eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Odzyskane tonery / kartridże
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 11. Data: 2007-02-22 12:08:03
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 12:53:26 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >> Widzę, ale zastanawia mnie jedno - rozbierz to zdanie na czynniki,
    >> co Ci wychodzi:
    >>
    >> A) (inne dowody opłat), w tym (dokonywanych na podstawie książeczek
    >> opłat,
    >> oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2).
    >>
    >> czy
    >>
    >> B) (inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek
    >> opłat),
    >> oraz (dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2).
    >>
    >> ?
    >>
    >> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
    >> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
    >> dane
    >> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
    >> opłat.
    >
    > Oczywiście.
    > W swojej kategorii.
    > KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
    >

    Nie rozumiem o czym mówisz :)

    Wg wariantu B mamy taki zapis rozporzadzenia: "Za dowody księgowe uważa
    się również
    dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2".
    Jeśli więc wariant B jest poprawny, to kazdy dokument spełniający warunki
    może zostać
    zaksiegowany w KPiR. Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
    można go zaksięgować.
    Jeżeli dobrze rozumiem, to chodzi Ci o to, że KW to dokument kasowy a nie
    dokument
    stwierdzający koszt - mi natomiast chodzi o to że przy KPiR KW jest tylko
    świstkiem
    na zasadzie oświadczenia o poniesieniu kosztu, zawierającego wymagane dane.

    Przykładowo Mała Księgowość RzP posługuję się różnymi innymi nazwami
    dokumentów
    zaczerpniętych z PK, co nie zmienia faktu że są tam one tylko pomocniczo -
    bo rozporzadzenie do KPiR nic o nich nie wspomina.
    Stosowanie nazewnictwa papierów zaczerpniętego z PK wprowadza porządek
    "formalny",
    natomiast prawnie rzecz biorąc nie ma to znaczenia, równie dobrze mógłbyś
    stosowac dokumenty
    na modłę tych z prawodawstwa chilijskiego :)


    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!


  • 12. Data: 2007-02-22 12:57:47
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >>> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
    >>> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
    >>> dane
    >>> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
    >>> opłat.
    >>
    >> Oczywiście.
    >> W swojej kategorii.
    >> KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
    >>
    >
    > Nie rozumiem o czym mówisz :)

    Pewnie dlatego że Ty mówisz o jakiejś kpir a ja o prawie do uznania KW za
    koszty.
    Tak a propos - ja mam PK.

    > Wg wariantu B mamy taki zapis rozporzadzenia: "Za dowody księgowe uważa
    > się również
    > dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2".
    > Jeśli więc wariant B jest poprawny, to kazdy dokument spełniający warunki
    > może zostać
    > zaksiegowany w KPiR. Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
    > można go zaksięgować.

    A księguj sobie.
    Ale prawo do odliczenia kosztu na tej podstawie z tego powodu się nie
    stworzy.

    > Jeżeli dobrze rozumiem, to chodzi Ci o to, że KW to dokument kasowy a nie
    > dokument
    > stwierdzający koszt - mi natomiast chodzi o to że przy KPiR KW jest tylko
    > świstkiem

    Zawsze jest tylko świstkiem.
    Przy KPiR często zbędnym.

    > Stosowanie nazewnictwa papierów zaczerpniętego z PK wprowadza porządek
    > "formalny",
    > natomiast prawnie rzecz biorąc nie ma to znaczenia, równie dobrze mógłbyś
    > stosowac dokumenty
    > na modłę tych z prawodawstwa chilijskiego :)

    Zgadza się.


  • 13. Data: 2007-02-22 13:22:02
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 13:57:47 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>>> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
    >>>> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
    >>>> dane
    >>>> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
    >>>> opłat.
    >>>
    >>> Oczywiście.
    >>> W swojej kategorii.
    >>> KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
    >>>
    >>
    >> Nie rozumiem o czym mówisz :)
    >
    > Pewnie dlatego że Ty mówisz o jakiejś kpir a ja o prawie do uznania KW
    > za koszty.
    > Tak a propos - ja mam PK.

    Aha :)

    >
    >> Wg wariantu B mamy taki zapis rozporzadzenia: "Za dowody księgowe uważa
    >> się również
    >> dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2".
    >> Jeśli więc wariant B jest poprawny, to kazdy dokument spełniający
    >> warunki może zostać
    >> zaksiegowany w KPiR. Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
    >> można go zaksięgować.
    >
    > A księguj sobie.
    > Ale prawo do odliczenia kosztu na tej podstawie z tego powodu się nie
    > stworzy.
    >

    No dobra, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz - ustawa nic nie wspomina
    o tym że musisz koszty udokumentować w jakiś specjlany sposób - wystarczy
    że je poniesiesz.
    Rozporzadzenie do KPiR wspomina o tym że księguje się prawidłowe i
    rzetelne dowody.
    Świstek spełniający wymagania formalne odnośnie zawartych w nim danych
    jest prawidłowym
    niewadliwym dowodem, jeśli stwierdza faktyczną operację jest też rzetelny
    - a więc można ksiegować?

