    From: "solek" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: Projekt konstrukcji - ile KUP :))))
    Date: Tue, 16 Sep 2003 10:54:32 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik
    > A jako kto zawierasz umowę ? Prowadzisz DG ?
    > Komu robisz projekt ? "firmie" ?

    Użytkownik pix
    > AFAIK 50% to przywilej wyłącznie architektów.

    Użytkownik Adamski
    >Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    >twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w
    >jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu
    >wyrażenia (utwór).

    >2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

    >1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    >(literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz
    >programy komputerowe),

    Przy projektowaniu konstrukcji korzysta się z pewnego szablonu i powiela się
    standardowe rozwiązanie, ale w 99% wymaga to indywidualnego podejścia do
    każdego elementu konstrukcyjnego.
    "Każdy" budynek ma bowiem inne wymiary, przeznaczenie, usytuowanie, warunki
    gruntowe itp.

    Dlatego wg mnie projektowanie konstrukcji obiektów budowlanych jest
    przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze wyrażanej
    znakami graficznymi symbolami itp.
    nie wiem tylko czy skarbówka będzie tego samego zdania :))

    Opracowania architektoniczne i urbanistyczne są jednoznacznie
    zakwalifikowane do 50% KUP

    Chodzi mi o umowy o dzieło, ale również te wynikające ze stosunku pracu na
    pełny etat.

    Proszę o komentarz
    Pozdrówka Solek