  • 11. Data: 2003-07-02 22:55:57
    Temat: Re: Bez zezwolenia ??? !!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Osobiście mocno w to wątpię i podejrzewam, że duża część
    | z nich bardziej martwi się tym jak, komu i za ile sprzedać jedną
    | czy drugą ustawę albo rozporządzenie ;-)

    Kurcze! Ciekawe, czy dożyję wyborów, których wyniku nie będę musiał
    rozpatrywać w kategoriach wstydu. Wstydu, że spośród kilkudziesięciu
    milionów Polaków nie można wybrać kilkuset mądrych ludzi.

    | Eee... władze po prostu liczą na jak najdłuższe utrzymanie się
    | przy władzy właśnie :-))

    Nauki polityczne miałem dawno, ale coś mi świta, że chyba właśnie taki ma
    być cel każdego ugrupowania politycznego. No ale w ramach tego utrzymywania
    się przy władzy, to nie mogliby trochę pomyśleć?

    | Bez ograniczeń czasowych?
    | Hmm... przypuszczam, że od chętnych do życia na cudzy koszt
    | nie można byłoby się opędzić ;-)

    Silnie polemizowałbym. Świadczenie na poziomie minimum i rozsądne prawo
    blokujące nielegalne zatrudnienie powinno moim zdaniem odnieść skutek.
    Przynajmniej na dłuższą metę. Plus sprowadzenie do rozsądnego poziomu
    kosztów utrzymania pracownika przez pracodawcę, by umożliwić legalne
    zatrudnienie. No, ale teraz ponosimy podwójne koszty ubezpieczenia
    społecznego, więc nie ma co się dziwić. Tylko kretyn mógł dopuścić do tego,
    by wszystkie reformy były prowadzone równolegle. Aż dziw, że jeszcze
    zipiemy.

  • 12. Data: 2003-07-03 05:10:08
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

    > karno-skarbowa (niezgłoszenie dochodu) i wykroczenie (niepłacenie składek
    > ubezpieczeniowych).

    Mój brat chciał założyć działalność gosp. (sprzedaż towaru detalicznego w
    sklepie internetowym lub na aukcjach) - oczywiście po skalkulowaniu
    dochodów - wyszło mu, że miesięcznie zarobi 300 PLN odjąć podatek. W swojej
    firmie nie chcę go zatrudnić, bo musiałbym płacić za niego ZUS i zastanawiam
    się, czy nie lepiej byłoby gdyby założył tą działalność na lewo teraz i
    zarejestrował się jak już zwiększy obroty.

    Od czego zależy, czy będzie sprawa karno-skarbowa za niezgłoszenie dochodu,
    ile za to grozi?
    A za wykroczenie niepłacenia składek - jak tego uniknąć? Czym się ew.
    tłumaczyć w sądzie?
    Czy przez internet mogliby go namierzyć - np. przez Allegro?

    Acha - czy jeśli prowadzę działalność gospodarczą - świadczę usługi
    poligraficzne - mogę bez zbędnych formalności zatrudnić pracownika, który
    zająłby się sprzedażą w internecie towaru zupełnie nie związanego z moją
    działalnością?

  • 13. Data: 2003-07-03 09:02:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2003, pix wrote:
    [...Robert...]
    >+ > Osobiście skłaniałbym się ku takiemu rozwiązaniu, by utrzymać zasiłek na
    >+ > poziomie minimum socjalnego na stałe i bardzo rygorystycznie ścigać
    >+ > nielegalne zatrudnienie.
    >+
    >+ Bez ograniczeń czasowych?

    Bez.
    Z obowiązkiem swiadczenia pracy we wskazanym miejscu i czasie,
    bynajmniej nie przez 100% czasu ale tak że pracy na czarno
    załapać się nie da :] (raz przez 3 dni, raz przez tydzień...)
    i oczywiście z "dopłatami" (i zwrotem kosztów dojazdu)
    przy świadczeniu pracy.
    Oczywiście w układzie w którym z gmin aż 2 przez cały rok
    organizują jakieś prace interwencyjne nie ma o czym mówić.
    Ale... te autostrady... Ja wiem że "maszynami szybciej" !
    Co z tego - ile miliardów skasowała już agencja od udawania
    budowania autostrad ? A prace *przygotowawcze* nie wymagają
    toleracji 1 cm !

    >+ Hmm... przypuszczam, że od chętnych do życia na cudzy koszt
    >+ nie można byłoby się opędzić ;-)

    Ktoś mówił że wszystko "za darmo" ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-07-03 21:23:33
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > załapać się nie da :] (raz przez 3 dni, raz przez tydzień...)
    > i oczywiście z "dopłatami" (i zwrotem kosztów dojazdu)

    Obawiam się, że w praktyce pozostałoby to jednak fikcją
    i całe rzesze ludzi chętnie wiodłoby swoje spokojne życie
    pasożytując na reszcie.

    > Oczywiście w układzie w którym z gmin aż 2 przez cały rok
    > organizują jakieś prace interwencyjne nie ma o czym mówić.

    Ano.

    > Ale... te autostrady... Ja wiem że "maszynami szybciej" !
    > Co z tego - ile miliardów skasowała już agencja od udawania
    > budowania autostrad ?

    Zdaje się, że po to ją właśnie powołano więc dla pewnych
    ludzi sprawdza się znakomicie :-(

    > Ktoś mówił że wszystko "za darmo" ? ;)

    Tak to jakoś zabrzmiało ;-)

    > pozdrowienia, Gotfryd

    wzjm. Pix

  • 15. Data: 2003-07-03 21:41:45
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Kurcze! Ciekawe, czy dożyję wyborów, których wyniku nie będę musiał
    > rozpatrywać w kategoriach wstydu. Wstydu, że spośród kilkudziesięciu
    > milionów Polaków nie można wybrać kilkuset mądrych ludzi.

    Mądrość jakoś nie ma u nas wzięcia - liczy się socjotechnika
    i prymitywny populizm więc w największej liczbie wypływają
    na wierzch szumowiny.

> [...]
    utrzymywania
    > się przy władzy, to nie mogliby trochę pomyśleć?

    Kadencja trwa krótko i czas ten nalezy przede wszystkim
    wykorzystać na przygotowanie się do następnych lat chudych ;-)
    A zresztą po co sie narażać trudnymi decyzjami - wystarczy
    tylko przetrzymać tych kilka latek i kłopot z głowy.

    > (..) Tylko kretyn mógł dopuścić do tego,
    > by wszystkie reformy były prowadzone równolegle. Aż dziw, że jeszcze
    > zipiemy.

    Pamiętam rzeczowe głosy, że nas na to nie stać, ale zostały
    zakrzyczane i przeważył "czynnik polityczny".
    Ale chyba jeszcze gorsze od jednoczesności była nieumiejętność
    ich rozsądnego przygotowania.

    Pix

  • 16. Data: 2003-07-04 23:41:18
    Temat: Odp: Bez zezwolenia ??? !!!
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    kodeks wykroczeń 61^1

    Użytkownik Zdanek <n...@m...adresu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdv7dk$dgt$...@a...news.tpi.pl...

  • 17. Data: 2003-07-05 00:36:41
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    Dokładnie w kodeksie wykroczeń - brzmi to tak:
    Art. 60^1.
    § 1. Kto prowadzi działalność gospodarczą bez wymaganego zgłoszenia do ewidencji
    działalności gospodarczej lub bez wymaganej koncesji albo zezwolenia, podlega karze
    ograniczenia wolności albo grzywny.

    Użytkownik interpio <i...@f...polbox.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:be53f3$urh$...@a...dialog.net.pl...