  • 11. Data: 2007-11-07 11:01:44
    Temat: Re: Odliczenia remontów
    Od: "Ajgor" <n...@m...a>

    Użytkownik "gonia" napisał w wiadomości
    news:fgpi68$sqg$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > piece gazowe grzewcze - poz.130 załącznika do obwieszczenia

    Hmm.. A jakiego obwieszczenia?
    Przepraszam, ze sie tak dopytuje, sle jestem w tych sprawacxh kompletnie
    zielony.
    Probowalem szukac na googlach, ale nawet nie wiem, czego szukac.

    Pozdrawiam.
    Ajgor.

  • 12. Data: 2007-11-07 11:48:57
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Nov 2007 12:01:44 +0100, Ajgor napisał(a):

    > Użytkownik "gonia" napisał w wiadomości

    > Hmm.. A jakiego obwieszczenia?

    obwieszczenie z dnia 30 grudnia 2005 roku obwieszczenia Ministra Transportu
    i Budownictwa :)

    a ten link, którego podrzuciłam ostatnio niestety nie zawiera pełnej
    informacji. Zawierał! Coś pokombinowali :)

    Za to wykaz, o którym wspominane tu było, czyli załącznik do tego
    obwieszczenia masz np. tu:
    http://www.infor.pl/informacje/196,1098,Wykaz-materi
    alow--budowlanych-CzI.html

    tym razem sprawdziłam zawartość :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 13. Data: 2007-11-08 09:34:27
    Od: "Ajgor" <n...@m...a>

    Użytkownik "Jagna" napisał w wiadomości

    > Za to wykaz, o którym wspominane tu było, czyli załącznik do tego
> [...]

    I to jest DOKLADNIE to, czego szukalem :) Dziekuje bardzo :)
    Achaaa... A moge zadac jeszcze jedno pytanie? Jest na tym wykazie piec c.o.
    gazowy, czyli moge odliczyc.
    Tylko jedna niejasnosc mnie jeszcze meczy. Otoz ja ten piec kupilem na raty.
    Na 20 rat. Ale fakture mam na calosc.
    Czy to, ze jest na raty, i splacilem dopiero czesc, ma jakies znaczenie?

    Pozdrawiam.
    Ajgor.

  • 14. Data: 2007-11-08 11:03:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 06 Nov 2007 12:54:53 +0100, Maddy napisał(a):

    > W kwestii formalnej - czy coś podlegało odliczeniu w ramach ulgi
    > budowlanej/remontowej nie ma żadnego znaczenia.

    Ale miało znaczenie w ubiegłym roku, jak była jeszcze "ulga remontowa".
    Zwrot z tytułu VATu 7%-22% inny był dla odliczonych materiałów w ramach
    "ulgi remontowej", a inny w sytuacji kiedy nie był ten materiał odliczany w
    ramach "ulgi remontowej".

  • 15. Data: 2007-11-08 19:22:37
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Nov 2007 10:34:27 +0100, Ajgor napisał(a):

> [...]
    > Na 20 rat. Ale fakture mam na calosc.
    > Czy to, ze jest na raty, i splacilem dopiero czesc, ma jakies znaczenie?

    W ustawie, która reguluje zwrot, tj. w ustawie o zwrocie osobom fizycznym
    niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym, przewija się
    określenie: "zwrot części wydatków *poniesionych*", więc tu się nasuwa, że
    można by się doszukiwać pojęcia "zapłaconych", bo tu nie o kosztach, ale
    WYDATKACH mowa (jeśli się mylę, proszę nie krzyczeć za głośno :)).

    Ale jest druga strona medalu. Na fakturze napisano co? "zapłacono gotówką"?
    a umowę kredytową masz niezależnie od faktury?

    Bo widzisz, dalej w ustawie podają, że sposobem dokumentowania są m.in.
    faktury, nie ma mowy o dokumentach zapłaty.
    Dlatego, myślę sobie, że jeśli tak jest, że masz uregulowaną fakturę, a
    kredyt osobno, można by zaryzykować, choć IMO, to jeśli chcesz być w
    zgodzie z przepisami, to zwrot powinien odnosić się tylko do PONIESIONEGO
    WYDATKU.

    Nacisk kładę na: "myślę sobie".

    Może ktoś w tej kwestii ma jakieś doświadczenie? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna :)

  • 16. Data: 2007-11-09 07:27:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2007 20:22:37 +0100, Jagna napisał(a):

> [...]
    > WYDATKU.
    >
    > Nacisk kładę na: "myślę sobie".
    >
    > Może ktoś w tej kwestii ma jakieś doświadczenie? ;>

    Co do znaczenia określenia "poniesienie wydatku" było już baaaardzo
    dużo dyskusji nie związanych z tematem zwrotu za materiały budowlane. Były
    także jakieś interpretacje ministerialne i wyroki NSA. Wnioski z tych
    dyskusji wskazują, że twoje obawy są raczej przesadzone.

  • 17. Data: 2007-11-09 07:41:34
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2007 07:27:44 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

> [...]
    > także jakieś interpretacje ministerialne i wyroki NSA. Wnioski z tych
    > dyskusji wskazują, że twoje obawy są raczej przesadzone.

    No to i dobrze :)
    Choć obawy to może nie były, prędzej asekuranctwo i lenistwo, bo do
    archiwum grupy sięgać mi się nie chciało.
    Za to być może zdopinguję wątkotwórcę?

    Bardzo Ci dziękuję :)

    --
    pozdrawiam,