  • 11. Data: 2008-06-05 20:43:48
    Temat: Re: Odejście małżonka ze spółki cywilnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2008, Cavallino wrote:

> [...]
    [...]
    > Pytanie tylko czy tenże małżonek posiada majątek odrębny.
    > Bo jeśli nie - to majątkowo nic się nie zmienia, czy to będzie spółka czy dg
    > drugiego małżonka.
    > I tak formalnie oboje odpowiadają TYM SAMYM majątkiem.

    Ale ja nie miałem na myśli majątku - miałem na myśli zobowiązania (np.
    do świadczenia usługi), "dług" rozumiejąc tak jak stosuje się z KC: jako
    jakiekolwiek zobowiązanie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-06-05 22:22:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:
    czy dg

    > Ale ja nie miałem na myśli majątku - miałem na myśli zobowiązania (np.
    > do świadczenia usługi),

    Mówisz o przypadku w którym każdy ze wspólników jest obowiązany osobiście
    świadczyć usługi?
    Pewnie jest to możliwe, ale nie podejrzewam że nagminne i że stanowi problem
    w omawianym przypadku.

    Formalnie spółka cywilna małżonków nie różnic się wobec osób trzecich zbyt
    mocno w stosunku do dg jednego z małżonków (gdy nie ma majątków odrębnych).
    Największe różnice w podatkach występują.