  • 61. Data: 2003-12-30 15:31:24
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury-odmowa przyjęcia faktury.
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Baśka" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bss3vp$635$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A chociażby! Jej wypowiedzi były na poziomie, bez wywyższania się, bez
    > zbędnych złosliwości i docinania sobie nawzajem. Była dla mnie autorytetem
    > nie zadzierała nosa jak niektórzy (bez pokazywania palcem) nie musisz sie
    > domyślać o kogo chodzi.

    Spoko, wiem o kogo chodzi

  • 62. Data: 2003-12-30 18:49:22
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    |Caly czas mowie, ze jesli zglosisz to do US to nigdy nie dowiesz sie czy
    |ktos zostal ukarany.
    |
    |Chodzi konkretnie o to, ze US moze wszczac postepowanie, ale ty jako
    |"donosiciel" nie jestes strona w takim postepowaniu. Nie bedziesz wiec
    |informowany o jego wynikach.

    Jesteś w błędzie. Zgodnie z art. 113 kks w postępowaniu mają zastosowanie
    przepisy kpk. W szczególności ma zastosowanie art. 305§4 kpk, w którym
    czytamy: "O wszczęciu, odmowie wszczęcia albo o umorzeniu śledztwa lub
    dochodzenia zawiadamia się osobę lub instytucję państwową, samorządową lub
    społeczną, która złożyła zawiadomienie o przestępstwie, oraz ujawnionego
    pokrzywdzonego, a o umorzeniu także podejrzanego - z pouczeniem o
    przysługujących im uprawnieniach." Jak z tego wynika zawiadamiający
    otrzyma postanowienie o wszczęciu. W razie nieotrzymania takowego
    powiadomienia w terminie 6 tygodni przysługuje skarga do organu
    nadrzędnego, w tym wypadku Izby Skarbowej. Uprawnienie to wynika z art.
    306§3 kpk, przy czym zgodnie z kks właśnie te prokuratury zamienia się
    odpowiednio na Urząd Skarbowy (I instancja) oraz Izbę Skarbową (II
    instancja).

    W dalszym ciągu zawiadamiający dowiaduje się o zakończeniu sprawy przed
    organem dochodzenia. Obowiązek powiadomienia wynika z art. 334§2 kpk,
    którego zastosowanie również nie zostało wyłączone w kks. Analogicznie
    jest w wypadku odmowy wszczęcia i warunkowego umorzenia, przy czym nie
    chce mi się teraz szukać stosownych artykułów.

    Inna sprawa, że Urzędy Skarbowe interpretują te przepisy po swojemu i
    czasami należy "walnąć pięścią w stół", by skorzystać ze swoich uprawnień.
    Nie zmienia to jednak faktu, że stosowne informacje zawiadamiającemu są
    przesyłane. Jedyną różnicą w stosunku do strony postępowania jest to, że
    zawiadamiającemu nie przysługują środki odwoławcze na wydane
    postanowienia. Ale przecież rozmawiamy o tym, czy zawiadamiający będzie
    wiedział o sposobie zakończenia postępowania, a nie o jego wpływie na jego
    bieg.

    Oczywistym warunkiem uzyskania powyższych uprawnień jest wysłanie
    normalnego zawiadomienia, a nie anonimu.

  • 63. Data: 2003-12-30 19:08:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, Baśka wrote:
    [...]
    >+ Czy ktoś jeszcze pamięta Sz.P. ORKĘ ???

    ...a ktoś NIE pamięta ?? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 64. Data: 2003-12-30 19:09:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, /slawek wrote:

    >+ Użytkownik "Baśka" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Orko, błagam wróć!
    >+
    >+ A po co? Aby po raz 131 odpowiedzieć na to samo pytanie?

    Doprawdy, czasem pojawiają się NOWE pytania.
    No i jest paczka pytań na które uzasadnienia NIE padły...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 65. Data: 2003-12-30 20:40:48
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > przysługujących im uprawnieniach." Jak z tego wynika zawiadamiający
    > otrzyma postanowienie o wszczęciu. W razie nieotrzymania takowego

    Coz, jesli jeszcze znajde to wysle ci skan mojego pisemka z US.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 66. Data: 2003-12-30 20:45:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Coz, jesli jeszcze znajde to wysle ci skan mojego pisemka z US.

    Jeśli nie dostałeś odpowiedzi, to nie wysyłaj go mnie, tylko Izbie
    Skarbowej. Ja nie mam nadzoru nad Urzędami Skarbowymi.

  • 67. Data: 2003-12-30 21:05:34
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Tue, 30 Dec 2003, Baśka wrote:
    > [...]
    >
    > ...a ktoś NIE pamięta ?? :)

    miałem podejrzenia co do pochodzenia jej nick'a
    ale nie zdążyłem ich potwierdzić, ORKA zniknęła...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 68. Data: 2003-12-30 22:11:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, KrzysiekPP wrote:

> [...]
    >+
    >+ Coz, jesli jeszcze znajde to wysle ci skan mojego pisemka z US.

    Skan jak skan. Napisz co ci podali jako podstawę "odmowy" oraz
    o co występowałeś. Prawo mamy jakie mamy a świadomość prawa "ogólnego"
    w US wcale nie musi być ponadprzeciętna - no i Robert wyraźnie pisał
    że trzeba się upominać :)
    To że ilość spraw przegranych przez USy przed NSA wcale nie jest
    "promilowa" daje podstawy do dywagacji że łamanie KPK też wcale
    nie musi być rzadkością :) :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)