    Idąc innym tropem - KPiR, zogdnie z updof, ma służyć do ustalenia dochodu,
    w związku z czym
    rozporzadzenie nie może zabraniać księgować przychdów czy kosztów. W
    jednej z interpretacji
    z sip znalazłem odpowiedź na pytanie podobne do tego nad którym teraz
    dyskutujemy -
    odpoiewiedź, zaskakująco, była dosyć jednoznaczna - dowód ksiegowy musi
    spełniać wymagania z
    rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR _ale_ aktem wyższego rzędu jest
    Ordynacja
    i tam jest zapisane, że dowodem może być wszytsko co jest zgodne z prawem
    i może przyczynić
    się do wyjasnienia sprawy, i w związku z tym, w tamtym konkretnym
    przypadku pytający mógł
    zaksięgować dowód niewymieniony w rozporządzeniu.


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!


  • 14. Data: 2007-02-22 13:49:50
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja wKwestiiFormalnej:

    On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:

    >> Ale on nie ma żadnego dowodu.
    >> KW nim nie jest.
    >
    > Jesteś pewien?
    >
    > "
    > § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    > (...)
    > 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat, oraz
    > dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.
    > "

    Może sprawdź ten paragraf 12?
    W szczególności ciekawym od kiedy dokument zawierający podpis kontrahenta
    można zaliczyć do dowodów wewnętrznych ;) - to jest podpunkt "d" jakby
    co :)

    pzdr, Gotfryd


  • 15. Data: 2007-02-22 14:01:07
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 14:49:50 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Ja wKwestiiFormalnej:
    >
    > On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:
    >
    >>> Ale on nie ma żadnego dowodu.
    >>> KW nim nie jest.
    >>
    >> Jesteś pewien?
    >>
    >> "
    >> § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    >> (...)
    >> 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    >> oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.
    >> "
    >
    > Może sprawdź ten paragraf 12?
    > W szczególności ciekawym od kiedy dokument zawierający podpis
    > kontrahenta
    > można zaliczyć do dowodów wewnętrznych ;) - to jest podpunkt "d" jakby
    > co :)
    >

    "
    3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    (...)
    2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
    operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
    co najmniej:
    a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
    uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
    b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
    gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
    operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
    podanie jednej daty,
    c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe
    określenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
    naturalnych,
    d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    gospodarczych - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający
    powiązanie dowodu z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
    "

    O co chodzi? :)


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!


  • 16. Data: 2007-02-22 14:39:48
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
    >>> można go zaksięgować.
    >>
    >> A księguj sobie.
    >> Ale prawo do odliczenia kosztu na tej podstawie z tego powodu się nie
    >> stworzy.
    >>
    >
    > No dobra, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz - ustawa nic nie wspomina
    > o tym że musisz koszty udokumentować w jakiś specjlany sposób - wystarczy
    > że je poniesiesz.

    I naprawdę nic o RACHUNKACH nie znalazłeś? ;-)


  • 17. Data: 2007-02-22 14:41:43
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tn5k75se5o25xk@unk.mshome.net...
    > Dnia 22-02-2007 o 14:49:50 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    > napisał(a):
    >
    >> Ja wKwestiiFormalnej:
    >>
    >> On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:
    >>
    >>>> Ale on nie ma żadnego dowodu.
    >>>> KW nim nie jest.
    >>>
    >>> Jesteś pewien?
    >>>
    >>> "
    >>> § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    >>> (...)
    >>> 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    >>> oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.
    >>> "
    >>
    >> Może sprawdź ten paragraf 12?
    >> W szczególności ciekawym od kiedy dokument zawierający podpis
    >> kontrahenta
    >> można zaliczyć do dowodów wewnętrznych ;) - to jest podpunkt "d" jakby
    >> co :)
    >>
    >
    > "
    > 3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    > (...)
    > 2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
    > operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
    > co najmniej:
    > a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
    > uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
    > b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
    > gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
    > operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
    > podanie jednej daty,
    > c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe
    > określenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
    > naturalnych,
    > d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    > gospodarczych - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający
    > powiązanie dowodu z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
    > "
    >
    > O co chodzi? :)

    A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do możliwości
    odliczenia w koszty danej operacji.
    Wydatekim to jest, kosztem już niekoniecznie.


