  • 11. Data: 2007-06-05 09:20:18
    Temat: Re: Op?acanie rachunków za internet z nie swojego konta a odliczenie podatku VAT
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 08:58:09 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >
    > Wrócisz do p. wyjścia - wyjaśnisz "legalność zapłaty" (której,
    > zauważmy,
    > na razie nikt się nie czepia, przy czym nie możemy wykluczyć czy US nie
    > czeka aż "podatnik sam się wkopie), ale w ramach owej legalności
    > wyjaśnisz, że płacący właśnie... płacił za Internet. W ramach swojego
    > "dokładania się do gospodarstwa".
    > Czyli nie ojciec płacił, czyli nie ojciec ma prawo do odliczeń.

    Ale idąc tym tropem .... jeżeli syn jest zobowiązany do czegośtam wobec
    ojca, powiedzmy że jest mu winien 1000zł. I teraz ojciec mu każe w ramach
    zwrotu pożyczki opłacić jego (tzn ojcowskie) rachunki. Wtedy jest to już
    chyba wydatek ojca ...

    p. m.

  • 12. Data: 2007-06-05 10:26:18
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-06-2007 o 11:20:18 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zwrotu pożyczki opłacić jego (tzn ojcowskie) rachunki. Wtedy jest to już

    Ano, z tym że cała sytuacja jest absurdalna - myślałem że tylko dzieci w
    podstawówce
    mają takie ciekawe problemy, a tutaj za sprawą naszego kochanego
    ustawodawcy normalny człowiek
    na każdym kroku spotyka księżycowe przeszkody :)

  • 13. Data: 2007-06-05 10:28:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-06-2007 o 22:05:26 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Naprawdę chcesz się wkopać oświadczeniem, że prowadzisz DG pt.
    > "pośrednictwo finansowe"? Hm...

    Pewnie jak zwykle masz racje, ale tak jak napisałem chwilę wcześniej
    - toż to kompletny asurd do czego prowadzi zwykła rzecz zapłacenia
    czegoś za kogoś bliskiego...

    I tylko cieszmy się że np w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia
    łaskawie wykluczyli z oddziaływania tej ustawy żarło wytworzone na własne
    potrzeby,
    co skądinąd zastanawia mnie, czy aby poczęstowanie gości obiadem nie
    powinno
    zostać poprzedzone zawiadomieniem sanepidu, euratomu i straży pożarnej ...

  • 14. Data: 2007-06-05 11:13:10
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > zwrotu pożyczki opłacić jego (tzn ojcowskie) rachunki. Wtedy jest to już

    Np pożyczył?
    Pojawi się pytanie kolejne - czy zapłacił PCC?

    :) fajny świat, co nie?

  • 15. Data: 2007-06-05 12:47:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 13:13:10 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > Np pożyczył?
    > Pojawi się pytanie kolejne - czy zapłacił PCC?
    >
    > :) fajny świat, co nie?

    PCC wychodzi dużo taniej. A poza tym to mógł być depozyt, dla uniknięcia
    podatku właściwy.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-06-05 13:09:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote in message

    > E, przeciez jezeli osiaga dochody zobowiazany jest do dokladania sie na
    > utrzymanie gospodarstwa domowego. Oswiadczenie, ze zaplata za te faktury
    > byla uzgodnionym dokladaniem nie wystarczy?

    czyli własnie udowodnił, że zapłacił on, a nie ojciec.

  • 17. Data: 2007-06-05 13:10:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

> [...]
    > zwrotu pożyczki opłacić jego (tzn ojcowskie) rachunki. Wtedy jest to już

    to jest właśnie to co napisałem.
    i ma to sens.

  • 18. Data: 2007-06-05 13:11:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <s...@a...pl> wrote in message

    > Np pożyczył?
    > Pojawi się pytanie kolejne - czy zapłacił PCC?
    >
    > :) fajny świat, co nie?
    zależy ile pożyczył. Przy pożyczkach w rodzinie PCC nie ma do sporej kwoty.

  • 19. Data: 2007-06-05 13:12:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > PCC wychodzi dużo taniej. A poza tym to mógł być depozyt, dla uniknięcia
    > podatku właściwy.

    Nie wychodzi taniej.
    Po za tym depozyt właściwy to na pewno nie był, bo zdaje się płacił z
    własnego konta (o ile dobrze zrozumiałem).

  • 20. Data: 2007-06-05 13:15:47
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote in message

    > czyli własnie udowodnił, że zapłacił on, a nie ojciec.

    Tyle ze idac tym tropem US ma prawo zadac, zaswiadczenia, ze rachunki
    oplacone na poczcie byly placone przez osobe na ktora zostala wystawiona
    faktura...

    Toz to paronoja :/

    Az sie prosi o male NGO, ktore udzielaly by pomocy prawnej i finansowej (do
    czasu skutecznego wykazania absurdu) przy walce z takimi glupotami.

    sz.