  • 1. Data: 2004-04-27 17:19:10
    Temat: Zwolnienie z VAT vs rezygnacja za zwolnienia
    Od: "jasi00" <j...@o...pl>

    Witam sznownych grupowiczów i proszę o pomoc.

    Czytajac różne materiały do dziś mam watpliwości jak to naprawdę działa.

    Od 04.1999 r prowadzę działalnosć jednoosobowa (usługi komputerowe).
    Od momentu rozpoczęcia działalnosci wystawiałem faktury i odliczałem VAT.

    Proszę o konkret
    1. co w przeciągu lat 1999-2004 powinno się składać do US oprócz oczywiście
    VAT-7,
    innymi słowy czy byłem kiedy kolwiek zwolniony z VAT bez mojej wiedzy?
    2. no i oczywiście zakładając, że cały czas nie zwalniałem się z VAT (nie
    składałem żadnych papierów dotyczących zmian - no po za zmianą kont
    bankowych) czy od 1 maja 2004 automatycznie zostanę zwolniony z VAT?

    Pozdrawiam
    jasi00

  • 2. Data: 2004-04-27 17:20:38
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT vs rezygnacja za zwolnienia
    Od: "jasi00" <j...@o...pl>

    Dodam jeszcze, że nigdy nie przekroczyłem limitu 10 000 euro.
    pozdr.

  • 3. Data: 2004-04-27 20:54:01
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "jasi00" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    oczywiście
    > VAT-7,
    > innymi słowy czy byłem kiedy kolwiek zwolniony z VAT bez mojej wiedzy?

    z tytułu VATu - np VAT-R na początku.. (patrz niżej)

> [...]
    > składałem żadnych papierów dotyczących zmian - no po za zmianą kont
    > bankowych) czy od 1 maja 2004 automatycznie zostanę zwolniony z VAT?

    a składałeś na początku druk rejestracyjny VAT-R?
    a płaciłeś za niego (to niedokładnie tak, ale w uproszczeniu)
    wtedy bodajże 40zł w znaczkach skarbowych
    (od jakiegoś czasu jest to 152 zł na konto) ???

    bo jeśli nie... to powinieneś dostać niezły wpier****l od wszystkich Twoich
    klientów
    którzy nie mieli i nie mają prawa odliczać VATu od Twoich faktur
    i którzy pewnie dowiedzą się o tym przy najbliższej kontroli "krzyżowej"

    a jeśli tak... to IMHO OK

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2004-04-27 21:29:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Apr 2004, jasi00 wrote:

> [...]
    >+ Od momentu rozpoczęcia działalnosci wystawiałem faktury i odliczałem VAT.

    Nie podałeś najważniejszgo "konkreta": czy składałeś VAT-R.
    Jeśli tak - co IMHO co najmniej do 2002.04 byłeś podatnikiem :),
    a nie pamiętam w którym roku była taki "śliski" zapis i interpretacja
    iż zachodziło podejrzenie że można zostać "niechcący" zwolnionym
    (bo było w przepisach jakoś tak, że jak spełnia warunki to zwolniony).
    IMHO w rachubę wchodzi jeszcze drugi "konkret" - usługi wykluczające
    zwolnienie z VAT.
    "Doradztwo" na przykład.
    Jak na mój gust - taka np. "konsultacja" to jest "doradztwo techniczne"
    i może się łapać na "wykluczenie ze zwolnienia VAT" :)
    W informatyce chyba łatwo się "załapać" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)