  • 1. Data: 2011-03-20 14:54:57
    Temat: Optymalizacja podatku od sprzedaży nieruchomości
    Od: Uśmiechnięta <u...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    W 2007 roku kupiliśmy z mężem okazyjnie działkę. Było to przed ślubem i
    wchodzi ona w równych udziałach do naszych majątków odrębnych. Działkę
    podzieliliśmy na 4 i na2 działkach budujemy bliźniaka. Jeden będzie dla nas,
    drugi na sprzedaż. Chcielibyśmy go sprzedać jeszcze w 2011 roku, najpóźniej
    w 2012. Nie ma więc mowy o zwolnieniu podatkowym z tytułu posiadania
    nieruchomości przez 5 lat. Dom będzie sprzedany jako dom w trakcie budowy
    bez prawa do użytkowania, więc nie ma również mowy o skorzystaniu z ulgi
    meldunkowej.

    Czeka nas jakby nieuchronny podatek od dochodu w wysokości 19%. W związku z
    budową mamy niewiele faktur dokumentujących koszty. W budowę włożyliśmy
    wiele starań, pracy i wysiłku, ale one niestety nie są przez US traktowane
    jako koszt. Nie bardzo uśmiecha nam się płacenie podatku od własnej pracy.

    W związku z tym zastanawiam się nad działaniami, które pomogą nam
    zoptymalizować podatek. Ktoś ma jakiś pomysł?

    Jedyne co mi przyszło na myśl, to pokombinowanie z darowiznami na rodziców i
    powrotem (nie wiem jakie to koszty notarialne i czy płaci się podatek od
    darowania darowizny następnego dnia od jej otrzymania). Gdybyśmy dostali dom
    w darowiźnie, a następnie go sprzedali, to możemy skorzystać ze zwolnienia
    podatkowego za przeznaczenie środków na własne cele mieszkaniowe (mamy
    kredyt na budowę domku dla nas zaciągnięty 2010 roku).

    Takie darowizny wydają mi się trochę mętne.

    Mam nadzieję, że ktoś podsunie nam lepszy pomysł za co będę ogromnie
    wdzięczna.

    Pozdrawiam

    Uśmiechnięta

  • 2. Data: 2011-03-20 19:15:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/20/2011 9:54 AM, Uśmiechnięta wrote:
    > Takie darowizny wydają mi się trochę mętne.

    i słusznie, bo US sie przyczepi, że darowizna była pozorna.
    genralnie omijać darowizny z daleka.

    > Mam nadzieję, że ktoś podsunie nam lepszy pomysł za co będę ogromnie
    > wdzięczna.

    nic mądrego mi do głowy nie przychodzi, ale zaliczkie jakiegoś doradzce
    podatkowego.

  • 3. Data: 2011-03-21 08:54:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011, Uśmiechnięta wrote:

    > Nie bardzo uśmiecha nam się płacenie podatku od własnej pracy.

    Znajdź nam takich, którym się uśmiecha :]
    (no, może poza pewną kategorią pracowników którzy nijak nie
    łapią że zaliczka na dochodowy pobierana z ich brutto to
    są *ICH* pieniądze).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-03-21 10:25:40
    Od: " ąćę" <j...@g...pl>