  • 18. Data: 2007-02-22 14:58:05
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 15:41:43 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do
    > możliwości odliczenia w koszty danej operacji.
    > Wydatekim to jest, kosztem już niekoniecznie.

    Aha ok, już rozumiem do czego pijecie :)
    Mogę sobie wpisać zgodnie z prawem KW do KPiR, jednak ponieważ sprzedawca
    ma obowiązek wystawić
    mi rachunek to powinienm księgowac zakupy na podstawie rachunku bo tylko
    wtedy będą kosztem?
    Tylko jak to się ma do:
    1) Art 22 ust 1 pdof
    2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
    sprzedawca robi lewiznę
    i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go sprzedać,
    ale nie możesz się
    doprosić rachunku ani zwrotu kasy.


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!


  • 19. Data: 2007-02-22 15:12:53
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >> A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do
    >> możliwości odliczenia w koszty danej operacji.
    >> Wydatkiem to jest, kosztem już niekoniecznie.
    >
    > Aha ok, już rozumiem do czego pijecie :)
    > Mogę sobie wpisać zgodnie z prawem KW do KPiR, jednak ponieważ sprzedawca
    > ma obowiązek wystawić
    > mi rachunek to powinienm księgowac zakupy na podstawie rachunku bo tylko
    > wtedy będą kosztem?
    > Tylko jak to się ma do:
    > 1) Art 22 ust 1 pdof

    A konkretniej?
    Zacytuj może, nie mam pod ręką (w ogóle pdof mnie średnio interesuje), a Ty
    jak podajesz takie numerki zapewne masz.


    > 2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
    > sprzedawca robi lewiznę
    > i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go sprzedać,
    > ale nie możesz się
    > doprosić rachunku ani zwrotu kasy.

    Proste, nie wydawać kasy, dopóki nie ma się rachunku w ręku.
    Albo kupować o tyle taniej, żeby rachunek nie był istotny.


  • 20. Data: 2007-02-22 15:40:57
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 16:12:53 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do
    >>> możliwości odliczenia w koszty danej operacji.
    >>> Wydatkiem to jest, kosztem już niekoniecznie.
    >>
    >> Aha ok, już rozumiem do czego pijecie :)
    >> Mogę sobie wpisać zgodnie z prawem KW do KPiR, jednak ponieważ
    >> sprzedawca ma obowiązek wystawić
    >> mi rachunek to powinienm księgowac zakupy na podstawie rachunku bo
    >> tylko wtedy będą kosztem?
    >> Tylko jak to się ma do:
    >> 1) Art 22 ust 1 pdof
    >
    > A konkretniej?
    > Zacytuj może, nie mam pod ręką (w ogóle pdof mnie średnio interesuje), a
    > Ty jak podajesz takie numerki zapewne masz.

    "
    1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia
    przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z
    wyjątkiem
    kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione w walutach obcych
    przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia
    kosztu.>
    "

    Nie ma podanych inych warunków zaliczenia kosztu.

    >
    >
    >> 2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
    >> sprzedawca robi lewiznę
    >> i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go
    >> sprzedać, ale nie możesz się
    >> doprosić rachunku ani zwrotu kasy.
    >
    > Proste, nie wydawać kasy, dopóki nie ma się rachunku w ręku.
    > Albo kupować o tyle taniej, żeby rachunek nie był istotny.

    Najprościej, ale co jeśli juz człowiek się wpuścił w maliny?
    Przecież towar został zakupiony, zapłacony, trzeba więc zaksięgować w KPiR.

    Mam taką koncepcję jak to zrobić: zaksięgowac na podstawie zestawienia,
    zgodnie z

    "
    § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
    "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
    zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli materiał lub
    towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporządzenia -
    dokumentowany jest fakturami dostawców, został dostarczony do zakładu lub
    dokonano nim obrotu przed otrzymaniem faktury, należy sporządzić
    szczegółowy opis otrzymanego materiału (lub towaru handlowego), podając
    imię, nazwisko (firmę) i adres dostawcy, ilość i
    rodzaj oraz cenę jednostkową i wartość materiału (lub towaru handlowego) i
    dokonać zapisu w księdze na podstawie opisu. Opis musi być potwierdzony w
    sposób określony w ust. 1 oraz przechowywany jako dowód zakupu i połączony
    z nadesłaną następnie fakturą. Ewentualna różnica w stosunku do wartości
    podanej w fakturze musi być wpisana do księgi (ewidencji) w dniu
    otrzymania faktury.
    "

    I dopiąć potem wyjasnienie że sprzedawca nie chciał wystawić faktury.
    Co myślicie? Przepisy spełnia, faktury sami siłą nie wydrzemy jak ktoś nie
    chce wystawić
    wbrew obowiązkowi.


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1