  • 51. Data: 2003-12-30 00:28:25
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury-odmowa przyjęcia faktury.
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

    Dobrze a co robić jeżeli kontrachent odsyła wystawioną fakturę (jest
    płatnikiem) i uważa, że niesłusznie wystawiona. Jest oświadczenie o
    wystawianiu fakt. bez podpisu, jest zlecenie, jest wykonana (ze zlecenia)
    usługa...? Co dalej zrobić?

  • 52. Data: 2003-12-30 06:42:11
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2003-12-29 20:01, Użytkownik Dark Icon napisał:
    > Szkoda że jestes taka natchnina i wszystkowiedząca :(
    > A jeżeli nie chce ci się odpowiadać to tego nie rób.
    >
    > Kiedyś był podział na FVAT i rachunek uproszczony a teraz jest tylko
    > dokument mający w nagłówku "faktura".
    > Obowiązek udokumetowania sprzedazy był, jest i będzie.
    >
    > Ty tez się popukaj, poczytaj, pomyśl dwa razy i najelepiej się wogóle nie
    > odzywaj.

    Zanim zaczniesz kogokolwiek obrażać, sprawdź ich skuteczność odpowiedzi
    na inne wątki. Jeśli nie potrafisz z tego wyciągnąć żadnych wniosków (a
    widać, że nie potrafisz), to zapraszam w imieniu siebie i pozostałych
    użytkowników grupy do KillFile.

    Tomek

  • 53. Data: 2003-12-30 07:07:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > A rachunku w koszty nie można wliczyć? Bo że vatu nie odliczę, to dla mnie
    > jasne, bo go nie zapłaciłem.

    Nie mówiliśmy o kosztach a jedynie o vacie bo tylko tu faktura VAT i
    rachunek róznia się od siebie.
    Koszty żądza sie swoimi prawami i tam rachunk, faktura i inne
    dopuszczalne dokumnty sa na równych prawach. Liczy sie strona
    merytorczna a nie forma dokumentu.

    A więc nie można powiedzieć że rachunek mozna ująć w koszty lub nie
    dopóki nie wiemy co na tym rachunku jest. To samo dotyczy fakury, noty
    obciążniowej, wyciągu bankowego i co sitam obie jszcze myslimy. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 54. Data: 2003-12-30 07:37:40
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Ja też. Odmowa wystawienia rachunku, faktury jest przestępstwem lub
    > wykroczeniem skarbowym, a Urząd Skarbowy jest organem władnym do
    > prowadzenia takiej sprawy i również obowiązuje go kpk. Swoją drogą, że w
    > praktyce, to różnie z tym bywa i czasem trzeba się napraszać o realizacje
    > swoich uprawnień.

    Caly czas mowie, ze jesli zglosisz to do US to nigdy nie dowiesz sie czy
    ktos zostal ukarany.

    Chodzi konkretnie o to, ze US moze wszczac postepowanie, ale ty jako
    "donosiciel" nie jestes strona w takim postepowaniu. Nie bedziesz wiec
    informowany o jego wynikach.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 55. Data: 2003-12-30 08:04:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2003, Paweł wrote:
    [...]
    >+ Dokumentów stosowanych przed
    >+ wprowadzeniem podatku VAT o nazwach "Faktura" i "Rachunek", nikt nie
    >+ anulował i nadal mogą funkcjonować.

    Masz rację. Ale pamiętamy że USy były łaskawe się czepiać np.
    "faktur proforma", mimo że nie było napisu "VAT" w nagłówku :(

    >+ Dla świętego spokoju, zawsze może sobie dopisać na "Fakturze", że
    >+ wystawca tego dokumentu nie jest płatnikiem podatku VAT.

    ...aleśmy offtopicznie (BTW: mieliśmy dla jasności zmienić na czas
    tytuł podwątku :)) zadryfowali na "ogólne przypadki wystawiania
    rachunków", a wtedy podmiot/vatowice wystawiający dokument nie
    może napisać ze "nie jest płatnikiem", mimo że pod VAT (np.
    obrót gruntem, jak na razie oczywiście :)) sprzedaż nie podlega :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 56. Data: 2003-12-30 08:52:43
    Od: Krzychas <krzychas1//@_go2_.pl>

    Dnia Mon, 29 Dec 2003 20:30:55 +0100=date Dark Icon napisal/a:

    > Mogę być leniwy i ignorantem (nawet głupcem) ale w przeciwieństwie do Ciebie
    > staram się pomóc

    A więc pomoż w najlepszy możliwy dla Ciebie sposób - NIE pomagaj, nie
    pisz, nie zabieraj głosu. Podatki to nie hocki-klocki - to
    odpowiedzialność prawna. Wypowiadanie się na tematy, o których coś tam
    świta w głowie, może nie pomóc, ale wręcz przeciwnie - zaszkodzić.
    --
    zegnam ozięble,
    Krzychas

  • 57. Data: 2003-12-30 11:21:21
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Użytkownik "freelander" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płatnikiem) i uważa, że niesłusznie wystawiona. Jest oświadczenie o
    > wystawianiu fakt. bez podpisu, jest zlecenie, jest wykonana (ze zlecenia)

    Czy ktoś jeszcze pamięta Sz.P. ORKĘ ???
    Orko, błagam wróć!
    Z pozdrowieniami Baśka

  • 58. Data: 2003-12-30 13:01:48
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dark Icon m...@p...onet.pl ...

    > Jeżeli uważasz się za "zakuty łeb " to może i nietaktownie chociaz dziwię
    > się że sa ludzie którzy nie rozumieją że się ich obraża.

    Kiedy zaczalem czytac ten watek i przeczytalem twoja pierwsza wypowiedz o
    tym ze juz nie ma rachunkow, pomyslalem: zaraz Maddy bedzie kogos chlostac.
    Kiedy przeczytalem wypowiedz Maddy która postanowiła dotrzymać ci
    towarzystwa w pleceniu trzy po trzy, o malo ze smiechu nie spadlem z
    krzesla.
    Kiedy jednak czytam twoje dalsze wypowiedzi robi mi sie niedobrze i chyba
    zaraz pojde zwymiotowac.
    Nie dostaniesz ode mnie plonka, poniewaz nie zwyklem go dawac, niemnije
    jednak uwazam dyskusje za zakonczona, kazdy wie co i jak z rachunkami.
    Prosiłbym cie Przemku tylko o jedna rzecz - zwroc uwage ze odpowiedi ktore
    tu wypisujesz, zwlasza takie bardzo stanowcze nie sa dla ciebie tylko dla
    ludzi ktorym odpowiadasz, pamietaj ze czasem mozesz im zrobic niedzwiedzią
    przysługę.
    A co do obrażania innych (się na innych???) cóż, to juz kwestia kultury.

    Pozdrawiam Maddy, która kiedys tez mnie skazala na publiczna chłostę :)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki

  • 59. Data: 2003-12-30 13:11:08
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Baśka" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś jeszcze pamięta Sz.P. ORKĘ ???
    > Orko, błagam wróć!

    A po co? Aby po raz 131 odpowiedzieć na to samo pytanie?

  • 60. Data: 2003-12-30 14:59:11
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Baśka" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A po co? Aby po raz 131 odpowiedzieć na to samo pytanie?

    A chociażby! Jej wypowiedzi były na poziomie, bez wywyższania się, bez
    zbędnych złosliwości i docinania sobie nawzajem. Była dla mnie autorytetem i
    nie zadzierała nosa jak niektórzy (bez pokazywania palcem) nie musisz sie
    domyślać o kogo chodzi.
    Baśka