  • 1. Data: 2006-07-24 09:44:25
    Temat: Odliczanie strat z poprzedniego roku w PIT-5
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Firma miała w roku 2005 około 8000 straty. W tej chwili jest na plusie
    i według właściciela za lipiec będzie spory podatek do zapłacenia.
    Mógłby odliczyć 4000 straty. Tylko nie wiadomo jaki będzie ostateczny
    wynik na koniec roku. Powiedzmy, że koniec roku będzie gorszy i wyjda
    na zero. Wtedy odliczanie strat na koniec roku nie ma sensu.
    Czy odliczenie 4000 za lipiec a potem nie uwzględnienie tego odliczenia
    w następnych PIT-5 i rozliczeniu rocznym spowoduje konieczność
    korygowania PIT-5 za lipiec i dopłacania zaliczki z odsetkami? Według
    mnie: nie. Ale może ktoś skomentuje.

  • 2. Data: 2006-07-24 21:07:52
    Temat: Re: Odliczanie strat z poprzedniego roku w PIT-5
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    jureq napisał(a):

    > Czy odliczenie 4000 za lipiec a potem nie uwzględnienie tego odliczenia
    > w następnych PIT-5 i rozliczeniu rocznym spowoduje konieczność
    > korygowania PIT-5 za lipiec i dopłacania zaliczki z odsetkami?

    Przecież w dziale D deklaracji PIT-5 napisano: "Suma odliczeń nie może
    przekroczyć kwoty dochodu". Zatem w każdym miesiącu możliwa do odliczenia
    strata ograniczona jest do kwoty dochodu (i do 50%). W sczególności spadek
    dochodu do zera spowoduje ograniczenie odliczanej straty również do zera.
    Ponadto decyzja o wysokości odliczanej straty należy do podatnika - byle nie
    przekraczała limitu.
    Skąd więc pomysł korygowania deklaracji?

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~