  • 21. Data: 2007-02-22 16:53:45
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > 1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia
    > przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z
    > wyjątkiem
    > kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione w walutach obcych
    > przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
    > Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia
    > kosztu.>
    > "
    >
    > Nie ma podanych inych warunków zaliczenia kosztu.

    Eeeee, gdzieś się znajdą w przepisach szczegółowych.
    Poszukaj zwłaszcza koło słów "faktura" czy "rachunek".

    > Najprościej, ale co jeśli juz człowiek się wpuścił w maliny?

    Potraktować to jako nauczkę na przyszłość.

    > Przecież towar został zakupiony, zapłacony, trzeba więc zaksięgować w
    > KPiR.

    Nie ma obowiązku.

    > Mam taką koncepcję jak to zrobić: zaksięgowac na podstawie zestawienia,
    > zgodnie z
    >
    > "
    > § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
    > "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
    > zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli materiał lub
    > towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporządzenia -
    > dokumentowany jest fakturami dostawców

    No popatrz, jednak sam powoli znajdujesz przepisy że jednak faktury są
    niezbędne....

    > I dopiąć potem wyjasnienie że sprzedawca nie chciał wystawić faktury.
    > Co myślicie?

    Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....

  • 22. Data: 2007-02-22 16:59:46
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 17:53:45 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Eeeee, gdzieś się znajdą w przepisach szczegółowych.
    > Poszukaj zwłaszcza koło słów "faktura" czy "rachunek".

    > Potraktować to jako nauczkę na przyszłość.

    > Nie ma obowiązku.

    Niżej masz jak byk że jednak jest.

    > No popatrz, jednak sam powoli znajdujesz przepisy że jednak faktury są
    > niezbędne....

    Poczytaj całość a nie wybiórczo :) Materiały i towary otrzymane bez faktury
    księguje się sporzadzoną przez siebie specyfikacją. A faktury można nigdy
    nie otrzymać
    bo np list zaginie a dzień później sprzedawca umrze.

    > Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....

    Ściśle trzymając się terminologii to masz rację.

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 23. Data: 2007-02-22 17:20:23
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Poczytaj całość a nie wybiórczo :) Materiały i towary otrzymane bez
    > faktury
    > księguje się sporzadzoną przez siebie specyfikacją.

    Tak - na magazyn.
    Ta specyfikacja zwie się PZ.

    Koszty to inna bajka.
    Można pomyśleć czy w takim przypadku RW nie byłby kosztem......
    Niemniej bałbym się wprowadzać PZ, a potem wystawiać RW nie mając faktury.

    > Ściśle trzymając się terminologii to masz rację.

    Spróbuj potraktować PZ jako dowód zakupu, szybko Cię US wyleczy z takich
    pomysłów.

  • 24. Data: 2007-02-22 17:44:02
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 18:20:23 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > faktury.

    > Spróbuj potraktować PZ jako dowód zakupu, szybko Cię US wyleczy z takich

    Ty piszesz o PK? Bo przy KPiR magazynu nie ma,
    a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania, choćby
    na podstawie
    własnego opisu dostawy.

  • 25. Data: 2007-02-22 19:41:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Ty piszesz o PK? Bo przy KPiR magazynu nie ma,

    Nie ma obowiązku, co nie znaczy że jest zakaz.
    Zapewniam Cię, że wiele firm na KPiR zginęłoby, gdyby nie prowadziło
    magazynu.

    > a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania, choćby
    > na podstawie
    > własnego opisu dostawy.

    Musi się stać?

  • 26. Data: 2007-02-22 19:57:24
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 20:41:11 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Nie ma obowiązku, co nie znaczy że jest zakaz.
    > Zapewniam Cię, że wiele firm na KPiR zginęłoby, gdyby nie prowadziło
    > magazynu.

    Domyślam się, mówiłem u wymogui prowadzenia magazynu

    > Musi się stać?

