  • 1. Data: 2006-02-13 12:54:53
    Temat: DG na jedna, dwie faktury i koniec.
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Witam.

    Zalozylem DG. W US ani ZUS nie jest jeszcze zarejestrowana bo nie wystawilem
    jeszcze zadnego rachunku. I tu moje pytanie. Wystawie jednego dnia 2
    rachunki i zamykam DG bo sie okazalo ze zleconiadawca zmienil warunki i nie
    bedzie to oplacalne. Jak teraz zalatwic sprawe w US i ZUS? Wystawiec
    rachunek i tego samego dnia zglosic jednoczesnie rozpoczecie DG i
    zakonczenie? W ZUS to samo?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-02-13 14:24:57
    Temat: Re: DG na jedna, dwie faktury i koniec.
    Od: t <a...@g...pl>

    Czynnik wrote:
> [...]
    > bedzie to oplacalne. Jak teraz zalatwic sprawe w US i ZUS? Wystawiec
    > rachunek i tego samego dnia zglosic jednoczesnie rozpoczecie DG i

    A moze jedna zostaw sobie ta DG - bo nasteonym razem jak otworzysz to
    bedziesz 700 do Utylizacji oddawal co miesiac?

  • 3. Data: 2006-02-13 14:49:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, Czynnik wrote:

    > Witam.
    >
    > Zalozylem DG. W US ani ZUS nie jest jeszcze zarejestrowana bo nie wystawilem
    > jeszcze zadnego rachunku.

    Erghm... "i co z tego" ?
    Zarejestrowane ma być prowadzenie DG, a nie tylko "wystawianie
    rachunków".

    > I tu moje pytanie. Wystawie jednego dnia 2
    > rachunki i zamykam DG bo sie okazalo ze zleconiadawca zmienil warunki

    ...a te zlecenia zrobiłeś w jeden dzień. Jednocześnie mając czas
    na obskoczenie US i ZUS. A juści ;)

    > Jak teraz zalatwic sprawe w US i ZUS? Wystawiec
    > rachunek i tego samego dnia zglosic jednoczesnie rozpoczecie
    > DG i zakonczenie? W ZUS to samo?

    Na miejscu US bym powiedział "a co mi tam", na miejscu ZUS
    zrobiłbym kontrolę "z niedowiary że w jeden dzień można tyle zrobić" ;)
    Po prostu rozliczenie z US i tak wyjdzie "na jedno", ale z ZUS
    (społeczne) nie. Więc obawiałbym się kontroli która ma całkiem
    sensowny argument w ręce.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-02-13 15:09:50
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Czynnik" <c...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samego dnia zglosic jednoczesnie rozpoczecie DG i zakonczenie? W ZUS to samo?

    to może jakiś znajomy z DG wystawi za Ciebie te rachunki i bedziesz miał spokój
    ?

  • 5. Data: 2006-02-13 15:46:31
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    > Erghm... "i co z tego" ?
    > Zarejestrowane ma być prowadzenie DG, a nie tylko "wystawianie
    > rachunków".

    No widocznie pracownicy US maja inne zdanie. Bylem w US i powiedzieli ze mam
    sie zglosci w ciagu 7 dni od wystawienia pierwszego rachunku.

    > ...a te zlecenia zrobiłeś w jeden dzień. Jednocześnie mając czas
    > na obskoczenie US i ZUS. A juści ;)

    J. W.

    > Na miejscu US bym powiedział "a co mi tam", na miejscu ZUS
    > zrobiłbym kontrolę "z niedowiary że w jeden dzień można tyle zrobić" ;)

    Nie tak az tyle bo to bedzie okolo 800zl. A druga sprawa ze w ZUS tez mialem
    sie zgloscic w po US w ciagu 7 dni od wystawienia pierwszego rachunku.

  • 6. Data: 2006-02-13 15:47:16
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości

    > to może jakiś znajomy z DG wystawi za Ciebie te rachunki i bedziesz miał
    > spokój ?

    Tyle ze znajomy musial by miec chyba ten sam rodzaj dzialalnosci co ja?

  • 7. Data: 2006-02-13 15:48:02
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Użytkownik "t" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A moze jedna zostaw sobie ta DG - bo nasteonym razem jak otworzysz to
    > bedziesz 700 do Utylizacji oddawal co miesiac?

    Tz. myslalem na zawiszeniem, ale problem z dwoma rachunkami nadal pozostaje.

  • 8. Data: 2006-02-13 20:26:53
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Wie ktos jak ta sytuacje rozwiazac aby wszystko bylo legalnie? Nie jest to
    zaden przekret. Poprostu nie wyszedl interes i czas go zakonczyc. Z
    informacji w US wiem ze za dzien rozpoczecia DG przyjmuja dzien wystawienia
    pierwszego rachunku. A co z zakonczeniem lub zawiewszeniem?

    Prosze o pomoc.

  • 9. Data: 2006-02-13 22:14:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No widocznie pracownicy US maja inne zdanie. Bylem w US i powiedzieli ze mam
    > sie zglosci w ciagu 7 dni od wystawienia pierwszego rachunku.

    Przejrzyj w archiwach komentarze do "w US powiedzieli"...
    Zauważ że napisałem iż z p. widzenia US pewnie są rzeczywiście
    skłonni machnąć ręką. Co nie przeszkadza że podanie różnych
    dat do US i ZUS IMO jest proszeniem się o kłopoty.
    Zaś co stanowią PRZEPISY to jest w tych przepisach :)

    > Nie tak az tyle bo to bedzie okolo 800zl. A druga sprawa ze w ZUS tez mialem
    > sie zgloscic w po US w ciagu 7 dni od wystawienia pierwszego rachunku.

    "każdy odpowiada za siebie", jak to mawiają.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-02-13 22:58:38
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    > Co nie przeszkadza że podanie różnych
    > dat do US i ZUS IMO jest proszeniem się o kłopoty.

    Ale ja nigdzie nie pisalem ze chce podac rozne daty. US jak i ZUS za date
    rozpoczecia dzialalnosci uznaja date wystawienia pierwszego rachunku. Tyle
    ze bedzie to tez prawdopodobnie ostatni rachunek i w tym moj problem co
    dalej.

    > Zaś co stanowią PRZEPISY to jest w tych przepisach :)

    I o to wlasnie pytam.