  • 1. Data: 2002-10-15 11:05:40
    Temat: Oddac dlug ZUS-owi!
    Od: b...@p...onet.pl

    Od jesieni 2000 prowadze sobie jednoosobowa DG. Skladki ZUS-owskie placilem
    gorliwie do momentu, kiedy w X 2001 nie mialem z czego placic. Nie zaplacilem w
    ogole ZUS-u za X 2001, XI 2001, XII 2001 i I 2002. Nie skladalem w ZUSIE
    zadnych pism o odroczenie platnosci czy cos takiego (o ile cos takiego w ogole
    wchodzi w rachube). A potem jak mi sie z deka polepszylo, jak gdyby nigdy nic
    zaczalem placic za ZUS II 2002 i tak dalej, nieprzerwanie az do dzisiaj. Nigdy
    z ZUS-u nie przyszedl zaden monit ani telefon ani w ogole NIC. Wiem, ze to nie
    fair i chcialbym jakos ten dlug oddac, szczegolnie, ze po tej 4-miesiecznej
    wpadce nie przysluguje mi ubezpieczenie zdrowotne - czyli juz ponad rok - a
    place jak glupi.
    Jak teraz powinienem rozliczyc sie z ZUS-em, zeby mu nie podpasc? Zaplacic
    wszystko hurtem z odsetkami, czy wystosowac jakies pismo czy co??? No bo
    machnac na to reka chyba nie moge?
    Podejrzewam, ze te moja 'mala' czteromiesieczena przerwe w placeniu, ZUS
    potraktowal jako zawieszenie dzialalnosci (o czym jak ZUS sadzi, zapomnialem go
    zawiadomic). No, ale odsetki tak czy siak rosna, a zdrowotne ubezpieczenie
    przydaloby sie miec.
    Prosze o rady
    B2

  • 2. Data: 2002-10-15 13:57:42
    Temat: Re: Oddac dlug ZUS-owi!
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...com.pl>

    Próbuje sobie te zaległości zrestrukturyzować - po co płacić, kiedy nie
    trzeba ?
    Pozdrawiam,
    Piotr