
    gwarancji.Sądze że na chory ZUS nie ma żadnego lekarstwa i podatnicy nie są
    w stanie nic wygrać tylko poprawiać w nieskończoność.Zaczynam sądzić że
    pracownicy ZUS specjalnie nie myślą bo gdyby poprawili raz i dobrze to
    okazałoby się że jest ich za dużo.
    Jolka

  • 4. Data: 2002-10-21 08:22:58
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

> [...]
    > wszystkie "podbite" przez ZUS.
    > I oto jakie są błędy (nazwiska ofiar zmieniono :-))

    (...) Tak, jest to wkurzające. Powiem Ci, że znam firmy, które
    rezygnowały z zatrudniania pracowników (=rozwoju), aby nie przekroczyć
    magicznej liczby 20, która obligowała do sporych inwestycji (jak na tę
    firmę) w sprzęt, personel i obsługę "super-wynalazku" czyli Płatnika.

    A najbardziej mnie wkurza, że Ci którzy ten BUBEL STULECIA wdrażają
    otrzymują za to nagrody i pochwały. Ostatnio czytałem, że "Płatnik" to
    powód do dumy, bo niewiele krajów europejskich takie systemy posiada...
    To jest żenujące...
    :-///

    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-10-21 08:23:11
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Magdalena Wołoszyk <m...@i...pl> napisał(a):

    > Do tego dochodzi mnóstwo błędów skwitowanych "system odrzucił" i
    > "system nie przyjął". Np. system nie przyjał rejestracji pana
    > Kowalskiego do ub. zdrowotnego (umowa-zlecenie). Taki miał kaprys.

    To nie jego kaprys ale po prostu słabość systemu OCR. Systemy te bardzo
    dobrze sprawdzają się przy piśmie drukowanym, mocno kontrastowym w stosunku
    do tła, a więc czarna czcionka na bialym tle (z niebieskim może byc już
    gorzej), podobnie z wypełnianiem na maszynie a szczególnie czcionką z
    szeryfami. Przy wypełnianiu ręcznym należy się jednak napracować, zrezygnować
    trochę z własnego charakteru pisma na rzecz technicznego, dosłownie prostego.
    Systemy te maja funkcje uczenia sie jak interpretować niedopowiedziane znaki
    ale pewnie w ZUS'ie ją całkowicie wyłączono.

    > Pointa - "błędy nie sa zawinione przez płatnika, ale płatnik powinien
    > złozyć korekty do wszystkich dokumentów z błędami w terminie 14 dni od
    > daty otrzymania pisma".

    To najlepiej sytemem elektronicznym bo inaczej to znowu sie powtórzy tym
    razem może w innych miejscach.

    > Zastanawiam się - a jak nie złożymy to co?
    > Przecież mają te same deklaracje co my, wystarczy je jeszcze raz
    > zeskanować.

    System zrobi te same błędy (no może ustawienie kartki trochę inne niz
    poprzednio wpłynie na powstanie innych błędów). Możesz odpowiedzieć że w
    posiadanych przez was kserokopiach deklaracji nie występują błędy zgłoszone
    przez ZUS w piśmie a dnia XXXsystemkopi

    > No ale to wymaga szperania w archiwum. To lepiej niech płatnik się
    > postara.

    Oczywiście, to są stosy NIESKATALOGOWANYCH DEKLARACJI, mi kiedyś
    odpowiedzieli że przepraszają ale nie są w stanie sprawdzić fizycznie moich
    DWÓCH deklaracji, czytaj nie sąw stanie ich znaleźć (składka do zus wpłyneła
    ale oni nie przelali do FE)

    > Pytanie - na co poszły te grube miliony z naszych podatków, skoro ZUS
    > nie może poprawić ewidentnych pomylek, mimo że ustawa mu na to pozwala?

    Robili tak ponoś na początku a potem system coraz więcej odrzucał, odrzucał

    Sark

    p.s. ostatnio w radio usłyszałem info że składki na zus za lata, chyba, 1999
    i 2000 moga być stracone bo zus nie wie komu je przypisać, (czy coś w tym
    stylu... spieszyłem się)

  • 6. Data: 2002-10-21 08:43:24
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    No to jestem usatysfakcjonowany widzę że nie tylko ja walczę z tą
    organizacją. Ktoś kiedyś napisał, że ZUS to z pewnością organizacja
    przestępcza, ale trudno ją nazwać zorganizowaną I TO JEST PRAWDA.
    Osobiście złożyłem deklaracje, tylko w jednej z nich nie zaznaczyłem pola
    Termin składania deklaracji (tak twierdzi ZUS ja mam poświadczenie poprawnie
    wypełnione) cała reszta poprawnie. I od roku nie przelali składki do OFE z
    tego powodu. Odpowiedziałem, że mimo wszystko dało się wszystko ustalić (
    kwoty i fundusz) żądam przelania składki itp. itd., a czyn zatrzymania
    pieniążków nosi znamiona wyłudzenia pod byle pretekstem. Niestety do dzisiaj
    nie odpowiedzieli na moje pismo. Ciekawe kiedy odpowiedzą.

    Yaro_P

  • 7. Data: 2002-10-21 08:53:36
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Yaro_P wrote:

> [...]
    > wyłudzenia pod byle pretekstem. Niestety do dzisiaj nie odpowiedzieli
    > na moje pismo. Ciekawe kiedy odpowiedzą.

    Podobno najlepszą metodą jest składanie oficjalnego doniesienia o
    przestępstwie do prokuratury

  • 8. Data: 2002-10-21 09:32:58
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Bax napisał:

    > A najbardziej mnie wkurza, że Ci którzy ten BUBEL STULECIA wdrażają
    > otrzymują za to nagrody i pochwały. Ostatnio czytałem, że "Płatnik" to
    > powód do dumy, bo niewiele krajów europejskich takie systemy posiada...
    Ale to prawda. TAKIEGO systemu nigdzie nie maja. Tylko w Polsce mógl
    powstac taki bubel :-(

    > To jest żenujące...

    Kłopot w tym, że wstydzą się nie ci co powinni.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-10-21 11:32:30
    Temat: Odp: OT ZUS - i szlag mnie trafi!
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    czy ktos ma jakis hektar (przeliczeniowy) do sprzedania - chce do KRUS!!??

    krys

  • 10. Data: 2002-10-21 16:48:09
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieszczęście składac przez jakiś czas deklaracje "na papierze".
    > Ile osób trzeba oderwac od normalnych zadań, żeby to skorygować...

    Witaj,
    przeżyłem podobną sytuację. Wystarczył telefon do przesympatycznej Pani
    Dyrektor Departamentu w Centrali i.............. jak ręką odjął. Dyrektor
    Oddziału ZUS stawił się na dywanik. I było po sprawie.

    Pozdrawiam.