eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOsobowy czy ciężarowy?-brak w dowodzie rejest. inf. o dop. ładowności › Osobowy czy ciężarowy?-brak w dowodzie rejest. inf. o dop. ładowności
    From: bsado <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Osobowy czy ciężarowy?-brak w dowodzie rejest. inf. o dop. ładowności
    Date: Sat, 30 Sep 2006 21:54:07 +0200

    Witam

    Posiadam prywatnie auto 9-osobowe (VW T4) zarejestrowane jako osobowe,
    jednakże ani w dow. rej. ani karcie pojazdu nie ma wpisu o dop.
    ładowności (wg producenta jest to ponad 750kg) - a do celów podatkowych
    wg ustawy, samochód osobowy to taki, którego dop. ładown. nie przekracza
    500kg (mój więc dla celów podatkowych powinien być zaliczony do
    ciężarowych).
    Nie chcę tego samochodu wprowadzać do EŚT (różne powody), jednakże miło
    by było obejść ograniczenia dotyczące aut osobowych. Ograniczenia w
    zaliczaniu wydatków w koszty uzyskania przychodu dotyczą tylko
    samochodów osobowych i samochodów o dopuszczalnej ładowności do 500 kg.
    Jeśli podatnik wykorzystuje do prowadzenia działalności gospodarczej
    własny samochód ciężarowy - wlicza w koszty faktycznie poniesione
    wydatki i nie jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.
    I w związku z tym mam pytanie, czy mam podjechać na stację kontroli
    pojazdów (czy jakaś inna instytucja np. Autoryzowany Salon Sprz.) w celu
    wydania takowego zaświadczenia i dokonać wpisu w Urzędzie komunikacji?
    Może ktoś już przerabiał taki przypadek i byłby w stanie podzielić
    doświadczeniami?
    Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.

    pozdr
    bsado