    "
    § 11.
    (...)
    4. Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
    (...)
    3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, =>z
    wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów zakupu
    materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów robocizny <=
    (...)
    5. Przepisy ust. 4 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia braku
    zapisów lub błędnych zapisów dotyczących kosztów uzyskania przychodu.
    "

    Jesli kupiłeś towar handlowy lub materiał podstawowy lub zapłaciłeś komuś,
    to niewpisanie tego do KPiR powoduje że z miejsca staje się ona
    nierzetelna,
    bez żadnego ale.

    Do teog dochodzi cytowany wczesniej paragraf o konieczności wpisania
    zakupów w dniu ich otrzymania, choćby na podstawie własnego protokołu.

    Oczywiście można gdybać czy to muszą być koszty, gdyż rozporzadzenie do
    księgi mówi co masz tam wpisywac a nie co jest kosztem, ale w ustawie
    jest zapis że KPiR prowadzi sie w celu ustalenia dochodu, więc jeśli
    masz obowiązek coś wpisać do KPiR, to raczej nie dla samego wpisania.

    pozdr

  • 27. Data: 2007-02-22 21:27:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    >
    > Jesli kupiłeś towar handlowy lub materiał podstawowy lub zapłaciłeś komuś,
    > to niewpisanie tego do KPiR powoduje że z miejsca staje się ona

    Tyle że nie o to pytałem.

    Dziwne, ze cały czas nie rozumiesz o czym mowa, albo tylko udajesz.
    Wypadałoby trochę poczytać o różnicy między kosztem, a obowiązkiem
    wpisania/księgowania lub jego brakiem.
    To są totalnie dwie różne rzeczy.
    Przepisy o zaliczaniu w koszty są zupełnie czym innym niż przepisy o tym jak
    prowadzić kpir.
    Zwłaszcza że nie wszyscy mają obowiązek prowadzenia kpir i przez to ich to
    totalnie nie dotyczy, a prawa do zaliczania w koszty (lub brak tych praw) w
    obu przypadkach jest identyczny.

  • 28. Data: 2007-02-22 21:34:03
    Od: t <r...@o...pl>

    No to o tym napisałem niżej, ale wyciąłeś:

> [...]
    > jest zapis że KPiR prowadzi sie w celu ustalenia dochodu, więc jeśli
    > masz obowiązek coś wpisać do KPiR, to raczej nie dla samego wpisania.

    Natomiast tutaj pośrednio przyznajesz mi rację:

    > Zwłaszcza że nie wszyscy mają obowiązek prowadzenia kpir i przez to ich
    > to totalnie nie dotyczy, a prawa do zaliczania w koszty (lub brak tych
    > praw) w obu przypadkach jest identyczny.

    No bo patrz - ktoś nie ma obowiązku prowadzenia KPiR, dajmy na to
    naczelnik go zwolnił
    z tego. Czyli nie stosują się do niego przepisy rozporzadzenia - ale cały
    czas
    stosują się przepisy updof. Czyli taki podatnik ma sobie wyliczyć koszty
    nie korzystając
    z "rozporządzeniowej" definicji dowodu księgowego. Czyli z czego bierze
    definicję
    - moim zdaniem z Ordynacji Podatkowej.

    pozdr

  • 29. Data: 2007-02-22 21:55:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > No bo patrz - ktoś nie ma obowiązku prowadzenia KPiR, dajmy na to
    > naczelnik go zwolnił

    Prościej - stosuje PK.

> [...]
    > nie korzystając
    > z "rozporządzeniowej" definicji dowodu księgowego. Czyli z czego bierze

    Ale czego definicję?
    Bo to tylko Ty twierdzisz, że definicja dowodu księgowego jest podstawą do
    zaliczenia w koszty....

    > - moim zdaniem z Ordynacji Podatkowej.

    A moim zdaniem z całokształtu przepisów podatkowych (jego dotyczących
    oczywiście).

  • 30. Data: 2007-02-22 22:11:16
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 22:55:52 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Ale czego definicję?
    > Bo to tylko Ty twierdzisz, że definicja dowodu księgowego jest podstawą
    > do zaliczenia w koszty....

    To się role odwróciły :)
    Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan faktyczny,
    poniesienie kosztu.