    From: "Elvgreen" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odwołanie od błędnej decyzji naczelnika US - problem
    Date: Fri, 8 Jul 2005 14:35:25 +0200

    Witam!
    Mam taki problem, którego nie potrafię rozwiązać.
    W zeznaniu za 2003 r. powstała różnica zdań między mną a US. US
    interpretował przepisy na moja niekorzyść. Nie zgodziłem się z tą
    interpretacją i nie zgodziłem się na korektę zeznania. Naczelnik wydał
    decyzję na moją niekorzyść wyznaczając należny podatek. Od decyzji się nie
    odwołałem.

    Po roku sąd najwyższy potwierdził słuszność mojej interpretacji przepisów.
    Złożyłem korektę do zeznania. Okazuje się, że mogę się pocałować, bo nie
    odwołałem się od decyzji co powoduje, że tamto rozliczenie jest już
    zapieczętowane i nikt nigdy do niego już nie ma prawa wracać. Podobno nawet
    US nie ma prawa już w nie ingerować.

    I pytanie:
    Czy warto iść do sądu. Sprawa idzie o 2000 zł. Co ciekawe. W podobnej
    sytuacji byli też ludzie, którzy zgodzili się na złożenie korekty i nie
    kwestionowali interpretacji urzędnika. Po roku złożyli korektę i kasa
    została im zwrócona. Ja podobno nie mam prawa do złożenia korekty.

    To prawda?
    Może ktoś podać jakąś podstawę prawną?
    pozdrowienia